Met gevuld gevoel de nacht in, hoe?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door littlemissme, 13 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. littlemissme

littlemissme Bekend lid

1 sep 2013
    572
    0
    16
    NULL
    NULL
    Tot nog toe lukt het nog steeds om mijn ventje volledig borstvoeding te geven. Rond 5,5 maand zijn we met groentehapjes begonnen en vanaf 6 maanden krijgt hij ook fruit en brood. Dit gaat hartstikke goed, hij eet met smaak mijn zelfgemaakte hapjes. Maar met 6 maanden is hij ook gestopt met doorslapen (wat hij daarvoor altijd heeft gedaan). Eerst leken het zijn darmpjes te zijn, later werd het ook honger. Ik ben hier in principe in meegegaan omdat ik dacht, kan geen kwaad voor de productie en als hij honger heeft.. het is immers op verzoek! Maar de laatste nachten is hij echt aan het rommelen, vannacht kwam hij drie keer en dat lijkt me toch niet helemaal de bedoeling en dat breekt mij ook op. Dus wil ik toch zorgen dat hij met een wat meer gevuld gevoel naar bed gaat.
    Maar ik twijfel hoe ik dat het beste kan doen. Ik heb net rijstebloem gehaald, maar kolven gaat niet zo geweldig. Ik kolf, ongeacht welk moment van de dag, 100 a 150 cc. Soms max 50 cc... :( Mijn voorraad voor het kinderdagverblijf is er bijna doorheen en ik zal dan kunstvoeding moeten meegeven voor daar.
    Ik twijfel over het volgende;
    - Zal ik de rijstebloem aanmaken met kv of bv?
    - Hij krijgt normaal rond 23.00 voeding. Zal ik deze dan vervangen voor een fles met rijstbloem of zal ik het erop wagen deze om 20.00 voor hij naar bed gaat al te geven?

Misschien nog handig om te weten. Ons schema ziet er ongeveer zo uit:
    7.00 bv
    9.00 rijstwafel en klein beetje water
    rond 10.00 slapen
    11.00 bv
    11.30 1 boterham
    rond 13.00 slapen
    14.30 fruithap (100 a 150 gr) en klein beetje water
    16.00 bv
    16.30 slapen
    18.00 groentehap (150 gr)
    20.00 bv en naar bed
    23.00 bv

Andere tips zijn ook welkom!
    Pff die twijfels af en toe! Maar ik wil als het lukt tot 1 jaar doorgaan met de bv, vandaar. Ik hoop het niet nu al om zeep te helpen ;)
    Alvast bedankt!

2. Zolief

Zolief Fanatiek lid

2 jan 2012
    1.413
    44
    48
    Onderin Nederland
    Mijn dochter sliep ook vanaf 4,5 maand niet meer door. Heel vervelend voor mama :D. Nu zit ze nog wel eens op 3 voedingen in haar "nachtslaap".

Ik heb nooit met rijstebloem of wat dan ook gerommeld.
    Voor mijn idee is het mamahonger, tandjespijn, last van sprongetje etc. Ik geef er gewoon aan toe en ik merkte dat dat mij minste energie kost. Als ik erover piekerde hoe het moest stoppen was ik veel vermoeider dan haar gewoon pakken, aanleggen, en weer in bed terug leggen. Het is ook elke nacht anders en misschien heeft ze 5 nachten doorgeslapen vanaf 4,5 maand. Opeens zomaar een nachtje tussendoor.

Het enigste is dat je iig smorgens een boterham kunt geven ipv die rijstwafel. Maar verder doe je het prima volgens mij.

Geen tips dus. Wil je wel sterkte wensen. Het is (soms) erg vermoeiend.

3. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier sliep de oudste met 6 weken door tot 6 maanden.
    Kwam daarna ook 2-3x per nacht. Ik heb wel eens een papfles geprobeerd (door moedermelk heen) maar maakte geen verschil voor de nachten.
    Het was hier ook meer mamahonger, sprongetje, dan weer tandjes en uiteindelijk natuurlijk ook gewenning. Maar 't is de vraag of dat altijd verkeerd is.
    Ik heb er voor gekozen het te accepteren en rond 14 maanden ben ik het bij beide gaan sturen. Dan zijn ze door de verlatingsangst heen en vooral bij de jongste werkt het goed om papa te laten troosten.

4. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    De hoeveelheden die je kolft, klinken niet raar hoor. Mijn jongste dronk max 100cc uit een flesje.
    Heb je al eens geprobeerd gewoon mee te geven wat je kolft?
    Ik gaf beide keren mee wat ik kolfde en daar deden ze 't prima op.
    Ik kolfde 2x onder werktijd en 's morgens leeg. Zonodig een keer 's avonds extra.
    Dan hadden ze altijd een reserve fles en die ging soms op.

5. littlemissme

littlemissme Bekend lid

1 sep 2013
    572
    0
    16
    NULL
    NULL
    Bedankt! Alleen al het feit dat jullie het herkennen geeft steun, hoe lastig het ook is ;)
    Ja zo dubbel, aan de ene kant denk ik inderdaad ook van misschien hoort het er gewoon bij en heeft hij het even nodig. Maar ben inderdaad ook bang voor die gewenning ;)

W.b. het kolven, helaas kan ik op werk maar 1x kolven. Ik sta op een groep en het lukt niet om vaker van de groep te gaan (ik kolf nu ipv dat ik pauze neem zeg maar). Soms lukt het nog 's avonds een keer extra te kolven en op mijn vrije dagen ook, maar het is niet echt mijn hobby en het lijkt wel nooit uit te komen er even rustig voor te gaan zitten. Ik zou voor de 3 dagen dat mijn zoontje niet bij mij is dus 6x ong. 120 a 150 cc moeten hebben (dat heeft hij wel nodig, wil ook niet minder geven want hij zit al op de -1 lijn qua gewicht). Dat red ik dus niet/net aan :( Ik blijf wel kolven voor de dag dat hij met papa thuis is, en dan maar voor het kdv de andere 2 dagen flesvoeding.

Aan die boterham in de ochtend zat ik inderdaad ook te denken. Denk dat ik dat sowieso ga proberen!

Deel Deze Pagina