Mijn zoontje krijgt voor zijn verjaardag een nieuwe fiets, maar moet ik nu kijken naar 16 of 18 inch? hij is nu een rond de 100-105 cm. Wat voor maat hebben jullie voor je zoontje van 4?
Ik zou echt voor 16 inch gaan. zoon is hier 116 en zelfs daar is 16 inch echt nog goed genoeg voor (zelfs nog groot)
Mijn zoontje is ca. 105 cm (bijna 3 jaar) en ik twijfelde tussen een 12" en een 16" (ipv tussen 16" en 18"). Is uiteindelijk een 16" geworden. 12" paste hij nog wel op, maar fiets zou snel te klein zijn, dus beetje jammer.
Mijn zoontje is dan drie maar heeft een 16 inch. Hij is 102 cm en dan is de fiets nog de beetje te groot. Dus 18 zou ik niet doen.
Mijn dochter is net 3 en is ongeveer 97 cm. Ik vond zelfs de 16 inch nog erg groot en vond het jammer dat ze er dan een tijd niet op kan fietsen. Wij hebben een tweedehands 12 inch fietsje gekocht voor nu, als ze op een 16 inch fietsje kan krijgt ze een nieuwe.
ik denk dat je het best een 16 inch kan nemen. Mijn zoon is 5 maanden terug 4 geworden maar is geen goede maatstaaf want die heeft 20 inch fiets want hij is 1m28 lang.(hij is erg lang voor zijn leeftijd).
Mijn zoontje is 110cm en hij krijgt een 16inch, want 18 was nog wel groot, het kon wel.. maar met 16inch kon hij zijn beide voeten goed op de grond zetten.. En met los leren fietsen is dat wel belangrijk..
hoi Onze dochtertje word volgende maand 3 jaar en krijgt van ons een Dora fiets 16 inch ze is 1 meter grt Citta
Ons jochie kreeg voor zijn vierde verjaardag ook een 16". Hij was zo'n 105cm. En kon mooi bij de grond met zijn voeten op de laagste zadelstabd. Een te grote fiets is niet handig als je moet leren fietsen.