Nou de titel zegt het al , mijn dochtertje wil dus alles wat eten betreft hebben wat ik ook heb en wat doe ik daar nou mee Dan heb ik bijv. boterhammetjes gemaakt en dan komt ze aanzetten terwijl ze haar eigen boterhammetje half op heeft dat ze de mijne wil , ik wil haar aan de ene kant geen nee zeggen omdat ze al slecht eet maar ik ben ook niet van plan om iedere keer mijn eten af te geven , zelfde met bijv. ijsje en gisteren een hamburger .. en het is echt precies hetzelfde als wat zij heeft ... hebben jullie hier ook last van ? en wat doe ik er nu mee want als ik het weer terugpak is ze compleet overstuur ... groetjes nicole ..
Zo herkenbaar! Ik liet mijn zoon eerst altijd wat mee-eten (nouja niet alles natuurlijk) maar op een gegeven moment word het zo erg en doet hij het ook bij anderen. Dus nu doe ik het gewoon niet meer. Ik zeg gewoon 'nee dat is van mama' en meestal is het dan even huilen en dan gaat hij verder met spelen. Zeker als hij zelf aan het eten is, dan moet hij dat eerst opeten!
Jaa zo heb ik het dus ook altijd gedaan maar ik word dan aangekeken alsof ik mijn kind niets gun zeg maar , en daar word ik ook niet blij van en als zij dan zo´n drama nog eens erbij maakt , pffffff ... Maar het begon met een hapje bij mama en dat vind ik helemaal niet erg maar nu begint het idd een stuk verder te gaan maar ik moet wel eerlijk bekennen dat ik het niet echt leuk vind om het haar weer af te pakken ...
Ja zo zien ze het hier ook, alsof ik hem niks gun, maar eerlijk gezegd boeit me dat niet zo erg. Want hun zitten er niet 24uur per dag mee he. Ze gaan naar huis en hebben er geen last meer van En het is ook moeilijk om te zien als ze gaan huilen en driftbuien krijgen maar ik denk dat het op een gegeven moment ook steeds minder gaat worden en over gaat. En dan heb je er profijt van.
Wat ik soms doe is thijmens eten bij mij op mijn bord leggen en hem dan dat geven. Dan is het ook goed En soms deel ik gewoon mijn boterham met hem, als ik namelijk tegen hem zeg: mag mama ook een hapje, dan komt hij die geven
Lianna heeft dat nu ook, maar dan vooral met het drinken. Ook al heeft ze een eigen glaasje, nee dat van mama is lekkerder. En als ze nou een slokje zou nemen, nee meteen het hele glas. Ik laat 'r maar d'r gang gaan. Dat bespaart me nu een woede aanval en ik denk dat het vanzelf over gaat als ze ouder wordt.
Zo doen wij het ook weleens idd. En als we hetzelfde hebben en ze willen perse mijn eten, vind ik dat prima, dan ruilen we gewoon van bord !
Het is ook niet zo dat ik het erg vind hoor , van mij mag ze alles hebben maar nu is het al zo dat ze ook het ene koekje inruilt voor een ander lekkerder koekje en ik heb zoiets eerst opeten en dan krijg je er nog wel eentje .... en ik heb zoiets gewoon je eigen dingen eerst opeten maar ik kan dat inderdaad wel eens uitproberen om haar dingen op mijn bord te leggen ...
hier hetzelfde alleen als ze eenmaal het broodje/ijsje/of andere dingen in der handen heeft en ik vraag een stukje krijg ik keihard te horen neej jij magge niet papa ook niet alleen van mij! wat moet ik hiermee