Ze komt nog 1 of 2 keer, normaal?

Discussion in 'Borstvoeding' started by snoebeltje, May 19, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. snoebeltje

snoebeltje Bekend lid

Mar 3, 2009
    951
    3
    18
    Ik werk in de psychiatrie
    Haarlem
    Hoi meiden
    Mijn meisje van 4,5 mnd komt nog 1 a 2 keer per nacht voor de borst, meestal 1 keer, de laatste tijd weer wat vaker 2 keer.
    Is dat normaal?
    Of hoort ze nu al door te slapen?
    groetjes!

2. Linda86

Linda86 VIP lid

Niks hoort natuurlijk! Ieder kindje is anders.

Milan kwam met 4,5 maand nog minimaal 3 keer per nacht en nu (met 22 maanden) komt 'ie nog 1 à 2 keer per nacht, dus ik vind dat jouw kindje het heel netjes doet ;). Maar er zijn ook bv-kindjes die al met 1 maand (of misschien wel nog sneller) doorslapen.

Ik zeg: geef er gewoon aan toe en maak je vooral geen zorgen om wat wel of niet normaal is. Elk kindje gaat op den duur doorslapen.

3. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Zeker met borstvoeding is dat niet gek. Dat kan soms wel tot een jaar (of later) duren voordat ze geen voeding meer willen 's nachts..

4. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Heel normaal hoor, en er hoort niets ;)! Zolang de kleine voor een voeding komt heeft ze die nog gewoon nodig, en wanneer dat niet meer is gaan ze vanzelf doorslapen ;)!

Hier zaten Malou en Benthe met die leeftijd op 1 voeding tussen 24.00 en 06.00. En Ruben zat met die leeftijd op 2 voedingen (en een enkele keer 1) tussen 24.00 en 06.00.

Liefs, Hanneke!

5. evenstar

evenstar VIP lid

Jan 22, 2009
    9,809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Voor mij 'hoort' niks. Renske heeft nog nooit doorgeslapen en heeft sinds ik werk ook wel eens nachten dat ze twee keer komt. Overdag op het kdv voed ik een keer live, maar is ze verder op een flesje aangewezen waar ze (tenzij door papa gegeven) niet zo dol op is.

Ik heb vanaf het begin 'besloten' om geen illusies te hebben over schema's of doorslapen. Ik voed op verzoek. Als ik pech heb, is dat meerdere keren per nacht. Ik geef er gewoon aan toe, dit is wat ik mijn kindje wil geven, hoe erg ik ook snak naar een nacht slaap (oh geloof me, wat ben ik af en toe gaar).

Ik trek me ook niks aan van wat anderen vinden over wel of niet doorslapen. De impertinente vraag 'KAN ze al de hele nacht slapen' vind ik zo kansloos, alsof dat iets is dat een kind zo snel moet kunnen. Het zal vanzelf wel een keer overgaan.

Wat ik WEL doe, is haar aanleggen als ik ga slapen. Dan is de laatste voeding 4 uur geleden ongeveer, en heeft ze best trek. Het maakt voor mij veel uit of ze drinkt als ik nog niet sliep, of me wakker maakt als ik net een half uurtje vertrokken ben en echt megaduf en moe wakker word. Misschien een tip? ;)

6. Boordevol

Boordevol VIP lid

Jun 26, 2009
    6,169
    4,321
    113
    Dan doet jouw kindje het erg netjes. Mijn kindje komt nog rustig 3 keer. Vanaf dat hij gaat slapen (20u) tot de volgende ochtend zelfs in totaal 5 keer. Alleen overdag laat hij 4 uur tussen zijn voedingen.

7. Amfy

Amfy Niet meer actief

die van mij slaapt pas sinds een week of8 door.
    die kwam echt in de nacht om de 3 uur en van het een op het andere moment sliep hij door

8. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

Nov 13, 2008
    3,423
    447
    83
    Limburg
    Hier een meisje wat nu weer net 2 nachten helemaal heeft doorgeslapen, daarvoor was het meestal 1 keer per nacht. Inmiddels al ruim 9 maanden. Was ook niet erg zeiden ze op het bureau.

9. surf

surf VIP lid

May 21, 2007
    14,595
    1
    36
    Noord-Holland
    ons mannetje kwam tot 7 maanden 2x, een maandje (of 2) heeft ie 1x gevraagd en toen is ie met 9-10 maanden ongeveer door gaan slapen...

10. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Rond de 1 jaar of 1,5 gaan ze meestal wel doorslapen hoor!:D
    Toen mijn kind zo oud was, voedde ik minimaal 2x per nacht.

11. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,203
    35,915
    113
    Is normaal hoor. Mijn dochtertje komt vaak 2 keer per nacht.

12. Elke1984

Elke1984 Niet meer actief

Mijn zoontje sliep vanaf 6 weken door van 21u30 tot +/- 5u. Dan ineens na een weekje ofzo van 21u30 tot 10u! :$ En nu sinds een dikke week komt hij weer 's nachts tussen 3 en 5u en is hij rond 8u wakker. Hij zoekt dus rustig zijn ritme en ik...ik volg gewoon.
    Meid, laat je niet gekmaken! Een kleintje van 4 maanden 'hoort' echt nog niet door te slapen, wat anderen ook zeggen.

BV is lichtverteerbaarder dan FV waardoor FV-kindjes vaker sneller doorslapen, ze komen langer toe met de melk. ;)

13. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    Hier wisselt het ook. Meestal 1x 's nachts. Ze heeft een paar nachten doorgeslapen.
    Nu ook wel eens de laatste voeding om 7/8 uur en dan ergens tussen 3/4 uur weer. Gisteravond was ze ze moe, 17.15u laatste voeding, toen kwam ze om half 1 en 4.45 om daarna lekker vol te tanken tot bijna 7 uur... pff dat was wel een kort nachtje.

14. Ikke20

Ikke20 Actief lid

Oct 13, 2008
    379
    1
    0
    Mijn knulletje slaapt ook nog niet door. Tot ongeveer 10 maanden kwam hij standaard twee keer per nacht (tussen elf en zes uur) en sinds die tijd is het meestal een keer. Heel soms (nog op een hand te tellen) slaapt hij een nachtje door. En daar geniet ik heel erg van, maar ik word dan vaak zelf nog wel even wakker rond een uur of drie. Gelukkig slaap ik dan snel weer verder. Maak je niet te druk en neem het zoals het komt, voor mij werkt dat het prettigste.

Groetjes Mariska

Share This Page