Ziek, maar wanneer is je kindje "suf"?!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Jet, 4 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jet

Jet Actief lid

3 nov 2010
    142
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wie o wie weet wat te doen:

Gister wilde mijn kleine schurk van ruim 18 maanden ineens niet meer eten. Prima, dan een keertje niet en heb haar nog wat laten drinken en naar bed gebracht.

Rond middernacht huilend wakker, bij mij in bed genomen waar ze normaal rustig verder slaapt. Maar nu elk kwartier wakker, huilen en draaien. Tegen me aan komen liggen en weer wegdraaien. Tegen de ochtend flinke koorts, ze wil nog wel drinken en een boterham eten nadat ik een paracetamol heb gegeven. 's Middags getemperatuurd 39,8 en nog een paracetamol zetpil er in. Ze slaapt alleen maar en wordt zo nu en dan een beetje wakker om een slokje drinken te nemen. Maar eigenlijk ligt ze de hele middag al te slapen en nu ook nog. Tussendoor wel even wakker geweest voor luier etc. Maar wanneer is je kindje nu suf en wanneer gewoon moe?

M'n vriend is morgenavond pas weer thuis en vind het zo lastig beoordelen in je eentje! Wat zouden jullie doen? Dankjulliewel alvast!

2. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik zou gewoon zetpillen blijven geven om de 5 uur en het nog even aankijken, wel goed laten drinken.

3. Jet

Jet Actief lid

3 nov 2010
    142
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dankjewel voor je snelle reactie! Stom dat dit soort dingen altijd gebeuren: 1. 's avonds en in het weekend 2. Als je alleen thuis bent! Ik volg je advies op, ben soms bang dat ik iets over het hoofd zie of vergeet..denk check het hier even..

4. mw21

mw21 VIP lid

24 okt 2010
    5.173
    168
    63
    Zorg
    't Westen
    om de 5 uur? is dat niet wat veel!!

maar idd wel blijven geven met zo'n hoge temp heb je anders snel koortsstuipen bij een uitwerkende zetpil

5. Withinshin

Withinshin Bekend lid

1 okt 2009
    972
    0
    16
    NULL
    NULL
    In de bijsluiter van de panadol zetpil staat voor kindjes tussen de 1 en 2 jaar, 2-3 dosis per dag... Dus zou dan om de 8 uur zijn.

6. mw21

mw21 VIP lid

24 okt 2010
    5.173
    168
    63
    Zorg
    't Westen
    leek mij ook inderdaad...hier ook elke 8u

7. Jet

Jet Actief lid

3 nov 2010
    142
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb nog die 120 zetpillen, ooit in huis gehaald toen ze baby was...Staat op dat je wel 4 tot 6 maal per 24 uur mag geven. Ze heeft nu derde gehad en daar kan ze denk wel op door even. Ze drinkt gelukkig regelmatig, wordt er ook echt een soort van wakker voor. Wat houdt een koortsstuip in?

8. Jet

Jet Actief lid

3 nov 2010
    142
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh, heb het al gevonden..dankjulliewel voor het meedenken in ieder geval! Liefs xx

9. flippo

flippo Actief lid

3 dec 2010
    396
    5
    18
    NULL
    NULL
    je kindje is suf als ze tijdens haar 'wakkere' momenten nog niet goed aanspreekbaar is. het is logisch dat ze veel slaapt nu ze zo ziek is. maar je zegt dat ze ook tussen door even wakker is. is ze als ze wakker is goed aanspreekbaar? kijkt ze je aan als je haar naam zegt? of lijkt ze in trance weg te dromen en reageert ze niet op het naam zeggen?

10. flippo

flippo Actief lid

3 dec 2010
    396
    5
    18
    NULL
    NULL
    bij twijfel gewoon overleggen met de huisartsenpost!

Plast ze nog wel? Heel goed dat ze tussendoor slokjes drinken neemt hoor! Blijven aanbieden (als ze wakker is) of een tuitbekertje water in haar bedje zetten dat ze er zelf ook bijkan mocht ze wakker worden.

succes vannacht.

11. Jet

Jet Actief lid

3 nov 2010
    142
    0
    0
    NULL
    NULL
    Net inderdaad nog even geprobeerd te kijken hoe ze reageert, even samen de vogels gekeken op Ned. 1 dat vindt ze altijd prachtig..ze zat inderdaad wel te wijzen en te kijken. Iets minder fanatiek dan normaal, maar niet suf. Drinken gaat echt met slokjes maar er gaat wat in, net nog een half bisquitje. Gaat morgen vast wat beter, hoop ik. Dankjewel voor het reageren! Xx

12. Sila24

Sila24 Niet meer actief

geloof me als je kindje suf is merk je het meteen mijn zoontje was een keertje ziek hij lag heel slap in mijn armen toen ben ik gelijk naar de dokter gegaan hij had hoge koorts en kreeg medicatie vanwege infectie in zijn keel

Deel Deze Pagina