bloedend navelstompje

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door dolgelukkig, 6 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dolgelukkig

dolgelukkig Actief lid

4 sep 2008
    224
    0
    0
    even navel vraagje.

Mijn zoons (10 dagen oud) naveltje is afgevallen maar niet goed opgedroogd. Hij is niet voldoende afgevallen. er steekt nog zo'n 2cm navelstreng uit en het stompje bloed.

vk is gebeld en nu moeten we het strak afbinden met navelbandje. wie (her)kent dit en wat kan ik nog meer doen? ik heb echt zo'n gevoel van 'komt dit nog wel goed :( '

2. Charmed72

Charmed72 Fanatiek lid

8 mrt 2009
    1.354
    271
    83
    Vrouw
    Ik ken het helaas niet, maar komt er binnenkort niet iemand van het consultatiebureau langs? Dan kan je er naar laten kijken. Of misschien kan je het consultatiebureau nu al bellen voor de zekerheid?

Wat bij mijn beide kinderen is gebeurd bij het afvallen van de navelstreng, is dat er een stukje wild vlees achter is gebleven. Dat was alleen zichtbaar als je het naveltje 'opentrok'. Het wild vlees is bij het consultatiebureau aangestipt en ging daardoor weg.

3. Smiley24

Smiley24 Fanatiek lid

1 jun 2008
    4.093
    1
    38
    Wij hebben het ook gehad bij ons jongste dochtertje. Ik heb toen HAP gebeld en gevraagd wat te doen, en zolang er heel veel bloed uitkomt is het geen probleem. Ons adviseerden ze om het eventueel Betadine op een gaasje te doen en dan de navel afbinden met navelbandje. Hier was het na 1 dag voorbij en viel het naveltje meteen eraf.

Maar als je je zorgen maakt dan kun je het beste even je ha bellen. Succes!!

Deel Deze Pagina