Hi meiden, Laatst had ik al even een poll erin gegooit wanneer jullie kleintje zijn/haar eerste tandje kreeg. Zoë heeft namelijk nog niks, tenminste nog niet! Zoë slaapt over het algemeen goed, soms wordt ze wakker voor een speentje maar slaapt dan weer door. Heel enkel leg ik haar even aan voor een slokje (bv). Maar vannacht! Ze heeft van 10-00.30 geslapen. Toen begon het feest. We zijn anderhalf uur met haar bezig geweest. Gieren, brullen en niks willen. Zodra we haar neerlegden, begon ze weer. Naar een zetpilletje paracetamol werd ze rustig en ging slapen. Helaas niet voor lang want om 03.00 war er weer! Om 04u30 sliep ze weer even tot 05u15. Toen kon ik er ook wel uit gaan omdat mijn wekker om 05u30 gaat. Ze is bekaf maar ze is zo verdrietig dat ze niet kan slapen. Opvallend is dat ze op haar speen kauwt en constant met haar handje in de mond. Kwijlen doet ze al een behoorlijke tijd. We voelen en zien niks in haar mondje. Wat denken jullie als ervaringsdeskundigen? Komt er een tandje? Maak me namelijk best wel zorgen om mijn meisje dat ze zo is, we hebben dit nog nooit zo meegemaakt! Lisszy
kan heel goed een tandje zijn, die ploppen soms ineens door en achteraf denk je dan, oooh DAT was het! zeker omdat ze wel even sliep nadat ze een zetpil heeft gehad en weer wakker werd tegen de tijd dat die uitgewerkt zou zijn. erg herkenbaar die korte nachten tijdens het doorbreken van tandjes, als het een tandje is dan zou je met een paar dagen wel ergens een wit streepje moeten zien. sterkte ermee
ja kan best zijn. onze meiden kregen met de 9 en 10 maanden pas hun eerste tanden terwijl ik al maanden dacht te merken aan ze dat ze er aan zaten te komen. niet dus, die dingen kunnen ook heel lang zitten vervelen. en toen ze eenmaal doorkwamen waren het er ook meteen een paar. dus erg heftig voor die kleintjes.
hoop voor jullie en vooral ook zoe dat het een tandje is en ook 1 die snel doorkomt. dan voelt ze zich namelijk hopelijk snel weer de oude. als het goed is, zie je op een gegeven moment een wit glasachtig randje. vond het zelf vrij veel op dat witte vis van vissticks lijken en zodra je die goed ziet, is alle ellende ook weer voorbij! jamie ging ook meestal raar kauwen en andere dingen doen met zn mondje dus het kan best! de eerste tanden zijn meestal de onderste voortanden, dus hou t ff in de gaten. soms kan je het ook beter in het licht zien dus ff voor het raam gaan staan ofzo? hoop dat ze net zo snel doorkomen als jamie zn eerste 2, die waren er letterlijk binnen een paar uur door! succes en hoop dat ze zich snel weer de oude voelt! geeft jullie ook weer rust!!! hou me ff op de hoogte, ben zeer benieuwd!!!!
Mijn meisje heeft één tandje en de tweede staat op punt van doorbreken. Het eerste tandje leverde ook een paar heel slechte nachten op en overdag ook veel gegil. Het tweede tandje is nu nog meer drama, maar dat komt misschien ook doordat ze ziek is geweest (buikgriep) en daarvan ook nog niet helemaal is opgeknapt. Kwijlen deed onze dochter trouwens al vanaf dat ze 3 maanden was.. en met ruim 7 maanden kwam het eerste tandje.. Mij valt op dat ze als er een tandje aankomt: - haar kaakjes heen en weer beweegt - met haar tongetje op haar tandvlees zit - hapbewegingen maakt - slecht drinkt (brullen tussendoor).
Dank voor jullie reacties. Wij denken ook al maanden dat er een tandje aankomt, maar wat er ook komt, daar zit geen tandje bij! Vanmorgen hebben we druppels van VSM gekocht en volgens mijn vriend lacht ze alweer een beetje. (Ze heeft vanmorgen van 6u30 tot 11u geslapen, ja dan wel, als papa en mama wakker zijn! ) Een doorkomend tandje zal alles verklaren, ik ga vanavond nog eens goed kijken of ik de witte vis van de vissticks kan ontdekken. Maar wat een drama hé! Ik dacht dat het wel mee zou vallen, doorkomende tandjes. Pfff....
Jeetjemineetje...2 uur slaap.. Ik zou dan toch een paracetamolletje overwegen denk ik... En neem er zelf ook één
Hier nooit zo'n enorm drama gehad (in de zin van korte nachten, wel opeens heel hard huilen ofzo). Wilde inderdaad zeggen dat die druppels van VSM hier echt een wondermiddel zijn. Ze heeft hier al acht tanden en bijna vier kiezen en eigenlijk geven wij gewoon uit voorzorg voor het slapen gaan standaard de druppels....
Die hebben we vannacht na wikken&wegen ook gegeven, vervolgens werd ze wel wat rustiger. Maar ja, toch liever niet ookal kan het geen kwaad. En ik zelf? Vanmorgen hier op het werk gelijk 2 genomen. Mijn hoofd was er namelijk nog niet klaar voor...
Al mijn hoop is nu ook gevestigd op die druppels! Het laatste wat we willen is nog zo'n nacht! Diep respect voor de papa's en mama's die regelmatig zo'n nacht hebben omdat de kleine een slechte slaper is! Is toch neit vol te houden?! Maar vooral hoop ik voor mijn meisje dat die druppeltjes de pijn wegnemen. Zo klein en al zoveel pijn...
jeetje, lekker herkenbaar. vannacht ook bar weinig geslapen... Zijn boventandjes komen er aan, joepie.. (zucht). Dentinox en zetpil helpen hier effe, maar na paar uurtjes is het weer feest. Bij ons in bed nemen werkt wel redelijk goed, maar dat wil ik liever niet te vaak doen, zodat hij er niet aan gaat wennen!! Ik neem hem als hij huilt vaak even bij me op de bank (hij slaapt beneden), dus bovenop me leggen als ik op de bank lig, dan slaapt hij in, en leg ik hem kwartier/half uur later in bed. Dan slaapt hij meestal wel weer effe.