Hoi, mijn dochter is 6 maanden en ik ben begonnen met groente en fruit te geven, alleen eet ze nog erg weinig. komt dit omdat ik nog te vaak bv geef? haar schema: 7 uur bv 9 uur fruit 11 uur bv (gekolfd 200ml) 15 uur kv (180 ml + 6 schepjes) 17 uur groente 19 uur bv. Moet ik de kv fles kleiner maken zodat ze meer eet? -
Ze is pas net begonnen toch?? Ik zou zeker geen kv of bv minderen! Het is allemaal nieuw voor dr, kan best even duren voor ze is gewent. Het is nog steeds BIJvoeding, melk blijft nog de hoofdmaaltijd! Langzaam aan zal ze meer gaan nemen.
Hier bijna hetzelfde verhaal Ik doe het alsvolgt: 09.00 BV 12.00 pap of fruithapje 13.00 fles 140 cc (afgekolfd) met medicijnen 16.00 BV 17.30 Prakje (rijst, couscous met groenten) 19.00 BV of als hij het uitzingt 20.00 BV 23.00 Flesje van 170 cc (afgekolfd) Wat hij eet is mooi meegenomen maar als hij een dag alleen wil drinken vind ik het ook goed. Het gaat erom dat hij er plezier in heeft. En in de BV zit alles wat meneertje nodig heeft. Succes!
Tot het eerste jaar is het echt bijvoeding, in de zin dat de melkvoeding het belangrijkste is. Ik zou me dus geen zorgen maken en nog niet minderen met de melkvoeding. Je kindje heeft nog echt de tijd om te wennen.