Vaak vallen: wat kan het zijn??

Discussie in 'De lounge' gestart door Firlonnien, 4 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Firlonnien

Firlonnien Niet meer actief

Hallo dames,

De laatste tijd ben ik vaak moe (ook als ik op tijd ben gaan slapen) en ik val vaak. In een maand tijd ben ik nu al een stuk of 6 a 7 keer vol onderuit gegaan (natuurlijk telkens op een vol station, lekker charmant). Heeft iemand een idee waardoor dit zou kunnen komen?:(

Groetjes,

Ramona

2. eliesja

eliesja VIP lid

3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    lijkt me niet echt fijn zo iedere keer dat vallen....mischien eens de ha hierover bellen? Heb geen flauw idee wat het zou kunnen zijn..

3. mamabeer

mamabeer VIP lid

28 mrt 2007
    6.229
    0
    36
    mama
    thuis
    ik heb dat ook een tijd gehad en zelf ook dat ik me niet goed kon consenteren en steeds vallen zelfs over me eigen voeten:) ik was toen naar de HA gegaan en ik at dus veels te weing daarna bewuster gaan eten en gezonder en toen was alles goed

4. Lijkt me niet goed, zou toch even langs de huisarts gaan, even bloedprikken.

5. Merijn

Merijn Niet meer actief

Val je omdat je je 'flauw' voelt (en val je dus flauw?)?

Maar inderdaad, misschien even bloed laten prikken? Er kunnen veel oorzaken zijn, waar inderdaad te weinig eten er 1 van kan zijn. In combinatie met de winter, verminderde weerstand, etc.

Ik heb er overigens ook last van. Ik voel me moe, ook als ik voldoende slaap, en ik voel me dus wat slap/duizelig. Al ben ik nog niet gevallen. Maar volgens mij eet ik te weinig aangezien ik ook wat ben afgevallen de laatste paar weken dus daar probeer ik nu op te letten.

6. mamabeer

mamabeer VIP lid

28 mrt 2007
    6.229
    0
    36
    mama
    thuis
    ik begon er nu weer in terug te vallen in het "vergeten" te eten patroon. Tot dat mijn achter buurvrouw zei dat ik een stuk dunner was geworden. Echt vaak als mijn man b.v overver werkt en die dag niet thuis komt dan hebben de kids gegeten en ik nog niet en dan opeens in de avond als ze in bed liggen dan denk ik: had ik nu al gegeten of niet...verrek nee...niks!...oeps!

7. Setteke

Setteke Niet meer actief

MIsschien is je HB (ijzer) te laag in je bloed? Maar het kan ook diabetes zijn. Met andere woorden, ik denk dat je beter even naar de dokter kunt gaan, even een paar testjes doen. Kan ook iets heel onschuldigs zijn, maar het is hoe dan ook prettig om te weten denk ik! Sterkte!

8. mamabeer

mamabeer VIP lid

28 mrt 2007
    6.229
    0
    36
    mama
    thuis
    owja inderdaad setteke...dat kan ook nog eens ja het Hb..dat was bij mijn zwangerschappen ook altijd laag en viel ik ook wat vaker

9. Merijn

Merijn Niet meer actief

Haha daar heb ik gelukkig geen last van :D

10. Firlonnien

Dank voor jullie reacties!
    ja het is niet echt flauwvallen, het is echt vallen alsof je struikelt, alleen heb ik niet door dat ik struikel ofzo. Opeens ga ik en lig ik weer languit (kluns! denk ik dan).
    Ik moet zeggen, ik ben geen ster in ontbijten, dus misschien is dat het. Toch maar even de huisarts bellen....

11. mamabeer

mamabeer VIP lid

28 mrt 2007
    6.229
    0
    36
    mama
    thuis
    of toch een beetje wel aan je smiley te zien?:D

12. takhen

takhen Fanatiek lid

13 nov 2009
    2.386
    0
    0
    medusch secretaresse
    Leiden
    hoihoi

ik heb dit zelf ook een tijdje gehad en toen bleek het bloedarmoede te zijn
    misschien slim om even bij de huisarts langs te wippen?

13. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Of misschien evenwichtstoornis? Toch maar een afspraak maken bij de ha hoor ;)

14. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    Heb je misschien last van je oren?
    Het kan komen doordat je evenwichtsorgaan niet lekker werkt.
    Ik heb zelf een evenwichtsstoornis en val regelmatig (bijna of helemaal) om.
    Ik zou als ik jou was even langs de huisarts gaan en alles laten nacheken.

15. Nettie

Nettie Fanatiek lid

14 jun 2007
    4.016
    0
    0
    Verzorgende IG
    ergens boven in Nede
    Zou idd even naar de ha gaan, bloedprikken en dan vooral je hb laten checken lijkt me handig, dat was het eerste waar ik aan dacht...

Sterkte, lijkt me echt niet fijn!!

16. Firlonnien

Hallo allemaal,

Ik ben inmiddels naar de huisarts geweest. Waarschijnlijk is mijn dosering thyrax (voor schildklier) te hoog. In ieder geval geen bloedarmoede of suiker. Verder gaf de huisarts me het advies het even lekker rustig aan te doen.

Ik ben in ieder geval niet gevallen vandaag! ;)

Bedankt voor alle reacties!

Groetjes,

Ramona

17. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    Ik weet niet of het een te hoge dosering is.
    Ik slik ook thyrax en weet dat het sinds de thyrax wel erger is geworden en mijn dosis is niet te hoog.
    Zijn je waardes goed verder?

18. Firlonnien

Nou afgelopen lente zei de arts dus tegen me dat mijn waardes weer niet goed waren (slik al jaren thyrax en nooit eerder last van duizeligheid en vallen gehad) en dat ik meer thyrax moest gaan slikken. Toen kreeg ik in de zomer een telefoontje van mijn ha dat er een foutje was gemaakt en dat ik juist minder thyrax moest gaan slikken. Pas geleden weer bloed laten prikken en toen kwam er uit dat het nog meer omlaag moest.
    Nu dacht de ha aan de hand van mijn klachten dat het wellicht nog meer omlaag moet. Vandaag weer bloed laten prikken om mijn waardes te bekijken. Ben benieuwd....;)

Deel Deze Pagina