Ze slaapt ineens zo slecht (in)

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Angeltje24, 1 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Angeltje24

Angeltje24 Bekend lid

22 nov 2006
    536
    1
    18
    Sinds een aantal weken slaapt onze dochter van 21 maanden ineens een stuk slechter. Vanaf haar geboorte heeft ze altijd zeer goed geslapen..nooit geen gebroken nachten, direct inslapen en nooit huilen in haar bed.
    We zijn enkele weken geleden verhuisd...ze heeft een (veel)grotere kamer maar voor de rest hebben we geprobeerd alles weer zo in te richten als haar oude kamer. Sinds die periode ligt ze gewoon heel lang wakker als we haar in de avond naar bed brengen. Eerst een kwartier, toen een half uur, een uur en nu kan ze rustig pas om half 11 in slaap vallen, als het buiten schemerig word. Ze huilt niet. Soms roept ze even mama en als ik dan kom dan zegt ze heel vrolijk 'hoi!. We brengen haar daarom de laatste weken ook pas om half 9 naar bed ipv rond kwart voor 8, maar nog ligt ze wakker. Ze word nu ook ong 2 x in de nacht wakker en roept ze ook om mama, als ik dan ga kijken slaapt ze eigenlijk gewoon. En toch weet ze dat ik bij haar bedje sta want dan roept ze niet meer en is het goed. Nachtmerrie? Als ze nou in de ochtend ook langer sliep, nee hoor, kwart over 7 gaan de luikjes weer open en is ze gewoon heel vrolijk. In de middag slaapt ze rustig 3 uur lang. Soms moet ik haar wakker maken om 4 uur. Het inslapen in de middag duurt nu ook even.
    Ik moet wel zeggen dat madam op dit moment midden in de peuterpuberteit zit. Wat zou het kunnen zijn? De warmte, de verhuizing, de leeftijd?
    Hebben jullie kleintjes op deze leeftijd ook meer moeite met (in)slapen?
    Ben gewoon heel nieuwsgierig naar jullie ervaringen!

2. kirst78

kirst78 Fanatiek lid

15 nov 2007
    4.760
    0
    0
    Dat is lastig. Jasmijn heeft ook altijd goed geslapen, maar sinds de komst van haar zusje is ze 's ochtend altijd vroeg wakker. Normaal was dat tussen 8 en half 9. Nu is dat vaak rond 7 uur. Hebben we natuurlijk nog niks te klagen. s'Avonds dan kan Jasmijn wel vaker ruim een uur liggen kletsen. Ik laat dat lekker zo, ze rust toch en uiteindelijk valt ze wel in slaap. Vind het soms wel gezellig als ze zo aan het kletsen is, haha. Jullie dochtertje moet waarschijnlijk ook wennen aan de verhuizing. Iedere verandering brengt ook vaak onrust met zich mee. hopelijk is het een kwestie van tijd en dat ze snel weer gaat slapen en vooral ook gaat doorslapen!

En tja die peuterpubertijd, het is natuurlijk ook uitproberen voor die kleintjes. Jasmijn heeft daar ook een handje van. Niet met slapen, maar buiten dat met alles, zo lijkt het. Soms is het jammer dat we geen behang hebben....

3. Merijn

Merijn Niet meer actief

Uhm het valt me op dat het gelijk loopt met het tijdstip waarop het donker wordt buiten? Heb je al verduisterende gordijnen geprobeerd? Kinderen zijn daar erg gevoelig voor, was ik ook als kind.

Deel Deze Pagina