We zijn net terug van vakantie (twee weken weg geweest) waar ons zoontje van net 2 bij ons in bed sliep. We waren bij familie en hadden dit keer geen reisbedje of ledikant. Hij sliep middag en nacht slaap bij ons of een van ons in maar nu zijn we weer thuis en wil ik natuurlijk wel graag dat hij weer in z'n eigen bedje gaat slapen. Kijk er alleen een beetje tegenop vanavond en zit een beetje te dubben over hoe ik t zal aanpakken. Gewoon terug naar oude routine en verder niet teveel aandacht aan besteden of juist er bij blijven oid. Ben bang voor huil buien iemand dit ook meegemaakt?
Ik zou terug gaan naar de oude routine en als het echt niet gaat kun je altijd nog in eerste instantie boven je spullen opruimen en hoort hij je toch. Doen wat je gevoel zegt want je voelt zelf wel aan wanneer hij wat ontevreden is en toch gaat slapen of zo overstuur dat extra aandacht nodig is.
Gewoon doen wat je thuis altijd deed. En niet te veel vooruit denken. De situatie is nu weer anders dan op vakantie en misschien gaat hij gewoon als vanouds in zijn eigen bed slapen. Als dat niet gebeurt, kan je altijd je handelen er nog op aanpassen. En misschien overbodig te zeggen, maar jonge kindern voelen haarfijn stemmingen aan. Dus als hij aan jou merkt dat je er tegen op ziet, gaat hij zich daar misschien naar gedragen. Dus probeer er ook vertrouwen in te hebben dat hij best kan slapen in zijn eigen bed na twee weken vakantie.
Tja... Het was natuurlijk wel heel fijn bij papa en mama. Even doorzetten en zoveel mogelijk terug naar de oude routine.
Ja haha, best sneu, kan me nog herinneren van vroeger dat ik er altijd zo aan moest wennen, zelfs als er iemand een nachtje bij mij op de kamer had geslapen (was toen wel ouder).. heb hem er net in liggen en na 10 minuten wat gejengel, gehuil, geklaag is het nu stil..! Dus hopelijk slaapt hij of valt hij nu in slaap..!