ze is zo koud !! ??

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door happymama, 22 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. happymama

happymama Niet meer actief

goede morgen ,
    ik hoop dat jullie miss een paar ideeen of oplossingen hebben voor me . t zit zo ,

sinds maart 2010 hebben wij een ander huis .
    flink moeten verbouwen en hebben beneden nieuwe kozijnen moeten plaatsen met dubbel glas .
    boven is dit niet t geval en daar was t geld ook voor op .
    dus boven hebben we enkel glas .
    maar ik merk dat mijn dochtertje t erg koud heeft s'ochtends .ze ligt ook nooit onder de denkens !!
    ijskoude handjes en voetjes op de babyfoon geeft ie 14gr aan.
    hoe moet t nou als t dadelijk vriest buiten dan is t waarschijnlijk niet eens 10 gr op dat kamertje ......
    sávonds als hier beneden de verwarming aan staat dan heb ik m op haar kamertje ook een beetje aan , maarjah s'nachts zet ik m uit dus word t ijskoud ....
    iemand een idee om te zorgen dat ze niet zooo koud is ??? of hoe doen jullie dat als t koud is ?????

2. Juttel

Juttel Actief lid

29 apr 2009
    422
    2
    0
    Friesland
    Lastig idd. Heb je al een dikke winterslaapzak met lange mouwen? En als het echt koud is een dikke flanellen pyama aan, sokken etc.? En anders toch gewoon de verwarming aanlaten!
    Kruik helpt niet als ze niet onder de dekens ligt natuurlijk...Jammer!

3. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Zou haar dan ind in een dikke winterslaapzak met mouwen aan doen.

4. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik zou gewoon de verwarming aanhouden, doe ik hier ook, want anders is Thirza's kamertje ook ijskoud. Nu met verwarming aan blijft het daar een graad of 19, van de winter zal het wel kouder zijn met verwarming aan, was afgelopen winter ook het geval...

Maar waarom zet je de verwarming uit? Als je bang bent dat het te droog wordt, kun je een bakje water in de vensterbank zetten he?

5. happymama

nou wij moetten dus beneden de verwaring aan hebben anders doet ie t boven niet , dat is met zo'n temostaat dus als t beneden op temp springt ie boven ook uit . als wij m beneden op 20 hebben staan word t op haar kamertje maar 18 , snap je en ik ga niet heel de nacht de verwarming hier aan zetten dat kost een vermogen .....
    zou idd sokken nog aan kunnen doen en een slaapzak met lange mouwen kan ik aan me zus vragen voor dr verjaardag want die had nog niks , ze is di jarig

6. raspberry

raspberry Niet meer actief

Heb je geen thermosstaatknop op de radiator zelf? Dan kun je beneden de radiator 's nachts op 1 zetten en op haar kamertje juist helemaal op 5. 's Nachts stook je, ook al zet je de thermosstaat dan op 15 graden, toch wel wat, en alles wat er dan gestookt wordt, gaat dan een groot deel van naar haar kamertje, die dan iig niet ijs- en ijskoud wordt! :)

Maar slaapzak met lange mouwen is sowieso handig als ze zich zo loswoelt ;)

7. happymama

ow jah dan kan ook idd dat ik beneden de verwarming niet zover open zet had ik nog niet aan gedacht hahaha

8. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    hier bij me zoon is dat ook zo ik hang ja klinkt gek en staat niet mooi dikke deken voor het raam en dan word het hier ja toch 2 a 3 graden warmer hangt af van de dikte van de deken
    julian lig in een romper pyama winter slaapzak en dekbed en nog soms koude handjes

zou wat voor het raam hangen dat houd ook wat kou buiten

of een voorzet raam maar die zijn vrij duur

9. Sannaa

Sannaa Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.232
    0
    0
    Velsen
    Je kunt enkel glas isoleren, evt met een plastic voorzetraam, is goedkoper en anders dikke gordijnen ophangen voor het raam. Dit helpt ook enorm hoor!
    Ten tweede een termostaatkraan monteren op de radiator. Hebben wij ook gedaan. En je kunt hem dan gewoon op 19 graden zetten, en dan blifjt het in het kamertje ook 19 graden. Erg handig. Hebben wij ook gedaan.

10. mugje

mugje Actief lid

28 jul 2010
    379
    0
    16
    NULL
    NULL
    Bij ons ook al zo koud boven, heb mn zoontje nu een winterslaapzak aan en een pyjama. Als ik zelf naar bed ga stop ik hem alsnog in onder de deken. Bij de wibra hebben ze trouwens nu slaapzakken in de aanbieding voor maar 6 euro. Zijn hele dikke met armpjes, dus zeker de moeite waard.

11. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    goedkoper?? ik had gekeken voor een voorzet raam klein stukje 2 bij 2 meter of nog niet eens 80 euries dus goedkoper vind ik het niet ik pak altijd een dikke deken of dekbed dekbed houd veel warmte tegen ja het ziet er niet uit maar me kind lig wel warmer op zijn kamer

12. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

3 jan 2008
    2.495
    0
    0
    Heb je wel tochtstrips bij de openslaande delen van het enkel glas? Dat kan al een hoop schelen. En dikke, zware gordijnen houden ook wat koude buiten. Je kunt je kindje eventueel een polar pyjama aantrekken, ik heb die wel eens gezien op een website, even googelen maar :).

13. happymama

hahaha klinkt grappig ga t googlen

14. happymama

ik had dus sokjes aan gedaan ene schoonmoeders zag dat nou ze schoot zowat uit dr slaof zeg (moeit altijd zoveel) daar krijgen ze winter tenen van zei ze !!!!!!!

15. Juttel

Juttel Actief lid

29 apr 2009
    422
    2
    0
    Friesland
    Niets van aantrekken, als het helpt dan zeker doen!

16. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

29 jun 2008
    5.767
    423
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Waarom trek je haar dan geen slaapzak aan, als ze altijd boven de dekens belandt? Ik zou lekker een dikke winterslaapzak kopen met mouwen i.p.v. dekens. Dan is ze in ieder geval lekker warm.

En anders een langmouwromper onder haar pyjama aan doen?

17. mimi83

mimi83 Niet meer actief

#17 mimi83, 25 okt 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 25 okt 2010
    hier altijd een slaapzak, ja zelfs zomers s nachts.. colin blijft nooit onder zijn dekens liggen..

En de verwarming uit zetten s nachts en dan weer opstoken s ochtends kost meer energie en eist meer van je ketel als dat je het constant 20 graden laat zijn. Dus gewoon lekker aanlaten bij de dochter opendraaien op 5 en in de kamer op 3 a 4 .

plastic voorzet ramen kun je ook maken van houten latten en daar tussen 2 lagen bouw plastic (doorzichtig) te spannen..
    de houten latten dus bijna de maat van je kozijn, zodat het klem staat .

dikke overgordijnen of inderdaad een deken ervoor als het bijv. tocht is indeaal.. niets houdt zoveel kou en tocht tegen als een echte deken uit grootmoeders tijd..:)

18. Bajou

Bajou Fanatiek lid

10 feb 2009
    4.599
    1
    0
    België
    ik doe ons ventje 's nachts krabwantjes aan, anders hebben die handjes idd heel koud. En bij ons is het wel 17 graden... laten ook een elektrisch vuurtje aan, anders is het ook maar 13 graden. Het kost idd veel, maar dat kan ons nu ff niet boeien, liever een grote rekening dan een koud kind...

19. happymama

@cathie. ze heeft een dikke winter slaap zak alleen wel zonder mouwen.
    @the lady rab wantjes zijn idd goed bij een kindje van 1 maand maar als ze 1 jaar zijn denk ik niet dat ze t pikt want dan kan ze ook haar tutje zelf niet meer pakke , ook zet zij zelf altijd haar glimworm met muziek aan voor ze slaapt

20. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

29 jun 2008
    5.767
    423
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Dan zou ik er 1 met mouwen aantrekken of die je nu hebt, maar dan onder haar pyjama een langmouwromper. Zonder verwarming is best koud met enkel glas. Wij hebben in Kyra's kamer ook enkel glas en zij slaapt in een dikke slaapzak zonder mouwen, met pyjama en langmouwromper aan. En dan hebben wij de verwarming ook heel zachtjes aan staan. Ze ligt er nu knus bij, maar anders is het ook veel te koud voor haar.

Deel Deze Pagina