Wie kijkt mee: kinderziekte?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door botervliegje, 21 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. botervliegje

botervliegje Fanatiek lid

30 dec 2007
    1.732
    72
    48
    Mijn poppetje van 4 mnd heeft ineens allemaal rare vlekjes/stipjes in haar gezicht! Wie weet wat het zou kunnen zijn? Als je de huid strak trekt trekken ze wel weg, geloof dat het dan in elk geval niet ernstig is? Ze is er nog vrolijk onder gelukkig.

2. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    Sorry maar ik zou persoonlijk even de HAP bellen of je langs mag komen of morgen naar je eigen HA. Ik weet niet of het nu zo verstandig is om hier advies te vragen. Maar dat ben ik misschien dat iemand het wel weet. Succes in ieder geval.

3. lautjuhhh

lautjuhhh Niet meer actief

Muggebulden? of misschien een 5e of 6e ziekte.. tenzij er blaasjes op komen dan kant ook de waterpokken zijn..

4. botervliegje

30 dec 2007
    1.732
    72
    48
    @ Nic: Ze heeft geen koorts (37,1), tot nu toe alleen nog maar vlekjes in het gezicht... Daar wil ik op zondag nog niet de huisarts voor bellen. Maar wil wel graag weten wat het zou kunnen zijn, vandaar dat ik het hier post. Zodra ze echt ziek wordt bel ik uiteraard de huisarts wel.

@ Lautjuhh: Ja, wie weet zijn het gewoon muggebulten! Maar ze heeft nooit eerder van dit soort vlekjes gehad, dus dacht aan iets anders. Maar het zou kunnen... Maar even wachten of er meer vlekjes verschijnen...

5. Tuti80

Tuti80 Fanatiek lid

20 dec 2010
    3.855
    24
    38
    Zuid Holland
    Het lijken idd wel muggenbulten. Als ze verder niet ziek is en geen koorts heeft dan zou ik tot morgen afwachten en dan de ha even bellen. De 6e ziekte is het niet. Dat begint met een paar dagen hoge koorts.

6. nony

nony Fanatiek lid

4 mei 2007
    3.308
    241
    63
    nh
    Hier hetzelfde, ik denk dat het muggenbulten zijn....maar lees wel ff mee

7. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.274
    6.802
    113
    Ik zou zeggen muggenbulten of waterpokken. Maar bij waterpokken zit er meestal wel een blaasje op,

8. sneeuw

sneeuw Fanatiek lid

29 okt 2010
    1.671
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn manneke is gisteren ook door een vlieg geprikt, zag t net te laat gebeuren en dat is ook zo'n bultje geworden.

9. botervliegje

30 dec 2007
    1.732
    72
    48
    Er zijn geen vlekjes bij gekomen, dus het zal wel een mug/ steekvlieg zijn geweest! Thanks ladies, ga me maar geen zorgen maken verder. Als het toch iets blijkt te zijn zal ik het hier posten.

10. oleander1986

oleander1986 Fanatiek lid

20 aug 2009
    1.298
    0
    0
    zelfstandige
    Midden Nederland
    Ik denk meteen muggenbultjes!

11. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    Gelukkig dat ze geen koorts heeft. Maar even off topic ik zie deze vragen voorbij komen hier maar ik denk dat een HAP of HA bezoek beter is. Nu dat ik weet dat ze geen koorts heeft begrijp ik het waarom je het vraagt.

12. Dingetje2

Dingetje2 Fanatiek lid

29 aug 2009
    1.574
    0
    0
    NULL
    NULL
    lijken idd op kleine muggenbultjes!

13. Sensea

Sensea Niet meer actief

ik gok op muggebulten.

mijn zoon zijn zesde ziekte zag er heeel anders uit.

14. botervliegje

30 dec 2007
    1.732
    72
    48
    Nou, er is niks meer bijgekomen, gewoon een rotmug dus :D. Nog nooit eerder gestoken en nu haar hele koppie onder...
    Dacht vanmorgen gelijk aan de mogelijkheid van kinderziektes, had net een folder van het cb gekregen. Het lijkt me zo moeilijk om te zien als je kindje echt ziek wordt... Nou ja, het komt er heus een keer van natuurlijk, maar voor nu weer helemaal gerust.

@Nic: Ik vind ook hoor, dat als je kind echt ziek is dat je niet (alleen) hier op het forum om raad moet vragen, maar gewoon naar de arts stappen.

Deel Deze Pagina