dagen saai..schuldgevoel...

Discussion in 'Baby en dreumes' started by claudia2008, Oct 14, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. claudia2008

claudia2008 Bekend lid

Jun 14, 2008
    686
    0
    0
    hoi medemama's,

Ik ben een thuisblijfmama en heb een meisje van 16 maanden en ben zwanger van nummer 2. Ik zit eigenlijk met een (klein maar irritant) probleem en dat is dat ik mijn dagen vrij saai vind..ik kijk vaak op de klok en denk dan...pfff...nog zoveel uren en dan is de dag weer voorbij eindelijk....ik heb dit niet alleen nu ik zwanger ben hoor..dat had ik daarvoor ook al. Ik probeer wel elke dag iets met mijn kleine meid te gaan doen maar dat lukt soms niet (soms echt geeeeeeeen zin om echt iets te doen buitenshuis). Ik voel me best schuldig tegenover mijn meisje omdat het echt een schatje is, een echte knuffelkont. :p helaas kan ze zichzelf niet zo goed vermaken en komt ze me voortdurend achterna in huis...\

Als ik het zo opschrijf klinkt het als een compleet zeurverhaal maar voel me er echt niet goed door...als de tweede er is dan ben ik nog meer aan huis gebonden en dat benauwd me best wel.

Wie herkent dit gevoel en/of heeft tips voor me? wat doen jullie elke dag met jullie kindjes?

p.s. tuurlijk, ik kan gaan werken maar omdat de tweede er aan komt is dat nou even geen optie...wil het eerste jaar sowieso zelf voor hem zorgen.

Alvast bedankt voor het meedenken!

Groetjes Claudia

2. moederLynn

moederLynn Fanatiek lid

Mar 5, 2009
    2,012
    0
    0
    moederen
    met mijn hoofd in de wolken
    Hoi,

Ik zelf ben ook thuisblijf moeder...(moet wel heel eerlijk zijn) Mijn zoontje gaat 2 ochtende naar het kdv en dat vind hij geweldig!!! Daarbij gaan we binnen kort op peutergym en heb ik vriendinnen, schoonzus en moeder die ook thuis zijn dus ben geregelt op de fiets weg....Misschien kun je een muziek op schoot cursus doen of zwemmen zodat je een beetje ritme in je week hebt? Ook heb ik op dit moment geen auto maar zodra (dec) die er weer is wil ik naar een indoor speeltuin ofzo...

Misschien heb je wat aan mij verhaal!! Voor mij is het nog niet herkenbaar maar wie weet als ik tegen het einde aan loop dat ik ook nergens meer zin in heb!!

Ps soms heb je in de buurt van die moeder en kind ochtende....

3. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Hoi!

Ik ben ook thuisblijfmama, ventje van nu 13 maanden en de tweede op komst. Ik herken je gevoel ook wel hoor! Er zijn van die dagen die niet voorbij lijken te gaan, dan kijk ik de tijd ook weg. Bij mij staan er echter altijd wel dagen tegenover waarin ik tegen de klok vecht om alles klaar te krijgen.

Ik sluit me idd aan bij het advies van moederLynn. Probeer activiteiten te zoeken die je samen met je kleine meid (en evt. straks andere baby) kunt doen! Ik ga met Lucas ook vanaf januari Muziek op schoot doen. Het voordeel is dan ook dat je andere mama's leert kennen waarmee je eens lekker bij kunt kletsen. Ik ga idd ook regelmatig naar mijn moeder, naar vriendinnen, vaak een boodschapje doen (verdeel ik in kleinere porties, dan moet ik wel).

'Voordeel' is misschien wel dat je straks met 2 zo druk bent, dat je geen tijd hebt om naar de klok te kijken ;)!

Voel je niet schuldig hoor! Het wil ook helemaal niet zeggen dat je dan maar beter kunt werken, tenzij je uiteindelijk diep ongelukkig wordt van het thuiszitten, maar dat lijkt me (nog) niet het geval, toch?

Denk dat elke moeder wel eens denkt: pfff...;)

Liefs en succes!

4. raspberry

raspberry Niet meer actief

Zwemmen, indoor-speelparadijzen, kinderboerderijen, wandelen in het bos, boodschapjes halen :)
    Zo even wat ideeen ;)

Misschien goed om te weten: juist door in beweging te komen, raak je dat gevoel kwijt. Hoe meer je gaat hangen op de bank (even kort gezegd ;)), hoe meer je in het gevoel komt van: Is dit het nou?
    Dus toch gaan en dingen gaan doen.
    En wat betreft meer aan huis gebonden zijn met twee kleintjes: de eerste tijd is zo gemakkelijk omdat je de kleine uk dan lekker in de kinderwagen legt en hup, daar ga je samen met je dochter!

En verder: je klinkt alsof je weinig tijd voor jezelf hebt. Dat heb je ook nodig! Dus is het niet een idee om die kleine meid een paar dagen naar de peuterspeelzaal te doen straks? :)

5. moederLynn

moederLynn Fanatiek lid

Mar 5, 2009
    2,012
    0
    0
    moederen
    Ik denk ook dat je heus wel eens een baal dag mag hebben toch? Dat heb je op je werk ook wel eens...Alleen als de baal dagen meer voorkomen dan de niet baal dagen dan zit er iets niet goed denk ik!

6. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

Aug 13, 2007
    4,077
    5
    38
    hoi,ik herken je probleem. heb een zoontje van 3 en een dochter van bijna 1 en weet heel vaak gewoon niet hoe de dag door te komen.
    de kinderboederij/bieb/speeltuin komen zo langszamerhand mn strot wel uit. omdat ik niet werk heb ik geen geld om allemaal uitstpajes te ondernemen en ik heb 1 vriendin die ook een kindje heeft en die woont een uur en een kwartier rijden van me vandaan.

ik ga over een jaar of 3/4 pas weer werken...

er zou wel een leuk topic geopend mogen worden voor eenzame thuismoeders die samen leuke dingen gaan doen :D

7. MamaMarije

hihi, misschien een leuk clubje? Al klinkt het 'eenzame-thuisblijfmama's-clubje' wel een beetje depri... ;):D. Wel een goed idee om hier elkaar van tips te voorzien!

8. moederLynn

moederLynn Fanatiek lid

Mar 5, 2009
    2,012
    0
    0
    moederen
    Lijkt me een leuk idee hoor!

Peutergym kost hier bijv 4 euro per kwartaal per kind...(ik weet niet of je dat kan missen??)

9. joycje

joycje Fanatiek lid

Aug 21, 2009
    1,079
    0
    0
    Hoi hoi,

Ik ben ook thuis mama. Ik doe veel lopend.. dus boodschappen lopend, eendjes voeren. wandelen.. En ik probeer me actief tussen de mensen te mengen. Wij hebben hier in de buurt een mama's club waar ik regelmatig op de site kijk en het idee heb dat als ik me verveel me daar eens ga aanmelden.

verder is het op donderdag ochtend altijd zwemmen. En ga ik volg week naar binnenspeel bedoeling voor wilde kindjes. :)..

En zo probeer ik afwisseling te houden. En wat misschien ook fijn is is om iets voor jezelf te doen wanneer je kleintje slaapt. Zo wil ik graag weer beginnen met kinderkleertjes maken en zo wat tijd en hobby voor mezelf pakken. dan hou je ook een beetje zelf schik..

Succes!!

10. MG2009

MG2009 Niet meer actief

Ik herken het ook wel een beetje.

Ik ben ook thuisblijfmoeder (bewust) en zwanger van de tweede. De eerste periode van mijn zwangerschap was ik erg beroerd en kwamen we het huis amper uit. Nu gaat het gelukkig weer en probeer ik elke dag iets te gaan doen. Al is het maar even fietsen, de eendjes voeren, naar de kinderboerderij, even op de koffie bij oma, een vriendin etc. Ook doe ik Muziek op Schoot, dat is elke week. Als mijn zoontje 2 wordt, gaat hij 2 ochtenden naar de PSZ. Dat is ook ongeveer de tijd dat zijn zusje geboren zal worden.

11. MamaMarije

Ja, hier gaat Lucas straks ook naar de PSZ, 2 dagdelen. Dan is brusje alweer 5 maanden, dus echt rust heb ik dan niet, maar toch!

12. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Ga je niet elke dag met haar naar buiten dan? Ik doe dat juist wel, anders zou ik zo'n dag echt niet doorkomen; ik ga naar vriendinnen, even naar de stad, naar de bieb, naar de supermarkt, naar de dierenwinkel konijntjes kijken, naar speeltuintje in de buurt, enz. Meestal doe ik sochtends iets buitenshuis, al is t maar een uurtke. De jongste (4 mnd) gaat dan gewoon mee.

13. claudia2008

claudia2008 Bekend lid

Jun 14, 2008
    686
    0
    0
    hoi allemaal bedankt voor jullie reacties! Fijn om te horen dat ik niet de enige ben die me zo voelt. :)
    Ik ga zeker wel (bijna) elke dag met haar naar buiten, ook omdat ik dat zelf lekker vind maar ook omdat dat gewoon gezond is voor een klein kindje, een lekkere frisse neus halen! :)We hebben een grote tuin dus dat is sowieso wel fijn.
    Ook ga ik regelmatig diertjes kijken, naar (indoor)speeltuin, fietsen etc etc maar ben ook die dingen een beetje zat...natuurlijk is het voor haar leuk maar kan zelf wel wat meer variatie gebruiken vandaar dat ik tips vroeg...

Zwem(les) is nog niet handig want de kleine komt er zo aan en heb geen oppas voor hem en wil hem niet meezeulen naar een zwembad want ook daar zou ik niet weten hoe ik dat moet doen met twee kleintjes....Muziek op schoot heb ik aan gedacht en dat is misschien wel iets voor als de kleine iets ouder is (anders zit ik tussendoor met borstvoeding op verzoek en dat is niet handig als je ergens 'les' / 'cursus' hebt)

zou het ook leuk vinden om groepje te vormen met thuisblijfmama's die in dezelfde situatie zitten! goed idee!
    Ik woon zelf in de buurt van breda en roosendaal dus wie het leuk vindt kan me een pb sturen of gewoon natuurlijk hier op het forum! :) Zou gezellig zijn!

Groetjes Claudia

14. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

Jan 3, 2008
    2,495
    0
    0
    Hoi,
    Ik ben ook thuisblijfmama en denk ook wel eens 'goh het is pas twaalf uur, wat moet ik de resterende tijd eens gaan ondernemen?!' maar meestal lukt het me wel de dagen te vullen. Wij gaan vaak fietsen, maar dat is mogelijk geen optie voor jou ivm je zwangerschap. En we gaan vaak wandelen, en als ik iets in de tuin ga doen ofzo zit dochter daar gerust een uur bij op haar driewieler. Vindt ze leuk. Wij gaan eens per week zwemmen en regelmatig naar vriendin/familie/kennissen en naar de speeltuin.
    Naar indoorspeeltuinen enzo gaan wij (nog) niet. Wil dat wel gaan doen zodra ik over de auto beschik (De komende maand heeft manlief die nodig) maar dan eens per maand ofzo. Persoonlijk vind ik het helemaal niet nodig om continu 'duur' en 'gemaakt' vermaak te zoeken voor je kindje. Mijn dochter heeft het ook heel erg naar haar zin in de supermarkt, bij oma, in de buurt op haar driewieler, binnen, in de buggy, lopend aan het handje en alle poezen in de buurt aaiend.. haar wereldje is spannend genoeg.

15. Skye

Skye Niet meer actief

Ik ben dan geen volledige thuismama. Ik werk 2 dagen. De rest van de week gaan we lekker zwemmen, wandelen met de hond, naar de geitenboerderij, bij vrienden en familie langs. Ik verzin elke dag wel wat, want als we een dagje binnen blijven is mijn meisje gewoon niet te genieten rond het avondeten. Dat verschil merk je echt!

16. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

Aug 13, 2007
    4,077
    5
    38

ik ga vanaf maandag weer naar de peuterochtenden,en mn zoontje gaat ook naar de psz.
    ja van 3 jaar lang eendjes voeren,kinderboerderij en elke dag boodschapjes doen wordt je nou eenmaal een beetje kriegel. maar wat moet je dan? er is weinig anders.

17. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

Oct 1, 2007
    18,389
    1,292
    113
    Flevoland
    Dit herken ik heel erg!! Ook hier schuldgevoelens omdat ik niet zo vaak de deur uit ga. Wil wel heel graag met kleine vent (15maanden) naar Ballorig ofzo, maar dan bedenk ik me weer, pff moet ik dat pokke end weer fietsen, wat nou als t gaat regenen, dan zit ik daar 'alleen' tja ik herken t wel. Hier gelukkig wel een ventje die zich redelijk kan vermaken maar ik merk heel erg aan hem dat hij naar buiten wilt, en zodra hij ergens een kindje ziet, dan blijft ie maar staren en lachen en zwaaien. merk dat hij graag met kindjes wilt spelen maar ik ken niemand met kleine kinderen helaas

18. guppie81

guppie81 VIP lid

Sep 13, 2006
    12,334
    1
    0
    Ik heb dat heel soms. Ik heb nu nog verlof en ik vind het nu niet veel drukker meer met 2 kindjes. Had wel een paar weken nodig om in het ritme te komen, en onze nieuwe beeb te leren kennen hoor! Maar ik laat geen dag voorbij gaan waarbij ik (en de kids) niet buiten komen. Ook al heb ik totaal geen zin, ik ga gewoon! Gezond voor jezelf en je kindje heeft ook beweging nodig. Ik ga dan soms alleen maar eendjes voeren of even naar de speeltuin.

heb met mijn dochter ook muziek op schoot gedaan, maar jij bent al best ver in je zwangerschap zie ik, met 2 kindjes is dat lastiger...

19. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,238
    7,282
    113
    Female
    Brabant
    Ik werk 2 dagen in de week (straks 2,5 en nog wat later weer 3) en ik kan me voorstellen dat het soms wat saai wordt als je alleen maar thuis zit. Je dochter is nog te jong voor de peuterspeelzaal, dat zou al schelen. Maar met kleine kinderen is het vaak niet anders, aan de andere kant zijn kleine kinderen met simpele uitstapjes al tevreden. Met Eva ging ik regelmatig even de stad in, beetje rondkijken in de winkels en wat eten en drinken, vond ze helemaal geweldig. En daar genoot ik dan weer volop van :). Je moet maar proberen het uit de kleine dingen te halen, ze worden zo snel groot.
    Ik merk wel dat met een kleintje erbij je wereld weer wat kleiner wordt, maar dat ligt ook aan je tweede kindje (en aan jezelf). Zo had Lisa de eerste maanden erg last van reflux en vanaf 2,5 maand krijgt ze volledige sondevoeding. Nu ga ik niet meer zwemmen met Eva, omdat Lisa er is en ik de zorg voor haar niet aan iemand anders wil overlaten (kan ik me zo schuldig over voelen, het voelt alsof wat ik ook kies, ik er altijd 1 tekort doe...). En we gaan niet meer zoveel op stap buiten de wijk, omdat het lastig is als ik met 2 kinderen zit en Lisa trekt de sonde eruit (gebeurt nooit, maar goed, zal je net zien). Ik vind het jammer, maar ik geniet wel en weet ook dat het weer leuker gaat worden. Als de sonde van Lisa er straks uit is ga ik weer zwemmen, maar dan met allebei. En dan ga ik weer meer met ze op pad (kan me er nu al op verheugen :)).
    Ik moet zeggen dat nu met 2 kinderen de tijd wel veel sneller gaat. Zo wil ik al een week koekjes gaan bakken met Eva, maar we komen er telkens niet aan toe (dan is ze bijvoorbeeld net zo leuk aan het spelen dat ik dat niet wil onderbreken).

Maar als je contact zoekt, ik woon in Roosendaal :) (en ben dus 2 dagen doordeweeks thuis)

Share This Page