Zoals de titel al zegt Ik ben zooooooooo zenuwachtig Me kleine meisje gaat voor het eerst naar de basisschool Mama vindt het spannender dan dochter Ben gewoon misselijk en heb buikpijn van de zenuwen Moest het even kwijt hoor
Oja wat spannend, herken het helemaal, mijn oudste is nu al voro de 3e week naar school en het word al normaler maar ik was ook best wel nerveus (op een leuke manier) het is ook heel bijzonder, bij ons was het (voor mijn gevoel) extra bijzonder want iedereen had gezegd dat ie dat nooit zou kunnen ,hij zou naar een MKD en speciale school moeten namelijk.. Dus heel erg trots!!
Oh wat spannend hè! En heo ging het wegbrengen? Mijn zoontje is vandaag ook voor de eerste keer naar school. Hij had er zo'n zin in. En gelukkig ging hij mooi op zijn stoeltje zitten en sputterde niet tegen toen ik wegging. Hij zwaaide nog even...mijn lieve manneke wordt groot!
Dank je wel Heb wel even moeten slikken want ja je gaat je kind steeds meer loslaten en het besef dat ze groter wordt doet me wel wat ja Nu komen de tranen pas gewoon van trots maar ook van het loslaten pfff nooit gedacht dat zoiets nog best emotioneel moeilijk kan zijn @isademi dat is zeker iets om heel erg trots op te zijn Heeft hij het wel naar ze zin?
Zij stond om 7 uur al te springen is school al open Mama had het er duidelijk moeilijker mee dan zij Ze ging gewoon zitten kreeg nog wel vlug een kusje maar that's it Kleintjes worden groot maar waarom moet dat zo snel gaan Hoe ging het bij jou
Leuk joh Helemaal als ze er zelf zo zin in hebben Moet je zien hoe snel ze 'groeit' de komende weken. Heel bijzonder vind ik dat. Mijn 3e is vandaag voor het eerst naar de psz, helemaal trots dat ze ook naar 'school' mocht . (ze is net 3 maar gaat ook naar een kdv, dus vandaar dat ze nu 'pas' gaat)
Ja super hij is echt positief veranderd nu hij op school zit, rustiger, praat beter en minder slaan enzo (bij zijn zusje) er waren wel wat problemen in de vakantie maar ik merk dat hij het goed doet bij een vast ritme en een vaste juf e.d. echt ik heb alleen maar lof voor ze, ik ben ze echt zo dankbaar het is gewoon een zoveel leuker kind! (best erg dat je dat zo moet zeggen maar Dean was niet altijd even leuk of makkelijk vandaar) En het is nu niet magisch over ofzo maar het is onder controle en dat is voor mij al genoeg.. Zoiezo de omgang met andere kindjes uit zijn klas vind ie geweldig en dat vind ik ook heel leuk om te zien!!
Heel herkenbaar, heb j esper vanmorgen voor de eerste keer naar school gebracht. Helaas ging hij wel heel hard huilen en hij wilde met mij mee.. Pff.
Nou dat kan zij op sommige momenten ook gebruiken Praten en alles gaat goed hoor maar ze was in de vakantie zo ontzettend druk en dr nichtje de hele tijd slaan zodat het niet gezellig meer was en slapen he lag ze te spoken tot n uur of 10 's avonds @suus dat had mijn dochter niet moeten doen want had zo met dr mee gaan janken zou het denk ik alleen erger voor haar worden als ze zou zien dat mama het ook moeilijk heeft Moest al slikken op het schoolplein Nog een uurtje dan mag ik dr gelukkig weer ophalen
Wat spannend he.De meiden zijn nu hun derde week ingegaan.Iedere ochtend om half 7 komen ze ons wakker maken. Telkens gaan ze met veel plezier naar school en vertellen honderduit.Suus* wat vervelend als je kind huilt aan school,de meiden hebben ook een kindje in de klas wat huilt als mama weggaat.Dan ben ik zo blij voor mezelf,maar heb ook veel medelijden voor die mama. Voordat we het weten praten we hier over de brugklas hahah.
@gooischemama: ik moest mijn tranen ook echt verbijten hoor. Maar als ik was gaan huilen, was hij helemaal niet meer gebleven. Ik heb hem tussen de middag opgehaald en hij wilde nooit meer heen zei hij... Toen ik vertelde dat ik hem samen met opa op kwam halen aan het eind van de middag en dat we dan naar de kermis zouden gaan vond hij het prima. Gelukkig hoefde hij 's middags niet meer te huilen.
Louise heeft vandaag ook haar eerste echte schooldag... het is wel raar hoor nu ineens een basisschoolmeisje! Ik moet zeggen dat ik er helemaal niet zo'n moeite mee heb. Ik vind het wel even lekker, kon ik mooi het huishouden doen op mijn gemak. Maar ik ben ook erg blij dat ik haar zo weer mag halen!
Mijn zoontje gaat morgen voor het eerst naar school. Hij vindt het reuze spannend. Gelukkig komt er nog een jongetje van de psz ook voor het eerst en zit zijn vriendinnetje al op school. Ben heel benieuwd wat hij er van gaat vinden! Het zal wel heel stil zijn thuis, want dochter is op de psz. Ben dus alleen thuis. Wat dus bijna nooit voorkomt.
Ik heb thuis even wat traantjes gelaten Toen ik haar op mocht halen riep ze keihard mamaaaaa dus weer tranen in me ogen Toch een teken dat ze me niet is vergeten Hier vond ze het helemaal geweldig moest ook even aan iedereen vertellen dat ze naar de GROTE school was geweest (zelfs aan de stratenmakers)
Ik heb gehuild,vorige week ging hij voor het eerst, en hij moest huilen, zo hartverscheurend dat ik me groot hield tot ik uit zijn zicht was en toen kwamen de tranen! Aaah wat vond ik dat erg ,maar toen ik hem ophaalde was dat echt helemaal over, hij vond het leuk en wilde niet meer naar de creche want school is leuker. En wat sommigen zeggen herken ik ook; hij is iets rustiger en anders en dat terwijl het niet lang geleden is dat ie nog naar het KDV ging, zat 1 dag tussen.... NU is zijn tweede week en ik merk wel dat ie nachtmerries heeft, hij moet denk ik veel verwerken? het is ook allemaal nieuw voor ze....
@newlymom ja weet wel ckr dat ze veel moeten verwerken na zo'n dag 2de dag is ze een stuk rustiger maar ze vindt het nog steeds heel leuk gelukkig