We hebben op het KDV 2 proefbakjes meegekregen van Olvarit a la carte voor baby's vanaf 8 maanden. Ik heb de vis met dille en de pasta met koriander. Het ziet er erg smakelijk en gezond uit maar ik vraag me af of die kruiden op de darmen van je baby kunnen werken? Iemand hier ervaring mee?
geen persoonlijke ervaring mee maar als der 8+ opstaat dan lijkt het me wel dat dit gebruikt kan worden hoor. de bedrijven voor kindervoeding wordt zeer streng gecontroleerd op wat ze geven en op welke leeftijd en daarbij als het cb der geen probleem van maakt ( zoals zij steeds volgens het boekje werken ) dan zit het wel goed denk ik
In zijn algemeenheid, kan het natuurlijk. Maar specifiek, per kindje bekijkend is natuurlijk maar de vraag. Als je weet dat je kind gevoelige darmen heeft, of de neiging heeft allergisch te reageren op bepaalde voedingsstoffen, of een gevoelige/eczeemhuid in het bijzonder, dan zou ik er voorzichtig mee zijn.
als het goed is is het geen probleem als je kindje groene kruiden (peterselie, korieander, bieslook) door het eten heen krijgt. Groetjes Anita
Wij gaan altijd in Zweden op vakantie en daar viel het me ook al op dat er verschillende soorten kruiden aan potjes zijn toegevoegd. Ik vroeg me al af of het kwaad kon, maar Jelle heeft er geen last van gehad. Hij was toen bijna 9 maanden. En die bakjes van A la Carte vind hij heerlijk, vooral dat stoofpotje met rozemarijn en kip. Het smaakt in elk geval een stuk beter dan de gewone potjes van Olvarit...
Ik geloof dat het vooral kruiden zoals peper, chili, paprika poeder zijn, waar je wat voorzichtig mee moet zijn. Dat is snel te pittig. Maar die groene kruiden doen vaak niet zoveel kwaad.
Mijn kleintje krijgt best vaak zo`n a la carte potje. En hij vind het heerlijk. Als je het vergelijkt met een gewoon potje zit er door die kruiden veel meer smaak in en de structuur lijkt ook meer op echt eten. Een aanrader hoor!
Lijkt me ook geen kwaad kunnen, Robin vindt ze ook lekker, maar ik wacht weer tot ze ergens in de aanbieding zijn, want anders zijn ze wel erg duur.
Ik ga morgen dan maar eens de vis met dille proberen als ik lees dat het bij jullie kleintjes smikkelen geblazen is. Ben benieuwd.... !
Ze zijn nu bij de Jumbo in de aanbieding, dus heb ze ook gekocht om eens te proberen. Groot succes bij Simon! En geen last van kruiden ofzo.
hier zag ik ze ook bij de jumbo in de aanbieding en dan de 2e voor de hleft meen ik maar goed dat is nog 5 euro voor 4 bakjes dus goedkoop is het niet maar goed het proberen waard. alicia vind het niet haar favoriet en at maar de helft op van de smaak pasta napolitana en de curry met groente en kip die ging er tot 3/4 op haha en normaal gaat een heel potje er zonder rpoblemen in. misschien is het wenne voor haar maar ze heeft eer verder geen last van gehad kwa buikpijn alleen een vieze volle stinkluier haha
Hier lust ze alleen maar a la carte. Die gewone van olvarit hoef ik niet te proberen want ze houd lippen stijf dicht op elkaar. A la carte gaat er smakelijk in hahaha Wel duur maar ach..
Hier geen Jumbo in de buurt, ja een half uur rijden, maar dan is het het voordeel niet waard. Die vis met dille vindt ze heel lekker, terwijl ik echt zoiets had van 'pfff, wat een meurende drap' toen ik het dekseltje eraf haalde. En die couscous leek me lekker en vond zij niet zo bijzonder. Tja...
Hoe ze het toch voor elkaar krijgen om die potjes met vis zo te laten stinken hè? Ik laat ze mijn man altijd geven als ik moet werken... Zit ik niet met de stank, en hij vind het juist niet stinken...
Nou ik heb het haar gisteravond gegeven hoor...de vis met dille. Ik vond het vreselijk stinken maar madam vond het heerlijk! En daar gaat het om. Ennuh..ze heeft nergens last van gehad!
De A la Carte is hier nu favoriet! Vooral de pasta..! Gisteravond ook de stroganoff geprobeerd en ook die was een suc-6. En heel stiekem, vond ik m eigenlijk ook nog wel smaken!
Ja, die vis die komt er hier ook niet meer in. Niet omdat Siem hem niet lekker vindt, maar ik vind hem zooo stinken. Vis krijgt hij wel als wij het ook eten. Ik gebruik de á la cartes voor als wij iets eten wat Siem niet kan hebben (fruit of pizza) of wanneer ik gewoon geen portie kon invriezen. Ook onderweg gaat het heel goed. De kruiden zijn hier nooit een probleem geweest. En de pasta Napolitana is mama's favoriet