Mijn kleine kanjer is nu 8 maanden en slaapt (nog) niet door . Toch zou ik dit wel heel erg fijn vinden als ze dat gaat doen Ik heb een tijd een flesje afgekolfd en die in de avond met pap gegeven maar daar slaapt ze ook niet op door. Gisterenavond heb ik die pap geprobeerd waarbij je alleen water hoeft te doen en ook daarop sliep ze niet door. Op zich als ze om 3 uur wakker word ofzo dan vind ik het niet erg maar ze word elke keer tussen 5 en 7 wakker en dat is een ramp want mijn wekker gaat om 7:15 en dan durf ik niet meer te gaan slapen en ben ik de hele dag doodop Heb ook niet echt het idee dat ze wakker word van de honger. Ze doet niet eens haar ogen open in de nacht... Ja even als ik het lampje aan doe en dan zodra ze de borst voelt doet ze haar ogen weer dicht, drinkt 2 minuutjes en dan slaapt weer terwijl ze wat sabbelt. Wat kan ik hier aan doen? Tips of ervaringen zijn zeer welkom! Ze slaapt overigens wel bij mij in bed. Ze heeft haar vader eruit gewerkt en slaapt nu op zijn helft
Hier merkte ik met 4 maanden ook dat ze gewoon wakker werd en het dan wel lekker vond om tegen mama aan verder te slapen. Drinken was inderdaad vaak maar 2 slokjes en dan was het weer af. Op een gegeven moment heb ik dat doorbroken door papa er uit te sturen als ze huilde (als ze mij zag was het kassa want mama=eten) en warempel ging ze vrij snel weer slapen en sliep ze de nacht er op 3 uur langer! Ook na een periode van ziek (dus snachts extra drinken) moest het zo even doorbroken worden, dat biologische klokje werkt enorm goed
ik heb hetzelfde probleem met mijn dochter. Eerst sliep ze door maar sinds een paar weken komt ze weer een paar keer in de nacht.. Ik lees dus even mee.
die tip wil ik ook wel. de mijne word over 2 dagen 1 jaar en komt zeker nog 1 keer per nacht voor een voeding. overigens altijd op verschillende tijden
kan je dr niet gewoon aanleggen en tijdens het voeden weer verder slapen? Hoezo durf je niet meer te gaan slapen dan? Elk uurtje is er 1 toch? Hier is het doorslapen nooit gelukt helaas. Toen we met 7 maanden overstapten op kunstvoeding sliep hij binnen een week door. Heel erg jammer maar ja...
het kan een fase zijn zoals bij Maysa. Maar als je er echt vanaf wil moet je je kindje niet bij je laten slapen. Ze ruikt je en weet dat jij haar troost bent en haar veiligheid. Hier sliep ze snel door, toen fases niet meer, toen weer wel en toen ik het langzaam ook zat werd en de bv afbouwde (ze was 1 jaar) heb ik me man een hele week gestuurd. Hij loste het op eens opeens ging het licht branden en ze sliep door. Denk dat er geen echt advies is.
Hmm als ze bij je ligt dan ruikt ze de melk, dat maakt doorslapen wel lastig. Ik ken een boek "lekker slapen zonder huilen" wat ook een heel stuk wijdt aan samen slapen, borstvoeden en doorslapen. Wellicht een idee om te lezen?
Mijn meisje is 5 maanden oud en heeft nog geen enkele nacht doorgeslapen. Dit kan natuurlijk nog komen, we zullen zien. Mijn advies is....uhmmm geen borstvoeding geven
Overstappen op kunstvoeding is geen garantie op doorslapen hoor! Ik heb 7,5 maand bv gegeven en toen sliep hij heel af en toe een nachtje, of twee nachtjes achter elkaar door (stond ik 's ochtends op ontploffen, haha) Daarna overgestapt op kv, maar doorslapen doet hij nog steeds niet echt. Af en toe een nachtje, soms 2 achter elkaar, maar dan is het weer mis (en moeten we er meerdere malen per nacht uit) Af en toe laten we 'm eventjes huilen. Soms pakt hij dan zelf z'n speen weer en slaapt weer in, maar hij heeft een erg harde stem, dus dan zijn we alsnog wakker. Hij krijgt overigens al heel lang geen voeding meer 's nachts, alleen als hij hoge koorts heeft laten we 'm 's nachts drinken. Ach, verder is hij hartstikke gezond en vrolijk. Ik neem af en toe een dag vrij om te slapen als hij bij opa en oma of het kdv is. Functioneren op werk gaat nu op 75% ofzo (al iets beter dan toen ik nog kolfde ) Het zal vast wel een keer beter gaan
Ze slaapt wel door hoor, je bent gezegend. Maar je moet gewoon weer gaan slapen als ze rond 5 uur komt, het probleem ligt bij jou. Vooral als ze naast je slaapt zou je makkelijk weer verder kunnen slapen. Maarre pappa die ergens anders slaapt is niet goed hoor. Heb je geen co-sleeper?
Onze kleine slaapt sinds 2 weken na thuiskomst uit het ziekenhuis in haar eigen kamertje en bedje. Dit omdat ze vaak wakker werd van mij en moeilijker sliep als ze mij voelde, hoorde en rook. Zij krijgt afgekolfde BV en slaapt sinds ze 5 maanden is door 's nachts. Misschien helpt t om haar op haar eigen kamertje en in eigen bedje te leggen? Dan slaapt je kleintje misschien rustiger en kan je man ook weer zijn plek innemen ! GRTZ.
Nou, ook met BV kan je kindje doorslapen hoor!! Hier sliep ze bij 6-7 weken al van 22u tot ergens tussen 4-6u. Dat zijn toch heel wat uren achter elkaar! Vindt dus inderdaad ook dat jouw kindje wel doorslaapt, als het tussen 5-7u is dat ze zich meldt. Maar waarom ga je dan niet meer slapen na het voeden?? Heb hier ook altijd ieder half uurtje meegepikt als het even kon....Je wordt neem ik aan dan toch wel weer wakker van de wekker? En ligt je man in het logeerbed of zo? Zou die van mij ook niet pikken, haha, maar dat is weer een andere discussie... Hier slaapt ze vanaf dat ze thuis is in haar eigen bedje op haar eigen kamertje... Zou óf: - in haar in eigen bedje laten slapen en eens kijken hoe dat gaat (als ze jou niet ruikt/ ziet) - evt speen geven?? werkt hier altijd prima om haar weer in slaap te krijgen (voor zover ze al wakker is) en verder door te slapen - of accepteren en zelf gewoon weer verder slapen als ze klaar is met drinken
Ik zou gewoon weer lekker gaan slapen als ze komt. Elk uurtje is weer meegenomen. Zelf s avonds er regelmatig om 8 uur inkruipen. Ik zou ook voor een co-sleeper gaan zodat papa er weer gezellig bij kan slapen
Hier op borstvoeding rond 4-6 weken doorslapen en met 4 maanden bijna klokje rond. Net voor 6 maanden was het gebeurd. Ze sliep hier laatst de meeste nachten door maar inmiddels is ze ook vaak weer 1x per nacht even wakker. Heb ik verder geen moeite mee. Leg haar even bij papa neer, ga zelf plassen, kruip er zelf nog even naast om te knuffelen en leg haar daarna weer in eigen bed en ze slaapt weer.
Ik heb niet alles gelezen dus het kan er al bij staan, sorry dan! Ik denk dat je jou meisje niet meer bij je in bed moet laten slapen en papa zijn eigen helft weer moet gunnen. Als ze dan wakker wordt moet papa haar troosten, lekker instoppen, aai over de bol, kusje, muziekding aan en weg. Zo doorbreek je de nachtvoeding. Heeft ze een speentje of sabbeldoekje? Dit wil ook nog wel eens helpen, kan ze daar even op sabbelen. Maar doorslapen heb ik ook de truc niet voor want die van mij die slaapt nogsteeds zoals het hem uitkomt.. Dat varieërt tussen 0-5 maal per nacht wakker voor zijn speen(dan slaapt hij wel zo weer verder overigens).
Is tot ergens tussen 5 en 7 geen doorslapen dan? Want officeel is dat doorslapen, vooral als de laatste voeding rond 19u is geweest! Hier krijgt de kleine KV maar slaapt al 3 maanden door tot ergens tussen 5 en 7.30, hoop ook steeds dat het echt altijd rond 7 uur wordt maar helaas, dan weer een paar dagen wel, en een week lang na 6-en en dan weer een paar x 5 uur. Maar als hij voor 7 uur wakker wordt slaapt hij na zijn flesje (of "nepflesje" met water en 1 schepje) gewoon weer lekker, na 7.00 doet hij dat niet meer. Dus als jou kleine na de voeding gewoon weer gaat slapen is het toch prima! En om 6.30 de dag starten is toch ook niet zo erg, zo laat moet ik er iedere dag uit als ik moet werken.
Hey, Ik ben een first time mom, dus had op voorhand geen ervaring met baby's en hun slaapritme. Ergens had ik mezelf wijsgemaakt dat een baby vanaf het papje zou doorslapen........ en bij ons bleek dat ook zo! Aanvankelijk wilden we met drie maanden een papje geven, maar blijkbaar mag dat niet meer. Drie dagen voordat ze vier maanden werd kreeg ze rijstebloem van Bambix op 180 ml water met 6 schepjes nutrilon omneo. Na twee dagen besloot ze zomaar door te gaan slapen! Nu krijgt ze al 1,5 week om twaalf uur een papje en slaapt ze tot minimaal half negen door!!! Vanmorgen wekte ik haar om negen uur (om het ritme niet te verstoren) en was ze zowaar chagrijnig hahaha. Voor het papje ging ze om acht uur naar bed, werd ze om half elf wakker, om 2 uur en rond zessen. Nu gaat ze om zes uur op bed, krijgt ze om middernacht de fles en laat ze ons heeeerlijk slapen. Ik zou je aanraden om zoiets te proberen en wat misschien ook helpt... ze slapen lichter meen ik als ze het niet zo warm hebben. Een dikke slaapzak en en warme deken kunnen misschien uitkomst bieden dat ze dieper (en dus langer) slaapt? En inderdaad een speen of een knuffeldoekje? Succes!!
Nope geen tips, behalve geduld. Mijn zoontje sliep opeens door bij 23 maanden. Vind je dat niet naar dat je man ergens anders slaapt? En ben je niet bang dat het moeilijk wordt als ze straks naar haar eigen bed moet? Je zou het ledikantje, wiegje of een co-sleeper naast je bed kunnen zetten?