Ze lijkt er klaar mee..

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Abri, 13 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Onze jongste (15,5 maand) weigert sinds een dag of 4 de borst. Nu dronk ze al nog maar 1-2x per dag met af en toe een dagje niet. Maar nu.. Het lijkt echt klaar :( Als ik de borst laat zien is het 'nee, nee'. Waar ze normaal wel bij me in bed kwam liggen om even te drinken is ook dat nu een hele duidelijke 'nee'.

Stiekem vind ik het toch wel heel erg jammer en had ik graag nog iets langer willen voeden. Ik hoop dat het nog bijtrekt, maar ik heb er een hard hoofd in :(

2. PinkStars

PinkStars Actief lid

3 nov 2013
    422
    1
    0
    Wat jammer dat het moment dan daar lijkt te zijn, ik kan me voorstellen dat het supermoeilijk is. Ik ga al bijna huilen als ik eraan denk te moeten stoppen... Maar hoe mooi is het dat je kindje het zelf aangeeft en dat het niet vroegtijdig stopt om een andere reden :)

3. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Wil ze ook niet in het donker op haar kamertje net voor het slapen gaan? DAt werkt hier nl goed.
    Hier wil ze al heel lang niet meer s morgens in bed ofzo.
    Ze drinkt soms nog s nachts of een vroege ochtendvoeding om 5/6u maar die geef ik ook op haar kamertje op een stoel en leg haar dan weer in bed.

Ik moet er hier ook nog niet aan denken dat ze gaat stoppen...

4. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Dat is het ook vooral.. Dat echt slikmoment bij mezelf. In ene lijkt het over. Maar vind het zeker mooi dat ze het zelf heeft kunnen bepalen: want wat is er mooier dan dat!

Vandaag zowaar toch een paar slokken uit een borst gedronken. Al staande bij papa op schoot, ik in een rare wokkel haha.

@ red: net voor het slapen gaan of bij het wakker worden heb ik geprobeerd op haar kamertje, maar dan wordt ze razend en wil ook echt meteen in bed om te gaan slapen of eruit om te gaan lopen ;) Ze dronk eigenlijk aldoor nog een keer voor het middagslaapje en als ze s avonds wakker werd. Nu wordt ze de laatste tijd eigenlijk niet meer wakker s avonds dus die kans van halfslapende laten drinken is er niet meer. En dan s middags dus weigeren hoe/wat/ waar dan ook.

Misschien hangt het ergens nog samen met haar enorme papa-honger de laatste dagen. Alles is papa namelijk. Maar we zien wel hoe het verder loopt. Na in totaal vier jaar achter elkaar zwanger en/of borstvoeding geven is het misschien ook inderdaad alleen maar mooi dat het zo loopt. Maar toch hè? Echt even slikken. Weer zo'n fase die dan 'voorbij' is en hier niet meer gaat terugkomen :(

Deel Deze Pagina