misschien is er al eens een topic over geweest, maar zoals de titel al zegt; wanneer moet ik mijn meisje inschrijven voor de peuterspeelzaal (zijn nog niet zeker of we haar erop doen) maar willen we dat wel,wat is dan de goede tijd? en weten jullie dat ook voor de kleuterschool? alvast bedankt.
Ik heb mijn dochtertje vorige week ingeschreven voor na de zomervakantie. Ze komt op een wachtlijst en het is niet zeker of ze na de zomer meteen geplaatst kan worden of dat het verder in het jaar zal zijn. Ik denk dat het ligt aan de woonplaats waar je woont en of er wachtlijsten zijn. Misschien kun je de psz bellen en daar je vraag stellen?
Volgens de buurvrouw krijgen wij hier vanzelf bericht van de peuterspeelzaal. Ik geloof dat ze vanaf 2 jaar heen kan en meestal geen wachtlijst.
Hier word geadviseerd met 1 jaar op te geven voor de psz. Voor de basisschool krijgen we hier een oproep voor een voorlichting avond. Maar dat verschilt per woonplaats. Vroeger inschrijven heeft hier geen zin. Ze kijken wie er het dichtste bij welke school woont.
Hangt erg van de regio af, dus het beste kun je even bellen. Hier kun je met 2 je kindje inschrijven voor de psz, en kunnen ze met 2,5 beginnen. Voor de basisschool is het inschrijven rond de 3 jaar. Dan is er nog genoeg plek op de meeste scholen.
PSZ weet ik niet maar de basisschool waar onze dochter straks heen gaat heeft een wachtlijst van bijna 3!! jaar dus daar staat ze al een tijdje ingeschreven... Dit zal heel erg per woonplaats en school verschillend zijn.
Wij hebben onze zoon net na zijn 1e verjaardag ingeschreven voor de psz en de basisschool. Om er zeker van te zijn dat hij naar de psz en school van keuze kan gaan straks.
ligt er geheel aan waar je woont. Ik weet dat in sommige wijken in Rotterdam er een wachtlijst is van 3 jaar. dus moet je echt vroeg inschrijven. Maar ik woon in Breda en heb gebeld met de psz en de school. Hier moeten we pas een half jaar van tevoren inschrijven. ik zou even bellen
Wat een verschil zeg! Ik werd al zenuwachtig van een aantal mama's die ik ken die al met 1 jaar hun kinderen hebben ingeschreven, op gesprekken zijn geweest bij verschillende scholen, verschillende onderwijsvormen bekeken hebben dmv bezoeken e.d. Ik voel me al bijna een e=slechte moeder omdat wij dat (nog) niet hebben gedaan, en wilde binnenkort ook actie ondernemen.
Ik heb mijn oudste toen met 1 jaarn en 11 mnd ingeschreven. Ze mocht in september beginnen. Bij nr 2 als ik die over een paar jaar inschrijf,krijg ik te horen welk dagdeel ze gaat.In ieder geval doet de cooordinerende leidster het zo,dat ik met mijn vrijeilligers werk op de speelzaal niet naar een andere dag hoef te gaan
nog niet ingeschreven, zoonlief is 20maanden nu. basisschool waar ik hem op wil hebben heeft zo goed als geen wachttijd. en heb een stapje voor want ken aantal leraren daar van toen ik zelf op die school zat. op een of andere manier weten ze nog precies wie ik ben. psz moet ik ook nog achteraan gaan! vergeet het steeds
Voor de basisschool heb ik mijn meisje ingeschreven toen ze 8 maanden was. Toen was de school al vol tot 2012. Gelukkig gaat mijn meisje pas in 2013 naar school, dus ze is al geplaatst!! Psz heb ik nog niet gedaan! Ben daar wat makkelijker in, omdat het niet verplicht is. Maar ik moet het wel gaan regelen. Ze is al bijna 2 jaar. Maar ik denk dat ik haar vanaf haar derde levensjaar naar de psz wil doen!
oh en de basisschool zal na de zomervakantie gebeuren.... dan gaat mijn dochter in februari 2012 proefdraaien in groep 1.... ze blijft in hetzelfde gebouw waar de psz nu ook zit.... erg handig dus... ook geen wachtlijsten... mijn jongste heb ik pas ingeschreven voor de psz en er is voor haar een plekje gereserveerd na de grote zomervakantie! spannend hoor!