Ze slaapt door !

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Dushi, 5 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Nee natuurlijk is snachts wat drinken geven geen probleem :( wij hebben snachts toch ook wel eens dorst :(

Anders zet je een tutflesje water of sterk verdunt diksap in dr bedje.. misschien pakt ze het dan zelf wel?

2. Dushi

Dushi Niet meer actief

Ze blijft gewoon in haar bedje en als ze niet lekker ligt, leg je haar neer. Een aai over haar bolletje en over d'r buik wrijven. Zo'n twee minuten en dan weer weggaan. Allemaal zonder te praten en het moet gedaan door pa. Mama is in deze methode niet welkom :D

3. Dushi

Dushi Niet meer actief

Het is allemaal een kwestie van gewenning.
    Ze kwam meestal rond hetzelfde tijstip, elke nacht. Ze wilde dan een fles melk en deze gaven we in de schommelstoel

Na verloop van tijd gingen we op de bank zitten, omdat ze op schoot in slaap wilde vallen.... Fout! Zo pikte ze het niet om wakker teruggelegd te worden in bed.

Daar zijn we nu dus vanaf.
    Kindjes van deze leeftijd hebben 's nachts geen voeding nodig. Door te laten zien dat huilen/dwingen niet helpt slaapt ze weer door.

Wij hebben altijd een ritueel, maar dat is voor het naar bed gaan. Daar had ze ook nooit problemen mee.

Het boekje is voor ons dus een uitkomst en wij hebben er dankbaar gebruik van gemaakt.
    Je kon trouwens voor hetzelfde geld ook een anti-speen methode downloaden. Volgens mij zat er nog iets bij.... nog niet gebruikt in ieder geval.

Groetjes,
    Danielle

8) nog steeds erg blij dat we het hebben doorgezet !

PS. Ze is een totaal ander kindje, veel vrolijker en ze eet nu ook ontzettend goed..... :D :D :D *glim, glim, glim*

4. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Super dat het voor jullie heeft gewerkt. Maar heb je je kind echt 2 uur laten huilen? Geen verwijt hoor maar ik zou dat echt niet kunnen. Ieder zijn eigen methode.
    Marijn sliep ook pas rond een jaar echt door. Lastig maar het hoorde bij hem schijnbaar.

5. Dushi

Dushi Niet meer actief

Je gaat wel om de 5-10 of 15 minuten kijken om haar weer goed neer te leggen en dan krijgt ze een aai over haar bolletje en even wrijven over haar buikje.

Maar uh, ja! Dit werkt, want ze wil haar zin krijgen en dat moet ze afleren.

6. KaChris

KaChris Niet meer actief

Wij hebben ook gewerkt met de slaapgids-methode en het werkt zeker wel, maar we waren op een gegeven moment een week verder en toen begon het 's nachts komen weer. We zijn toen weer drie nachten bezig geweest en toen zei ik tegen mijn man; 'We zijn nu anderhalf uur bezig met iedere keer er na 5 minuten naartoe te gaan, je slaapt zelf niet en als de kleine een regeldag heeft dan komt ie weer....Als ik hem voed (geef de borst), ben ik binnen een kwartier klaar met alles en slaapt hij door tot de volgende ochtend...) We zijn er toen mee gestopt en hebben geaccepteerd dat hij nog zo is.

Nu sinds een week slaapt Simon van 22.15 tot 6.15 door! (zonder de gids en met veeeeeeel meer rust voor ons)

Het is zeker leuk om te lezen en helpt ook wel, maar ik vind wel dat je je ook goed moet realiseren wat meer tijd kost in de nacht en dat heeft ons doen besluiten om het te accepteren...

Karin

7. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    maar simon is ook nog maar 5 maandjes..dat is toch ook veels te jong..hij heeft gewoon nog behoefte aan die nachtvoeding.
    Ik heb eslem ook tot bijna een jaar de nacht voeding of iniedergeval vroege ochtend voeding gegeven hoor.

Doorslapen is helemaal niet 'normaal' 5 uur achter elkaar slapen is voor een baby al doorslapen.

Ik denk dat deze methode veel geschikter is voor kindjes vanaf een jaar..en dan zul je sowieso ook wel zien dat het kind of al doorslaapt of inderdaad zichzelf heeft aangewend wakker te worden en gewoon dwars doet.

8. Dushi

Dushi Niet meer actief

Juist, het kindje heeft dus ook geen slaapprobleem als het 's nachts nog voeding nodig heeft.

9. KaChris

KaChris Niet meer actief

Jullie hebben gelijk, zo had ik het nog niet bekeken :) en het voelt wel goed dat jullie me dit zeggen; dat Simon nog maar 5 maanden is.....
    Je hoort in de omgeving zoooo veel, van 'Jeetje heeft hij nog steeds een nachtvoeding nodig? Het is al zo'n grote vent en stevige man'. :(
    Bedankt voor de reactie, want zoals jullie het beschrijven is het ook zo voor mijn gevoel..

Karin

10. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    Ik vond mijn eerste dochtertje ook al zo snel zo groot..
    Ik dacht toen ze 1 maandje was al van nu moet ze toch echt wel in haar eigen bedje kunnen slapen hoor ze is al zooo groot :S
    Ik kon het helemaal niet goed relativeren lijkt wel.
    Nu pas als ik terug kijk op fotos..en nu mijn tweede dochtertje zie..merk ik dat ze nog zooo klein was...

Ik merk ook dat we tegenwoordig zo veel verwachten van onze kindjes..ze zijn nog zo klein en moeten nu al alleen in slaap kunnen vallen en door kunnen slapen etc. etc.
    Het eerste jaar zijn ze echt nog zo klein..ik zou gewoon lekker doen wat je hart je ingeeft..en laat je vooral niet gek maken door wat iedereen om heen zegt.

11. Agatha

Agatha Fanatiek lid

16 sep 2007
    1.382
    0
    0
    Ik denk ook af en toe een oplossing gevonden te hebben, maar inmiddels heb ik me er bij neergelegd dat ik er gewoon geen invloed op heb. Soms slaapt ze een periode door en soms een tijd niet. Ik heb haar eens een groter dekentje gegeven, toen kon ik haar strakker in stoppen en sliep ze door. De oplossing! Maar na een tijdje toch weer niet. En vorige week dronk ze goed voor het gaan slapen, en hoefde ze 's nachts dus niet. Maar toen ze een dag slecht dronk sliep ze evengoed door 's nachts. Soms slaapt ze door omdat ze overdag weinig heeft geslapen. Maar de andere keer is ze dan evengoed 's nachts uren aan het spoken.

Dus als ik zo'n methode uit een boekje lang genoeg vol zou houden zou het uiteindelijk ook lijken alsof het na verloop van tijd werkt. Want na verloop van tijd is er altijd wel weer even een fase dat ze door slaapt. Maar dat zou ze waarschijnlijk evengoed wel gedaan hebben, methode of niet. Het zijn kennelijk gewoon fases. Misschien zit ze dan wel even in een groeispurt dat ze even wat meer nodig heeft ofzo. Wie weet.

Deel Deze Pagina