te zwaar of perfect???

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door lief83, 24 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lief83

lief83 Lid

24 jun 2010
    31
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Allemaal,

Ik heb een vraag mijn zoon van 7 maanden is 72cm lang en weegt 9,2kg. In mijn ogen is hij perfect. Maar krijg regelmatig de opmerking dat mijn kind groot is. De vorige keer vroeg zelfs iemand waarom ik mijn kind nog droeg en niet liet lopen:$

Volgens CB zit hij dan wel op de bovenste curve maar is hij niet te dik.

Eerst liet ik het langs mij heen gaan, maar word nu toch wel onzeker??

Ik ben benieuwd of anderen dit herkennen of raad weten

Groetjes

2. adi

adi Niet meer actief

MIjn dochter heeft dezelfde lengte en gewicht, en ik vind de verhouding echt prima. Ze is echt niet dik, gewoon lekker babyzacht.
    Overigens is zij wel 4 maanden ouder dan jouw zoontje, maar het gaat altijd om de verhouding tussen de lengte en het gewicht en die vind ik prima bij jouw zoontje.

En natuurlijk is ie perfect :)

3. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    Hij is een stuk groter dan mijn dochter, maar dat is ook een kleintje. Ik heb mijn dochter geen pokon gevoerd en jij kunt er moeilijk een stukje afhalen bij jouw zoontje. Er zijn nu eenmaal grote en kleine kindjes en die zijn allemaal perfect.

4. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Zoals je in mijn handtekening ziet, is mijn zoon ook behoorlijk snel behoorlijk groot geworden :) We krijgen er vaak opmerkingen over, ja, "wat is hij groot!", "loopt hij al?", en zelfs "hij praat nog niet zo goed, he?" (hahahaha!), maar t kan me niet zoveel schelen.

Hij is de eerste paar maanden gewoon ontzettend hard gegaan op de BV (ik had blijkbaar slagroom) en daarna op de FV ging dat nog heel even door. 't Gaat nu eindelijk geleidelijker, dus het trekt allemaal wel weer recht en straks is hij waarschijnlijk netjes 'gemiddeld' en is iedereen weer blij ;)

Gewoon niet op letten, hoor! Ieder kind groeit en ontwikkelt in zijn eigen tempo... Ik krijg ook veel opmerkingen over dat hij 'nog steeds' geen tanden heeft - ik denk dan altijd: die komen er vanzelf wel. :D

5. Elke1984

Elke1984 Niet meer actief

Hier ook een 'slagroom'kindje! Tja..opmerkingen krijg je altijd wel..te mager, te dik, te klein, te groot, te verwend, te weinig lachen, te veel lachen, te weinig slapen,........

Tegen een volwassene die afwijkt van het gemiddelde, zeg je zoiets toch ook niet?!

6. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Idd, Elke, perfect gezegd!

Julia is wat kleiner dan gemiddeld, maar ook mooi in verhouding. Dat betekend inderdaad dat je kindje qua leeftijd anders wordt geschat. Ik kreeg blikken van afkeuring naar me toe toen ze met 8 maanden mee op de fiets ging! Kon ze gemakkelijk, maar het zag er natuurlijk een beetje uit alsof er een kleine baby mee op de fiets ging ;)

Trek je er niets van aan. Je mannetje is prachtig in verhouding en ieder kind is perfect. Juist stoer toch, zo'n flinke man!!

7. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Mijn dochter is iets onder het gemiddelde en heeft dezelfde afmetingen als jouw zoon. Vind hem lekker groot maar zeker niet overdreven.

8. Kwek

Kwek Fanatiek lid

16 mei 2009
    3.207
    1.263
    113
    Centrum België
    M'n dochter was op 3 maand 59,5cm / 7,1kg en op 4 maand 62cm / 8kg... Ze moeten de bolletjes voor haar gewicht steeds boven de curve tekenen. :) Komende donderdag opnieuw op controle, ben benieuwd...

Heb er nog nooit een opmerking over gekregen, op CB niet en van pediater niet.
    En de andere mensen? Die vinden het alleen maar schattig

9. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    je zoontje groeit helemaal niet op de bovenste groeilijn hoor!mijn zoontje was bij 6 maanden ietsje zwaarder en net zo lang als je zoontje en zelfs hij zat niet meer op de bovenste lijn. ik krijg nooit opmerkingen van de mensen die hem ouder inschatten. mensen zeggen precies zijn leeftijd, maar ook natuurlijk dat hij groot is. maar dat klopt ook. sommige babies zijn groot. wanneer de moeder klein is en de baby groot dan zeggen mensen rare dingen volgens mij. ben je zelf ook groot? maar goed, je hoeft je geen zorgen te maken.

10. Sunlight

Sunlight Fanatiek lid

7 nov 2007
    2.717
    0
    36
    beveiliger
    friesland
    hier ook een grote nou ja dat word vaak gezegd. toen jesse vier maand was liep er een meisje naar de kinderwagen en die zei kijk mam een baby. dat de moeder kijkt en zegt nee lieverd dat is geen baby meer:$
    en toen hij nog 7.5 maand was hetzelfde verhaal. dat de moeder tegen me zei ja alles wat kleiner is dan haar is een baby. ik stond met de mond vol tanden haha. ik dacht is hij nou echt zo groot dan?
    hij is wel snel met alles zeggen ze. hij loopt al met mij aan de hand. maar om nou te zeggen dat hij geen baby meer is. dat ben je toch tot een jaar?

die van ons was met 7 maanden 72cm en 9.1 kilo

liefs

11. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

10 sep 2009
    2.358
    6
    38
    Zoals al eerder gezegd is het gaat om de verhouding.
    Mijn zoontje vond het CB te dik toen hij 7 maanden was 70cm en 9200 kilo,
    Nu was hij met 9 maanden 75 cm en 9980 gram.
    En toen was alles weer goed.
    Het gaat erom dat je bv geen baby hebt van 72 cm die ook nog is 12 kilo is ofzo.
    Ik zou me er niet druk om maken.
    Ik merk zelf dat mijn zoontje die ene periode veel meer groeit dan de andere.
    Soms wel 4 cm en soms maar 1cm.

12. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    op de cb kijken ze ook naar de ouders. omdat het steeds beter bewezen wordt dat dikzijn genetisch is. wanneer ze mollige ouders zien dan denken ze dat de baby de aanleg heeft om dik te worden en gewoon vroeg in de gaten houden.

tja grote baby is ook een baby!...kijk naar de afbeeldingen van maria met jesus, ze houdt ook geen kleintje op de arm! ik begrijp de mensen niet die zoiets zeggen (alsof grote babies niet bestaan): dat is geen baby meer etc...

13. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Mijn dochter is ook lang en was altijd een spekkie! Heerlijk gegroeid op mama's slagroom...

Ze liep vanaf 12 maanden en toen is ze echt veeeel slanker geworden.
    Ze draagt nu soms kleertjes die eind vorige zomer te strak zaten :D!!!

14. Peri

Peri Niet meer actief

Zo groot vind ik hem eigenlijk niet.

Onze zoon is 9 kilo bij 70 cm.
    Hij is echter net vijf maanden.

15. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Voor zijn leeftijd is je ventje wel groot ja, kan mij voorstellen dat je dat soms irritant vindt, zeker als je nog ongevraagd commentaar krijgt van anderen. Mijn dochter van 14 maanden is 77 cm en 9200 gr en zit tussen de groene lijn en -1 lijn in. Het is natuurlijk vaak ook genetisch en daar houdt het CB ook wel rekening mee. Wanneer je zoontje straks gaat lopen zal hij misschien nog wel wat extra babyspekjes kwijtraken dus zou het wel in de gaten houden maar zeker niet van wakker liggen!

16. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Mijn zoontje is wel een beetje een gratenbak (78 cm en 9,3 kilo) maar hij ziet er gezond en stevig uit. Hij heeft alleen niet zoveel extra vetjes. Met zijn lengte zit hij boven de bovenste lijn op de groeicurve en met zijn gewicht op de middelste lijn.

Ik vind 72 cm met 7 mnd helemaal niet extreem groot. Wat raar dat mensen aan je vragen waarom je hem nog draagt.. 't Is ook nooit goed he?

17. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf

18. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Hier ook een slagroombaby. :D

Vanmorgen legde ik Renske naast een ander meisje op het KDV in de box, dat kindje was 2 maanden ouder en leek een stuk jonger, heel klein en tenger. Oops, wat een bonk heb ik dan zeg, hihi.

Mijn moeder heeft me één ding op het hart gedrukt: verwacht met zo'n snelle groei nou niet ook enorme dingen qua ontwikkeling, ze lijkt een stuk groter dan ze is maar ze is gewoon pas 4 maanden (dus nee, ze kruipt niet en heeft een beeldige tandenloze lach).

Ik was altijd een heel groot kind (echt extreem), en heb dat vroeger heel vervelend gevonden, juist omdat mensen altijd dachten dat ik stukken ouder was. Ik probeer dat dus voor Renske ook te onthouden. ;)

19. MissFlower

MissFlower Fanatiek lid

17 nov 2008
    4.166
    397
    83
    @lief83: hier net zo hoor! die van mij was de laatste keer 9945 gram en 72 cm. Ze zeuren er verder ook niet over en om mij heen hoor ik wel eens dingen dat ik denk nou dat kun je ook anders zeggen.. maar in mijn ogen is hij perfect!!

20. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Vind t mooie lengte en gewicht verhouding hoor!
    Mijn zoontje is ook een hele tijd volgens anderen te zwaar geweest..
    Maar als je hem nu ziet is het net magere hein haha!
    Hij is dus gestopt met onwijs groeien kwa gewicht, maar niet kwa lengte.
    Altijd vroeg CB naar zijn voedingsschema en nu opeens zeiden ze, ja hij mag wel wat extra's.
    Komt vanzelf allemaal goed hoor! :)

Deel Deze Pagina