Hier ook al gehad... zelfs al een aantal keer! Kwam ik bij het CB en was hij of véél langer dan de vorige keer en dan de keer erop weer véél korter...
Dochter is bij het cb ook al weleens gekrompen of 1/2 cm gegroeid in 3 maanden terwijl wel haar broeken te kort waren geworden! Ze kunnen soms heel creatief meten daar.
Hier ongeveer 50 cm bij de geboorte (heeft de kraamhulp beetje opgemeten) en opzich zat maatje 50 goed bij haar! Heeft ze een week of 6 ingezeten!! Lijkt me dus niet dat jouw kindje bij de geboorte 53 cm was en dan nog verzoop in maatje 50!!
Mijn zoontje is ook gewoon gemeten, zenne. Ben ook in België bevallen. Had nog nooit gehoord dat dat niet meer mocht. FF offtopic, ik zie dat jij van Essen bent. Waar ben je dan bevallen?
Ja hier was ons dochtertje volgens de kraamhulp 49 cm, 3 weken later was ze bij het cb 56 cm.. 7cm in 3 weken tijd , dat is volgens mij iets teveel. En ik het maar gek vinden dat ze niet in maatje 50 paste.
denk dat ze dan niet helemaal geschat hebben. ik denk dat soms ook bij Emma. ze zeiden 52 cm maar ik denk dat ze maar 50 of 51 cm was. maar ja schatten is ook best lastig
gelukkig hebben ze bij ons zo'n fout nog nooit gemaakt alleen ik vond het wel altijd al raar dat ze zo snel meten op het CB.. ik moet haar erin leggen, met haar hoofdje tegen de plank, en dan binnen 2 seconden t plankje tegen de voeten en ze weten het al.. ze kijken/wachten niet eens of ik haar wel goed heb neergelegd...
Hier hetzelfde verhaal. Onze meid was na de geboorte binnen 1 dag al 15% afgevallen. Dat schijnt heel vreemd te zijn, omdat kindjes de eerste dag bijna nooit zoveel afvallen, ook wanneer ze niks binnen krijgen. Men begon al over opname in het ziekenhuis.. Maar ze was eigenlijk nog veel te allert. We mochten haar daarom toch mee naar huis nemen (ik heb zelf na de bevalling een nachtje in het ziekenhuis gelegen). Waarschijnlijk was het geboortegewicht verkeerd gewogen. Maar das wel heel lastig, want ze moest meteen bijgevoed worden, en ze zat ook niet 'op tijd' terug op d'r geboortegewicht... En ze moest extra goed in de gaten gehouden worden.
En die eerste maanden mogen ze helemaal niet aan de beentjes trekken en die liggen altijd krom! Toen mijn zoontje in het ziekenhuis lag met 4,5 maand hadden ze zo'n elektrisch meetapparaat en hij had toevallig die dag ook nog heel ontspannen beentjes. Bleek m'n kind 2cm. gegroeid in 1 week, was nl. net nog bij het cb geweest. Dat meten moet je echt met een marge van -2cm. nemen! Maar goed, in babykledingmaten zit altijd 6cm. verschil.
Hier vragen ze elke keer wel of het hoofdje goed ligt gelukkig. Metingen lijken me ook wel te klopppen - vaak zit er 1, max 2 weken tussen controle CB en KA en de lengte is dan ofwel hetzelfde of 0.5cm verschil.
HIer ook hoor bij de controle in maart was Kinley 75 cm (nou dat klopte wel zo ongeveer want ze had maatje 74 aan) In juni was ze in eens 74 cm (voor mijn gevoel klopte dat niet omdat ze nu maatje 80 draagt en die zit goed ook qua lengte) Mijn man de mw erop gewezen dat ze de meetlat scheef had liggen dus aan haar kant was ze 74 cm maar aan jan's kant was ze 78 cm. Nou daar was ze al niet blij mee en moest er nog een keer gemeten worden. Uiteindelijk heeft ze er 75,5 cm van gemaakt (zo ongeveer) Ach ja Kylian is bij haar ook al een keer 2 cm gekrompen, toen zei ze dat de ander verkeerd gemeten had, wel raar want die ander was zezelf Groetjes Anita