Hebben we eindelijk de reflux wat onder controle, blijft het volgende probleem zich voordoen: Overdag is er meestal niks aan de hand. In de box neerleggen en hij slaapt. 's Nachts beginnen de problemen. Als hij nog wakker is, ademt hij wat sneller en als hij slaapt wordt het wat oppervlakkiger. Alleen dan klinkt het alsof zijn neus vol zit en zijn keel dichtslaat, en schrikt hij weer wakker omdat hij bijna stikt. Hij niest wel eens, maar ik vind hem niet verkouden. Kan dit door de reflux komen of is het toch iets anders? Ik vind het doodeng en ben er vannacht zo'n 2 uur mee bezig geweest.
Vorige week vrijdag was het weer zo erg, dat ik zaterdagmiddag besloot de HA te bellen. Die heeft alles opgeschreven, geluisterd naar z'n hart en longen en z'n ademhaling getelt. Kon niks afwijkends vinden en ook de kinderarts waar hij mee belde kon er niks van maken. Dus ik barst in tranen uit, wat als hij nou een keer niet wakker schrikt? Dan moest ik hem op laten nemen voor observatie. Dus dat hebben we gedaan. Hij heeft van zaterdag op zondag echt voorbeeldig geslapen in het ziekenhuis, aan de monitor... Geen last van de reflux, geen rare ademhaling... Zondagavond nog wel even wat huilbuien gehad maar de rest van de week, met name dinsdag en woensdagnacht gingen echt voorbeeldig. Tot afgelopen nacht, om 5 uur 's ochtends werd ik wakker van hem omdat hij steeds heel kort huilde. Ik hoorde het al aan z'n ademhaling... M'n vriend was net naar z'n werk dus ik heb m bij me in bed genomen, flesje gegeven en Zantac. Maar de rare ademhaling bleef... Uiteindelijk heb ik m half op bed, half op m'n borst gelegd en viel hij in slaap. Hij is niet verkouden maar zo klinkt het wel, zo vol. Of het is zijn keel die toch geirriteerd is, ondanks dat hij van de reflux lang niet zoveel last meer heeft... Ik weet het niet, zal ik toch de kinderarts maar weer bellen?
jeetje is al een poosje later natuurlijk maar gewoon bellen hoor! heb je dat al gedaan? anders kan je als het weer gebeurt gewoon meteen naar de 1e hulp rijden. Dan kunnen ze zijn ademhaling controleren terwijl dat gebeurt en weten ze misschien wat het is! misschien krijgt hij wel voedsel in zijn longen o.i.d. dat kan infecties veroorzaken bijvoorbeeld. niet zo handig, gewoon doen hoor!!
Ik Lees het nu pas... Ons zoontje had dat ook , heel verevelend . Hij had het alleen als hij verkouden was . Maar dat was hij wel vaak. Ik heb een doorverwijzing naar de KNO arts gekregen en die hoefde nauwelijks te kijken. Hij had enorne neus/keelamandelen . Na de operatie nooit meer apneus gehad. Volgens mij is mij toen ook verteld dat ze altijd weer gaan ademhalen ook al duurt het voor je gevoel eindeloos.
Heb afgelopen maandag gebelt, de kinderarts was er niet. Dus aan de assistente uitgelegd en die zou het met de KA bespreken. Volgende dag ben ik teruggebelt, ze wil het nog even aan kijken... Ondertussen zit er hier echt geen verbetering in! Dinsdag consultatieburo en woensdag controle afspraak bij de KA, je zou zeggen dat 1 van 2 toch wel actie gaat ondernemen??
@Riannef, mijn ervaring is dat je onderhand hemel en aarde moet bewegen voordat ereens goed naar gekeken wordt. Ze denken vooral dat je een labiele moeder bent die overbezorgd is en de situatie niet meer aan kan... Voordat er bij ons eens goed gekeken werd, heeft mijn man letterlijk gezegd dat we niet gingen voordat er iets zou gebeuren. Hele discussie gehad met de dokter die gewoon echt eerst boos werd op ons en toen werd er eindelijk eens actie ondernomen. Als jij het niet vertrouwd, gewoon bellen. Denk niet dat je gek ben of dat je lastig bent, het gaat om jouw kindje. Zij slapen er geen nacht minder om. veel sterkte en succes.
Daar ben ik ook bang voor. Zij zullen zich vasthouden aan de observatie aan de monitor, waar niks uit kwam. We zullen zien...
Hoi Rianne, Wij hebben het hier ook gehad. Bij Jesse bleek ook dat zijn luchtpijp nog wat slap was waardoor hij als hij met zijn hoofdje wat meer naar voren zit er een raar geluid uitkomt en het lijkt alsof hij moeilijk ademt. Verder waren zijn luchtpijp en zijn stembanden licht ontstoken door de reflux, waardoor hij slijm moeilijker weg kon hoesten/ slikken. Het kan met de reflux te maken hebben, maar dan zou het betekenen dat de medicatie niet voldoende werkt. Jesse is van de Zantac naar Nexium gegaan en daarna zagen wij pas verbetering. Heeft hij verder nog andere klachten??? Want het kan ook met koemelkallergie te maken hebben. Dan kunnen ze ook klachten krijgen met ademhaling en reflux en KMA gaan vaak samen. Maar sluit me aan bij de anderen hoor. Je niet laten afschepen. Mijn ervaring is dat je moedergevoel gewoon klopt!
Hij heeft het niet altijd, dus ik denk niet dat het hetzelfde is als wat jouw zoontje had. Ik denk dus ook dat zijn luchtpijp wat is geirriteerd. De Zantac vindt hij echt smerig, en hij probeert het ook altijd uit te spugen. Is Nexium makkelijker te geven? Nee, geloof niet dat er andere klachten zijn. Hij heeft geen uitslag en huilt niet veel.
Dan kan het echt de reflux zijn hoor. Nexium vinden ze heerlijk! Echt Jesse zit het heerlijk op te smakken! Het is een zakje met poeder wat je moet oplossen in water en dan kan je het met een spuitje geven. Is wel 10 tot 15 ml dus een beste slok. Het zorgt er voor dat er een beschermend laagje over de slokdarm komt en er minder zuur wordt aangemaakt en werkt veel beter dan Zantac. Jesse heeft de eerste week van zijn leven keihard gehuild en daarna kreeg hij een heel zacht piep huiltje en had hij dat rare ademen. Hij is nu ruim 3 weken terug op de nexium over gegaan en na anderhalve week kreeg hij in ene zijn harde huil weer terug en was dat rare geluid ook weg.
Hard huilen kan hij nog steeds jammergenoeg/gelukkig Ook wel logisch dat Nexium beter werkt, van de Zantac krijgt hij maar 1ml, en dat hoefde ik nog niet te verhogen. Ik zal daar eens naar vragen, het kan er haast niet slechter op worden.
@Tokkel, hoe hebben ze bij Jesse kunnen zien dat zijn slokdarm ontstoken was en zijn luchtpijp? Bedankt dat je ons zo goed helpt. meisje begint hier ook hees te worden van het huilen, nu wordt ze eerst knalrood en zet dan aan en dan komt me er toch een krijsgeluid uit!! @Riannef, De nexium vind ze lekker! Ik heb het geproeft en het is beter te verteren dan die vieze voeding . Zantac ging ook niet van harte hoor, vond het zo zielig om het aar te geven. De stikgeluiden zijn hier wel minder overigens, Valerie had het ook! Wij gaan zo naar de apotheek voor sab simplex tegen de krampen. Dat mocht in overleg met de kinderarts.