Dreumes 14 maanden en zellluff willen eten

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Anouk2005, Nov 18, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

Mar 21, 2012
    23,198
    16,536
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Onze kleine dame begint steeds meer een eigen willetje te krijgen.
    Helemaal prima en hoort er allemaal bij.
    Alleen wil ze niet meer geholpen worden met eten.
    Ze begint al te gillen als ik met een lepel dichterbij kom en wil alles zelf doen.
    Het gevolg is dat het een grote smeerboel wordt maar ook krijgt ze haast niets binnen.
    Tussendoor kan ik nog wel een hapje geven maar dat is het ook wel zo'n beetje.
    Prakken doe ik niet meer want dan kan ze ieder geval stukjes aardappel pakken maar een bakje yoghurt is natuurlijk een grote smeerboel.
    Ik kan me niet meer zo goed herinneren hoe het met mijn andere 2 kinderen ging.
    Is het een fase en moet ik haar maar gewoon haar gang laten gaan?
    Het wordt er momenteel niet veel gezelliger op met avondeten want ze gilt de hele boel bij elkaar dat ze het zellluf wil doen pfff.

Iemand tips of ideeen?

Gr Ingrid.

2. Dreamer

Dreamer VIP lid

Mar 17, 2011
    6,155
    33
    48
    Mijn meisje is inmiddels iets ouder, maar begon ook rond het jaar het voeren te weigeren.. Gewoon lekker zelf laten aanmodderen.. Soms met twee lepels, zodat er ook wat in ging.. Maar over het algemeen ging het hier prima :)

3. engeltje23

engeltje23 VIP lid

Aug 14, 2011
    9,348
    0
    0
    Hihi heeeeeel herkenbaar!!!

Ik prak het meeste juist wel altijd en gebruik 2 lepels. Met de ene lepel laat ik hem wat aanklungelen, of scheppen we steeds samen een hapje erop zodat hij het vervolgens zelf in z'n mondje kan stoppen en met de andere lepel lukt t meestal nog om hem een paar happen tussendoor te geven. Op een gegeven moment is hij klaar met de lepels en gaat hij met z'n handen verder. Ik laat hem dan ook maar, doekje over de tafel, stoel, vloer, kasten, muur en het is zo weer weg haha :D

4. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Hier eet mevrouw al voor haar eerste verjaardag zelf. Er heeft een hele tijd een krant onder haar stoel gelegen. Nu een plastic slap met zo'n bakje en dat gaat stukken beter. Met rijst ligt er nog wel eens wat onder de tafel, maar verder gaat het vrij goed. Yoghurt is inderdaad nog wel eens een strijd. Hier wordt wel veel met haar handen gegeten maar goed die tafelmanieren komen vanzelf wel.

5. MamalovesJ

MamalovesJ Fanatiek lid

Aug 4, 2012
    2,044
    0
    0
    Ja herkenbaar! Dochter is hier ook 14 maanden en moet ook alles zelf doen met eten.
    Met brood eten gaat ze al zelf met de vork prikken en dan in haar mond, zodra ik het alleen al doe word ze boos.

Soms wel lastig met avondeten want dat blijft niet allemaal plakken op de lepel dus vliegt het alle kanten op. Ik laat haar de gang gaan en natuurlijk help en zorg ik wel dat ze het binnen krijgt. Gewoon lekker laten gaan dus :)

6. Linda1984

Linda1984 Niet meer actief

Hier ook een drama sinds kort... En dan moet ik er twee tegelijk in de gaten houden haha. Ze willen allebei een bakje, maar dat vliegt overal heen. Ik heb nu twee bordjes met een zuignap besteld en ze hebben allebei een eigen bestekje gekregen van de Sint. Dus als het bord morgen binnen is: wat eten erop en bestek in de handen en ik nog een bakje om tussendoor te smokkelen :D

Op hoop van zegen:p

7. Greyhound

Greyhound Actief lid

Feb 27, 2012
    405
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lekker haar gang laten gaan.

Ipv van yoghurt kun je kwark of griekse yoghurt proberen, dat is wat dikker van structuur en plakt wat beter aan de lepel.

8. Lief

Lief VIP lid

Sep 26, 2007
    5,039
    2,845
    113
    Gewoon kwark ipv yoghurt en niet te vaak rijst eten ;) Hier eet ze al heel lang zelf..prakken en voeren was nooit mevrouws ding. Achja prima toch, hier krijgt ze er altijd wel genoeg mee binnen en anders af en toe lepeltje ertussendoor.

Oja hier eet ze nog veel met de handen.. Probeer dat nu wel te leren met vork/lepel maar bij veel honger is ze daar te ongeduldig voor.

9. Mykelti

Mykelti VIP lid

Apr 3, 2010
    11,110
    3
    0
    Hier at hij heerlijk zelf en ging het ook goed, tot een paar weken geleden...bekers worden omgekeerd en borden tegen de muur gegooid. Dikke pech, hij wordt weer gevoerd. ;):D

10. sandraske

sandraske VIP lid

Jul 23, 2010
    14,043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Onze dochter eet vanaf 11 maanden zelf, wel stukken. Geprakt wilde ze niet meer...

Yoghurt gaf ik gewoon in een beker, dronk ze eerst op en het laatste beetje liet ik haar eruit lepelen. Of ik gaf kwark, dat is iets steviger dan yoghurt en ging iets makkelijker met een lepel en minder zooi...

11. Nienkiej

Nienkiej Fanatiek lid

Jun 5, 2011
    1,180
    0
    36
    Verkoopmedewerkster
    Gouda
    Hier at ze ook al zelf vanaf 11 maanden of zo.. gewoon met haar handen, en dat doet ze nog steeds. Ze probeert wel met een vork en dat lukt ook soms :)

Gewoon lekker laten klieren, als ze dat liever willen.. ;)

12. sneeuw

sneeuw Fanatiek lid

Oct 29, 2010
    1,671
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heel herkenbaar, hier ook 14 maand en lepelt zelf haar eten. Gaat best redelijk en ik voer haar tussendoor wat bij. Tuurlijk is het een enorme bende elke avond, maar ik ga er maar vanuit dat dat geen jaar meer duurt ...... Ik laat haar lekker gaan, des te eerder ze het onder controle heeft.

Enne dat slabbetje met bakje eronder, is dat echt iets handigs?

13. Mirabella

Mirabella Lid

Aug 15, 2011
    90
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heel herkenbaar! Wij geven hem een bordje met een lepel met een klein beetje eten. Daar is hij dan zo druk mee dat ik ondertussen met een andere lepel zijn eten uit een ander bakje naar binnen schuif :). Zijn mond gaat gewoon open en hij is heel trots als hij zelf een hap eten in zijn mond stopt!

14. Ligero

Ligero VIP lid

Aug 1, 2011
    6,823
    1,533
    113
    Dan heb je geluk dat dit pas met 14 maanden komt ;) Hier wil dochter ook al vanaf een maand of 10 of 11 niet meer gevoerd worden. Ze kán nu heel netjes eten sinds een tijdje. Wil niet zeggen dat ze dat ook altijd doet hoor ;) maar ze kan nu alles netjes eten, ook haar toetje, soep enzo.

15. Queeny

Queeny Bekend lid

Oct 29, 2013
    891
    0
    0
    Hier eet dochter ook al vanaf het begin, maand of 6 dacht ik, zelf. Eerst stukken uit het vuistje, later ook 'moeilijkere' dingen met haar handjes. Geleidelijk aan ging ze vaker vork en lepel gebruiken. Wat bij ons goed werkt is een hydrofiel omknopen en dan de onderkant van de doek op tafel of blad van de kinderstoel leggen, en daar het bordje/bakje op zetten. Veel van wat er naast valt blijft liggen in de doek.

Share This Page