Slaapritme

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door boannan, 22 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. boannan

boannan Bekend lid

2 apr 2013
    911
    11
    18
    Haarlem
    Mijn zoontje is over het algemeen een goeie slaper. Hij was al 4 maanden toen hij thuiskwam en sliep gelijk door. Sinds maart zijn we over op 1 slaapje. Hij wordt 's ochtends rond 7u wakker (denk ik) en gaat dan om 11:30 naar bed. Dan slaapt hij ongeveer 2u en komt hij er rond 14u weer uit. Dan gaat hij om 19u weer naar bed.

De laatste paar weken hebben we wat meer moeite om hem in slaap te krijgen. Eigenlijk sinds hij zelf kan gaan staan. Nou vermaakt hij zit best prima alleen in bed tot een bepaald moment.

Ik heb hem bijvoorbeeld vandaag netjes om 11:30 in bed gelegd. Hij toonde vlak daarvoor ook moe (ogen wrijven en druk). En hij ligt nog steeds te stuiteren in bed. Afgelopen half uur wel huilerig omdat hij het zat wordt maar niet slapen. En gisteravond duurde het ook 2u voordat hij in slaap viel.

We zijn niet zo makkelijk met hem eruit halen ook omdat hij tijdens zijn slaapjes voeding krijgt (sondevoeding). Als hij gewoon op is beperkt dat hem enorm in zijn vrijheid. En voor ons is die 2,5u in bed een uitkomst want dan krijgt hij de grootste plens voeding overdag.

Hoe slapen jullie dreumesen? Hebben jullie schema's?

2. Venne

Venne Actief lid

14 feb 2013
    464
    59
    28
    NULL
    Zuiden van het land
    Mijn zoontje is bijna 18 maanden en slaapt ook nog 1 keer overdag. Afhankelijk van hoe laat hij 's morgens wakker is (meestal tussen 07.15 en 08.15) gaat hij 's middags ergens tussen 12.00 en 13.30 naar bed en slaapt dan meestal een uurtje of twee.
    'S avonds gaat hij eigenlijk altijd om 19.00 naar bed muv zondag- en maandagavond, dan meestal rond 18.30 omdat hij de volgende dag naar het kdv moet.

Deel Deze Pagina