Heb de zoekfunctie gebruikt, maar kan niks vinden. Ik ben steeds zo duizelig. Is vorige week begonnen met af en toe, maar vandaag is het heel erg. Durfde niet eens alleen naar de supermarkt. Toen ik 8 weken zwanger was is mijn ijzer getest en dat was toen goed. Kan het zijn dat ik nu toch te weinig heb? Heb al allerlei fruit e.d. gekocht waar veel ijzer in schijnt te zitten en ik slik redelijk trouw Femnatal. Herkent iemand dit?
Ik ben ook de eerste maanden van mijn zwangerschap enorm duizelig geweest. Bij elke keer opstaan of bukken had ik er last van. Met mijn ijzergehalte bleek niks aan de hand, mijn bloeddruk is wel wat aan de lage kant. Dit zou een oorzaak kunnen zijn. Ik heb vervolgens veel dropjes gegeten (läckerol, daar zitten niet teveel cal. in), mijn eten flink gezout en veel bouillon gedronken maar dat maakte helaas niks uit, bloeddruk bleef laag en de duizeligheid ging niet over. Nu, na een paar maanden, ben ik minder snel duizelig. Waarschijnlijk is mijn bloeddruk net te laag geweest, normaal zit deze rond 100/60.
Kan ook gewoon door een lage bloeddruk komen. Ik heb er nu minder last van dan de eerste maanden, maar wat hielp/helpt is veel water drinken, regelmatig iets (kleins) eten en als ik de duizeligheid aan voel komen een dropje eten. En ook proberen het niet te warm te krijgen (nam in het begin weleens een lekker warm bad voor de pijn in mijn rug, maar daar werd ik nog veel meer duizelig van)
misschien toch nog even bij je vk aankaarten en extra ijzer prikken. Je heb ook ferro van roosvice voor extra ijzer
heb er ook wel eens last van, alleen als ik niet goed heb gegeten en dan snel op wil staan.. mijn ijzer was ook goed, alleen mn bloeddruk wel aan de lage kant..
Ik heb er gedurende mijn hele zwangerschap last van gehad. Bij mij was het ook een lage bloeddruk (90/50). Vooral met warm weer had ik er erg veel last van. Ik wil je niet ontmoedigen, maar pas sinds een week of 3 is mijn bloeddruk pas weer wat hoger geworden (110/65) en dan voel je je gelijk een stuk beter. Wat je kunt proberen is bouillon drinken, een zout dropje pakken, of iets anders nemen waar veel zout in zit. Hiervan stijgt je bloeddruk wat en voel je je niet meer zo flauw. Succes! Liefs Isa
Was maandag bij de verloskundige geweest, toen was mijn bloeddruk prima. Maar goed, wie weet. Merk idd ook dat als ik goed eet dat het beter gaat, maar is zo moeilijk. Ben nog steeds veel misselijk en heb weinig trek in eten.
Het kan van alles zijn eigenlijk. Ik had het ook heel erg, zeker in het begin. Ook mijn ijzer was goed. Vaak komt het doordat de bloeddruk (tijdelijk) laag is. Wat je kunt doen als je zo'n duizeligheidsaanval hebt is een grote mok bouillon drinken, dat is zout (zo'n blokje; of cup a soup). Af en toe een dropje nemen kan ook. Maar niet te veel drop omdat dit weer niet goed is (daar schiet je bloeddruk weer van omhoog). Soms kan het ook zijn dat je gewoon energietekort hebt. Dan moet je extra dextro-energie nemen; of gewoon simpelweg een lekkere grote Marsreep... Suiker dus. Als je ijzer pas nog goed getest is, zal dit nu ook nog wel zo zijn. Neem in ieder geval genoeg groene bladgroente: boontjes, spinazie, paksoi, en dat soort dingen; ook bietjes. Wortels en tomaten zijn ook hartstikke goed, zeker als ze verwarmd zijn (pas dan komt er een stof vrij die heel goed is voor jou en je kindje). En veel appelstroop op je brood doen. Wat ook nog kan is dat je te weinig drinkt. Je moet zeker 2 liter op een dag drinken, en als het zo warm is mag je gerust tot 3 liter gaan. Van vochttekort word je ook hartstikke duizelig. Oh ja: en eet genoeg. Beter de hele dag door een klein beetje dan in een keer een bord vol. Ook van te weinig eten word je natuurlijk duizelig. De vk zei tegen mij dat ik zeker elke 2 uur iets moest eten.