Opzich niks verkeerds mee, sterk karakter zullen we maar zeggen maar af en toe zooo vermoeiend. Als ze 1 min op haar hapje eten moet wachten omdat ik zelf een hapje neem, gillen Als we bij de kassa even moeten wachten, krijsen Als ze iets niet mag.. weer gillen en krijsen, als iets niet lukt meteen boos worden. Ze is een hele vrolijke gezellige meid maar als het haar niet aanstaat.. wow Nog meer mama's met zulke pittige kinderen? En wat doen jullie om ze even rustig te houden als je bv boodschappen moet doen? Het enige wat bij D helpt is een soepstengel ofzo geven maar daar ga ik natuurlijk niet steeds aan toegeven..
Ik ken het, mijn beide zoons zijn heel pittige mannen. Laatst zag ik bij een vriendin dat haar dochter gewoon in de buggy wachtte tot ze eruit gehaald werd na het thuiskomen. Wist niet wat ik zag! Mijn mannen gillen gelijk dat ze eruit willen Ik heb er geen moeite mee. Weekboodschappen doe ik altijd met zelfscan dus dan hoef je niet te wachten. Verder hebben pittige kinderen een strikte opvoeding nodig: ik ben de baas en al gillen ze heel Eindhoven bij elkaar, ze hebben vette pech gehad. Soms op verjaardagen vind ik het jammer als er gelijk gegild wordt bij het iets niet mogen. Mijn oudste weet inmiddels wel dat mama's wil wet is en dat scheelt heel veel. Veel structureren helpt goed. Als Ties bijvoorbeeld van de glijbaan afgaat (30x) dan zeg ik op een gegeven moment: Ties, laatste keer! En daarna is het altijd klaar, geen uitzondering. Zo strikt zijn scheelt heel veel.
Onze dochter is precies hetzelfde! Ik denk maar zo.... later heeft ze er wat aan! Ze komt goed voor zichzelf op en laat het kaas niet van haar brood eten. Ze is ook ontzettend lief en sociaal dus dat komt wel goed Ze wil nu alleen maar lopen en als ze in de kinderwagen moet gilt en schreeuwt ze alles bij elkaar.... we laten haar dan gewoon gillen en dan houdt ze vanzelf op. Ze kan nu ook heel boos nee zeggen. Ook gaat ze als ze haar zin niet krijgt op de grond liggen en dan stampen met haar voetjes. We laten haar dan gewoon even uitrazen en als ze ziet dat we niet reageren dan staat ze weer op. Komt vast wel goed en wat hiervoor al werd gezegd duidelijk op je strepen blijven staan en negatief gedrag of negeren of omzetten in iets positiefs. Afleiden werkt hier ook altijd heel goed. Even doorbijten voor de moeders!
Ja herkenbaar Hier eentje die als ze haar zin niet krijgt, het ook een krijsen zet. Vanmorgen met een krijsend kind door de winkelstraat gelopen, hier staan van de auto's waar ze in kunnen zitten, we waren er al drie voorbij en de kruidvat in geweest en ze luisterde supergoed dus ze mocht van mij in het laatste autootje wat we tegen kwamen. Nou daar wilde ze dus niet meer uit.. Nou toch eruit gepakt en bij de bakker naar binnen om brood te halen, slaat mevrouw me in mijn gezicht! Ze heeft dus bij de bakker in de hoek gestaan... (en nu is ze poeslief) Van de ene kant is het leuk dat ze beetje karakter hebben maar af en toe... Ik laat haar meestal ook even uitrazen en leidt haar dan af. Gelukkig worden de buien al iets minder omdat ze wel doorheeft inmiddels dat het weinig nut heeft. Consequent blijven dus
Hier ook hoor! Ze wil hier al een tijd eigenlijk niet meer in de buggy, maar soms kan het natuurlijk niet anders. Kan dan altijd wel al een soort van compromis sluiten met haar dat ze op de terugweg mag lopen! Maar verder is moeders (en vaders) wil wet! Als iets niet gaat zoals mw het bedacht had is het huilen, op de grond liggen etc. Jammer dan... Nephuilen zonder tranen oid! Sinds deze week zegt ze ook 'Nee mama' als ik haar ergens mee wil helpen... Ze is verder een hartsitkke lieve en sociale meid die ook lekker kan knuffelen en anderen kan helpen etc. Maar als ze iets in haar hoofd heeft...zucht... Moet ook altijd zeggen bij bijv de glijbaan oid nu de laatste keer en dan gaan we weer verder/naar huis oid. Dat werkt meestal wel heel goed!
Ik heb een dochter van 14 maanden, zij was vanaf haar geboorte al vrij driftig, als de melk niet snel genoeg kwam was zij ook heel driftig en dat is nu nog niet veel anders. als het haar niet snel genoeg gaat of haar zin niet krijgt dan gaat ze krijsen, slaan,schoppen ect maar ik heb er maling aan, ik beloon het goede en negeer d'r driftigheid ze merkt al steeds meer dat ze daarmee geen vat op mij heeft en ik zie nu toch wel wat verbetering..
Hier ook een zeer pittige tante! Inderdaad wat Marieke zegt, consequent blijven. Nee is nee. Wat mij betreft mag ze de boel dan ook bij elkaar gillen, maakt me niet uit. Ik ben de baas.
onze dochter is ook erg pittig, maar ik ben heel makkelijk... of voor haar juist heel moeilijk, met 8 maanden begon ze met een beetje mee eten, en rond de 12/13 maanden pas echt goed mee eten, en ook hier als ik zelf een hap wou nemen gilde zij al dat ze de volgende wou, ik ben dat het figuur dat zegt : of je wacht op je beurt ..... of je doet het zelf dan kun je happen wanneer je wil al gauw deed ze dus ook alles zelf, ik wil niet hebben dat ze pushen en haar zin doordrijven en dat leg ik haar gewoon heel rustig uit wanneer ze dat doet, bijv als ze brood willen eten.... dan wil zij altijd de eerste zijn die haar brood in handen krijgt, maar soms smeer ik eerst voor onze zoon, en dan word ze superrrrrr boos, en dan zeg ik haar : *naam* ik maak nu eten voor jou broer, daarna smeer ik een boterham voor jou en we gaan daarna gewoon fijn samen eten, en je hoeft daar niet zo om te krijsen. daarna zeg ik het nog een keer dat ik net ook al zei dat ze er niet om hoeft te krijsen en dat zij ook wel aan haar beurt komt, en dat zij niet altijd de eerste kan zijn en dat haar broer ook soms als eerste een boterham wil de 3e keer zeg ik ik vind het niet leuk dat je zo blijft krijsen terwijl mama jou al een paar keer gezegd heeft dat ook jij een boterham krijgt dus ik ga jou nu negeren en als je weer rustig bent mag je bij ons aan tafel komen zitten om mee te eten. * ja ik ben misschien wat "hard" maar ze krijst nu tenminste niet meer overal om als ze haar zin niet krijgt, ze moet ook gewoon weten dat soms de aandacht naar haar broer gaat omdat hij het op dat moment nodig heeft, bijv met de billen afvegen na het poepen, het zijn die kleine dingetje waar ze om ging huilen of het haar niet snel genoeg of ging of haar zin in wou door drijven, dat vind ik geen goede eigenschap voor later, ik vind dat ook zij kan leren geduld op te brengen net zoals haar grote broer dat moet doen als ik met haar bezig ben. ik vind wel dat ze gewoon hun eigen mening mogen hebben, en zal die ook respecteren, maar met er over praten en vragen aan mij kom je veel verder. ik vind driftig doen dus echt een no go, en dat weten de kinderen ook, hier word dus steeds meer gepraat en overlegd en uit gelegd
Bedankt voor jullie tips dames. Consequent zijn gaat me gelukkig best goed af. En opzich kan ik het ook wel hebben maar soms denk ik met boodschappen doen ´grrrr laat me even groenten pakken!´ Net werd ze weer erg boos omdat ze geen papier mocht eten... weer krijsen natuurlijk, ik zei op een strenge manier´Nee hou daar mee op, dat is nergens voor nodig´, en ze was meteen stil en ging verder spelen! Dus ze weet het wel! Af en toe vind ik het gewoon niet zo leuk dat ze zo snel boos is. Dat werkt me soms echt op de zenuwen.
Is logische hoor dat et je op de zenuwen kan werken En het is ook logische dat ze het probeerd ik bedoel wat zou jij doen als je met gillen een nieuwe villa kon krijgen dan zou je krijsen tot je stem schor werd hahahaha Nee maar even zonder gekheid je kindje probeerd te kijken waar jou grenzen liggen en nee heeft ze ja kan ze krijgen Cant blame à girl for trying haha
Hier ook een heeeele pittige tante! Eerste 9mnd alleen maar gehuild en nu is ze ondertussen net 2 en zijn wij de ergste driftbuien door. Ze weet nu dat ze er niks mee bereikt nl. Ze wil nog weleens gillen als iets niet mag of lukt. Puur frustratie. Ik vertel haar dat ik begrijp dat ze boos is, leg uit wat de bedoeling is, laat haar eventueel 2x gillen en zeg dan duidelijk dat het nu afgelopen is en ze weet dat ze anders de gang op gaat dus stopt dan ook. Spullen gooien pak ik af of stop na een ws waar we op dat moment mee bezig waren. Bijten slaan etc is na 1 ws de gang op . ZE is ook vreselijk dominant tegenover opa oma etc, dit doen, daar zitten....klein baasje haha! Echter voor andere kindjes is ze super lief, deelt alles, speelt samen, heel gek eigenlijk. Ben benieuwd of dat ook zo blijft als ze naar de psz gaat
Yup hier ook best wel een hittepetit! Vanaf de geboorte al. De appel valt niet ver van de boom, wij zijn beide ook niet op ons mondje gevallen . Mijn moeder herkent heel veel van mij vroeger in mijn dochter. Ik probeer ook heel consequent te zijn en vooral niet te laten zien dat ik het irritant vind . Ze bonkt nu al ooit met haar hoofd op de grond als ze boos is. Ik negeer dat ''gewoon''. Zodra ze weer lief is en uitgemopperd gaan we standaard knuffelen. Goed gedrag belonen is ook heel belangrijk
Oh ja, geven en nemen werkt hier het best. Laat haar behoorlijk haar eigen gang, alleen de echt gevaarlijke dingen of slaan schoppen krijsen etc ben ik heel duidelijk in. De hele dag nee levert hier een totaal onhandelbaar kind op.
Zo is het hier ook...nee is absoluut nee alleen is het niet zo vaak nee... mijn dochter is zoooo easy going...een.hele verademing tegenover mijn zoon...hoewel hij.ook.makkelijk en.lief is...het moest wel nu gebeuren...1 min Voor een fles maken was al te lang..bij mn dochter kan ik er rustig 5 min over doen
Haha, herkenbaar. Hier ook zo'n kleine driftkikker. Zie soms al op tegen de peuterpubertijd. Aan ene kant wel goed dat ze zo duidelijk weten wat ze willen en pittig zijn, maar soms... Iemand een rol behang over?? Mevrouw loopt paar keer per dag over van frustratie vanwege haar gipsbroek. Ze wil van alles, maar ja dat lukt dan niet en dan is het krijsen.