Hoe lang is een geopend potje Olvarit 4+ in de koelkast nog houdbaar? Want D. neemt nu nog maar een paar hapjes per dag. Dus dan is zo'n potje nog láng niet leeg. Hoeveel dagen mag ik er over doen om het potje leeg te krijgen? Groetjes, Hanna
een potje is in de koelkast 24 uur houdbaar. maar misschien weet iemand hier of je het in kan vriezen per portie.
Misschien is het een idee verse hapjes te maken en die dan in te vriezen in ijsklontbakjes voor die eerste hapjes? Doe ik ook dan neem je 2,3 of 4,.. ijsklontjes eruit en geef je die. Dan heb je niet zoveel overschot; Ik denk nl niet dat olvarit potjes gemaakt zijn om in te vriezen?
Ja, ik raad je ook aan zelf hapjes te maken en dan in te vriezen in ijsklontbakjes. Je kan dan een paar klontjes ontdooien en hoef je niet veel weg te gooien. De Olvaritpotjes zijn ongeschikt om in te vriezen en kunnen maximaal 24 uur in de koelkast bewaard worden.
Ja, dat staat er inderdaad. Maar ik heb het idee dat ze gewoon geld willen verdienen. Dus ik vraag me af of het na 24 uur ineens niet goed meer is.
Ik ben misschien wat voorzichtig, maar ik zou het risico niet nemen om 24 uur na openen het nog te geven aan de kleine. Ik raad idd ook aan de hapjes zelf te maken. Is leuk om te doen (vind ik ) en is nog leuker als je ziet hoe de kleine van mama's zelfgemaakte hapjes smult.
op Friso potjes staat 48 uur, dus dan kun je 3x een hapje geven. (daarom koos ik eerst voor friso, ipv olvarit, haha)
Ik denk dat het wel langer houdbaar is dan 24u. Ze moeten natuurlijk alles uitsluiten qua bacteriegroei, ivm aansprakelijkheid, dus vandaar geloof ik 24u houdbaar.. Wil niet zeggen dat het echt slecht is om te geven na die 24u, ik gebruik zo'n 6 mnd potje altijd voor 2 dagen, dan heeft-ie hem pas op. Nooit gekke dingen gezien!
Dat doe ik ook. Op maandag openen betekend eten tot en met woensdag. Op donderdag weer een nieuw potje. Bewaren in de koelkast. Onze dochter is er nooit ziek van geworden. Tegenwoordig eet ze grote potten en wel een van groente en een van fruit per dag, dus bewaren is er niet meer bij
Tuurlijk staat dat op het potje, want dan koop jij vaker een nieuw potje en verdienen zij meer. En....zij kunnen natuurlijk niet het risico lopen dat ze er bijvoorbeeld 48 uur op zetten en dat een baby ziek wordt. Kijk gewoon hoe lang je zelf nog eten bewaard. Als ik op maandag spaghetti maak, is dat op woensdag best nog te eten.