Wie weet heeft iemand nog een tip of suggestie.... Al drie weken zijn we aan het oefenen met een flesje. Ze kokhalst steeds als het is haar mond komt. En als ze wel toehapt weet ze niet wat ze er mee moet. Ze snapt het gewoon niet. We hebben eerst difrax geprobeerd en nu dr brown fles. Uit beide heeft ze misschien twee keer 20 ml gedronken en toen hield het op. We hebben verse melk, koude melk, verwarmde melk geprobeerd. Melk uit de vriezer ook trouwens. Ook verschillende tijden, bij mij of mijn man. Lopend, wiegend, zittend, tegen de borst aan. Als ze hongerig is, voor tussendoor of zelf na de borst. Ook fopspenen wil ze niet. Kokhalst ze ook van. We hebben een platte van avent, een ronde van difrax, en een dental aangeboden. Ook een pink is kokhalzen. Het lukt haar blijkbaar niet om iets anders in de mond te nemen dan een borst. Van alles komt dat kokhalsreflex, zou alles te kort zijn? Hoe kan ik haar leren dat zo voeding krijgen ook goed is. Ook ik moet straks werken en ben niet in gelegenheid thuis te voeden of op werk. Kolven is geen probleem. ( werk als kraamverzorgster)
Ik heb zo 1,2,3 niet de oplossing voor je, ik ben op dit moment zelf ook zoekende ... Mijn dochtertje is 5 mnd en wilt ook de fles niet, ze snapt idd niet wat ze er mee moet doen. Ze accepteert de melk (kv) wel, maar ze snapt de andere manier van zuigen niet. Ook allerlei flessen & houdingen geprobeerd, maar ik heb nu brede latex spenen besteld. Een latex fopspeen was namelijk ook de enige die ze wel zou pakken, hoop ze morgen binnen te krijgen ( siliconen spenen schijnen ze vaak toch echt heel anders te vinden dan de borst en willen ze dus niet ). Weet dus nog niet of het gaat werken, maar misschien valt t te proberen, ook voor de fopspeen ? Succes !
Hier lang t zelfde probleem gehad bij de eerste. Heeeeele lange adem hebben. Wat werkte is om vreemden, oma/opa/tante/vriendin het te laten proberen en zelf, zowel jij als je partner, weg te gaan. Ze ruiken het als je in de buurt bent. Ze pakte de avent fles uiteindelijk na lang volhouden
Onee excuus. Ze pakte uiteindelijk de medela special needs feeder speen . Krijg de link niet geplaatst. Maar google op special needs speen
Net heeft ze 15 ml op bij Mn moeder, jippie. Dat is een begin. Ik zal maar elke voeding een beetje oefenen. Ben ook met een bekertje maar aan de slag gegaan. Maar ik moet zeggen dat dat een uitdaging is met twee peuters om me heen.
Probeer de medela calma eens, een vriendin zat met hetzelfde elke fles weigeren en alleen borst willen. Uiteindelijk de medela geprobeerd en hier dronk ze meteen uit
Bij mij hielp het soort speentje heel erg. Mijn zoon dronk wel uit te fles, maar vaak na 10 min huilen, moest ik m kalmeren, dan weer proberen. Verslikken, hoesten en soms ook kokhalzen. Ik heb nu sinds kort een difrax dental speen, en dat helpt enorm! Hij doet wel iets langer over een fles (ruim 20/25 min), maar dat is juist goed. En achter elkaar door slikken, helemaal rustig. Echt zo'n oplossing die speen! Het scheelt dat het gat meer aan de bovenkant zit ipv direct naar binnen spuit, hierdoor kan hij rustiger drinken en komt niet alles in zijn keelgat. Ik denk dat meerdere merken wel van dit soort spenen hebben. Maar het is zeker het proberen waard
Ik volg even, hier ook hetzelfde probleem.. meneer blijft weigeren. Ga nu zaterdag hem naar mijn moeder brengen ( woont hier 3 min vandaan) en kijken of het daar wel gaat. Verder alle spenen geprobeerd maar hij wil gewoon de borst, en ik wil zo graag wat meer ruimte.
Vandaag zo waar 15 ml uit de brown fles. Toen was ze er klaar mee en ging ze weer kokhalzen. Ergens snapt ze het en ergens is het meer geluk dat wijsheid... probeer deze dus nog maar een paar dagen. Hopelijk binnenkort meer succes. Want inderdaad wat meer vrijheid ivm werk, sport ed zou fijn zijn
Nee. Daar is geen probleem in gelukkig Daar was ik wel bang voor in de kraamweek. Maar met aanhappen moest ze gewoon nog even oefenen. Dat gaat nu prima. Vandaag wil het weer totaal niet zucht Lastig om hoop te houden. Gelukkig heb ik nog 6 weken. Maar binnenkort verdwijnt het zuigreflex...
Onze dochter heeft ook heel lang fles geweigerd tot ze met 6 maanden naar het kdv moest. Eerste paar keer maakte ze een drama met drinken, maar daarna pakte ze de fles gewoon.
mijn dochter pakte de fles met kv goed. maar ik voedde ook live. ze was ziek geweest en ik gaf haar tijdens ziekte volledig live bv. en na een tijdje wou ze haar flesje niet meer pakken. dr brown, tommee tippee en difrax niks wilt ze hebben. ik heb de mam fles gekocht. ze drinkt nu daar wel uit, maar nog steeds met moeite. zolang ik niet stop met live voeden. gaat het niet echt lukken denk ik.
Ruik eens aan je melk! Ik had ALLE spenen geprobeerd, bleek mijn melk gigantisch naar zeep te ruiken. Gegoogled en het bleek een bekend probleem, teveel lipase in de melk. Sinds ik het pasteuriseer gaat het als een trein! (wel jammer van de antistoffen enzo die je ook dood kookt, maarja.. anders krijgt ze niets binnen )