Tja, t is een hele stomme vraag, maar ik ben toch ff benieuwd. Op de tube tandpasta staat namelijk 1 keer per dag. En ik wil het eigenlijk 2 keer doen!! maar................... is dat dan slecht voor de kleine i.v.m. de fluor? Mijn meisje is namelijk bijna 1 jaar, en heeft sinds gisteren haar eerste tandje. Hoera!!!! Poppetje is een beetje laat
Ze zeggen dat 1x per dag gewoon genoeg is; ik doe t altijd 's avonds. Vlgs mij mogen ze idd niet teveel tanpasta (geldt ook voor peutertandpasta) binnenkrijgen, maar of dat de reden is... Met 1x laat je d'r wel rustig wennen.
Als de tandarts het aanraadt, en op de tube staat ook dat 1 keer per dag voldoende is, waarom zou je het dan 2 keer doen?
Om te wennen aan 2 keer want vanaf 2 jaar of afhankelijk van het aantal tanden en kiezen, is het advies: 2 x per dag poetsen. Het is dus helemaal niet onverstandig om twee keer per dag te poetsen. Dan weet je kindje waar zij aan toe is. Maar met één tandje is dat misschien wat veel. Niet vergeten: poetsen NA het laatste drinken e.d. Wij gaan met 18 maanden twee keer per dag poetsen of wanneer de kiezen komen.
oh nou het poetsen is bij ons van begin af aan een mega ramp!!!! mijn zoontje is nu 13 maanden en heeft al 8 tandjes maar hij vind het poetsen echt heeeeel erg! ik heb echt van alles al geprobeerd en met spelletjes en zingen en noem het maar op. zo'n vingerborsteltje zeg maar ook dat werkt niet. hij gaat vreselijk te keer als ik ga poetsen. echt jammer hoor...tis toch wel belangrijk...maar idd 1 keer per dag is voldoende mijn tandarts zei zelfs dat het nog niet eens echt nodig is met tandpasta als je in het begin nog zonder doet is dat ook prima. ik zelf gebruik wel tandpasta maar echt een innie minnie veegje doe ik erop, hij vind die tandpasta wel erg lekker hahaha en dat is ook alles!!! haha...
Hoi, Onze dochter is nu 1,5 en we zijn net begonnen met 2x per dag poetsen. Ze had dan ook al met 6 mnd haar eerste tanden en nu al bijna alles compleet. Alleen na een ontsteking in haar mond wil ze niet zo graag meer. Probeer nu 's ochtends het haar zelf te laten doen en ik 's avonds. Maar met 1 tandje is het voorlopig nog prima om 1x te poetsen hoor! Volgens mij staat er in het cb-boekje van ons dat je pas met twee jaar hoeft te poetsen. Groetjes!
Hier poetsen we sinds een tijdje 2x per dag. Hij vond het vorig jaar altijd een drama, maar sinds hij ook met de electrische tandenborstel mag poetsen is het een feest geworden!
als je 2x wil poetsen dan kan je ook 1x met tandpasta doen en 1x met niks er op. desnoods neem je 2 tandenborstels ,1 voor met tandpasta te poetsen en 1 voor zonder tandpasta.