Hallo allemaal, Ik probeer mijn dochtertje aan de 'gewone' melk te krijgen, maar ze lust het niet. Ik heb al geprobeerd met warme melk. Dat wilde ze ook niet. Toen ben ik het gaan mengen met de poedermelk, en dan telkens iets minder poedermelk, iets meer gewone melk. Maar zodra de verhouding zo wordt dat er meer gewone melk dan poedermelk in de fles zit, wil ze het niet hebben. Neemt een slokje, trekt een vies gezicht, en zet de fles aan de kant. Ik heb ook geprobeerd om melk uit een gewoon bekertje te geven, maar dan neemt ze niet eens de moeite om het te proeven. Hebben jullie tips? Mijn nicht doet voor haar dochtertje roosvicee in de melk, maar daar wil ik eigenlijk niet aan. Groetjes PoezieQ
Ik heb gewoon volgehouden en nu drinkt mijn zoontje het zonder problemen. Gewoon iedere dag een bekertje gegeven bij de boterham. Soms dronk hij 1 slok, soms niks, maar geleidelijk aan begon hij het te waarderen. Tot die tijd heb ik aangevuld met poedermelk nr. 3. Roosvicee oid zou ik ook niet doen.
je zou sojamelk kunnen proberen. dat is ook gezond en sommige kinderen reageren daar beter op. succes!
Hier lustte ze ook geen gewone melk. Ik ben een poosje gestopt met proberen want ze zat gewoon te kokken. Nu maak ik het warm en gaat het eigenlijk heel goed. Ik moest wel even volhouden, want bij de 1e slok duwt ze de fles snel met haar tong naar buiten.
wat voor melk geef je youame wou alleen volle melk en half volle wou ze niet totdat ze een dagje bij mijn zus had geslapen en toen dronk ze het ineens wel
Louise vind Sojamelk ook veeeeel lekkerder dan koemelk. Ik heb dat ook altijd in huis omdat ik het zelf veel drink.
Hey, Wat gaf je voorheen van melk? Het kan zijn dat je kindje de poedermelk lekker zoet vond en gewone melk is dit idd niet. Ik zou wat bambixvlokken aan toevoegen. gr
Denk dat je helemaal zou moeten stoppen met poedermelk, omdat ze anders maar gewend blijft aan die smaak... Ik zou haar dan gewone melk wel aan blijven bieden, geen roosvicee erin ofzo, maar het ook nog even niet teveel pushen. In ieder geval elke maaltijd wel ff een slokje proberen. Zo kan ze wat wennen aan de nieuwe smaak en dan zou ze op een bepaald moment toch wel moeten gaan overstappen,
Bedankt voor jullie antwoorden! Ik geef nu nog Nutrilon 3 (ook 's avonds nog een fles). Ik heb geprobeerd om haar halfvolle en volle melk te geven. Ik heb ook houdbare melk geprobeerd. Soja-melk heb ik nog niet geprobeerd, omdat dat een product is waar ik van huis uit eigenlijk niets van heb meegekregen. Maar ik kan het natuurlijk altijd proberen. Wat ik uit de reacties opmaak is dat ik beter helemaal kan stoppen met de Nutrilon, en gewoon iedere keer de gewone melk aanbieden, niet pushen. Ik vind het alleen wel belangrijk dat ze voldoende drinkt, dus ik denk dat ik het zo ga doen als Anakin. Wel aanbieden, en als ze echt niet hoeft aanvullen met Nutrilon. Groetjes