Ze snapt het niet!!! (geen alcohol meer)

Discussion in 'Zwangerschap' started by SushiLover123, Jul 29, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. saartje1982

saartje1982 Fanatiek lid

Mar 2, 2012
    1,324
    0
    0
    Ik zeg ook niet dat je een slechte moeder bent. Daar kan ik absoluut niet over oordelen. En als je blijft roken tijdens de zwangerschap ben je niet een slechte moeder, je geeft je kind alleen niet de beste start in dit leven.
    En ik vind dat iedereen kan stoppen, ook mensen met veel stress en in een moeilijke periode in je leven. Dat bedoel ik er alleen mee.
    Ik hoop dat je ergens de kracht vandaan kan halen om toch te stoppen, niet alleen tijdens de zwangerschap, maar ook daarna. Want dat is ook beter, voor je kindjes, maar ook voor jezelf.

2. sweetydaantjuh

sweetydaantjuh Actief lid

Jan 2, 2012
    175
    0
    0
    NULL
    Zwolle
    Ik kan de kracht niet verzamelen...
    Over 3 weken zal ik worden ingeleid..ivm de stress hier..

Het ziekenhuis heeft er begrip voor,..juist omdat het hier niet gaat..
    Ben blij dat het ziekenhuis achter mijn keus staat, en de reden dat ik op dit topic reageerde is juist om de mensen op dit forum te laten weten dat er inderdaad mensen zijn die roken.

En ja dat is slecht ja, maar dat betekend niet dat diegene een slechte start geeft aan zijn of haar baby..

Mijn kleine jongen is inmiddels bijna 19 maand oud, en doet het allemaal dikke vette prima...heeft ook helemaal geen slechte start gehad.
    Hij was alleen wel te klein ja..misschien dankzij het roken, maar dat kan helaas niet bewezen worden..

Deze zwangerschap ben ik meer aan het roken als bij mijn vorige zwangerschap, en de kleine meid loopt een week voor op groei!

Dus ja roken is slecht, maar het geeft je baby niet per definitie een slechte start...en ik weet zeker dat er meer vrouwen op dit forum roken, maar het dus niet durven te zeggen omdat ze dan negatieve reacties over zich heen krijgen..
    Dat bedoelde ik er mee te zeggen...

Mensen respecteren elkaars keuze niet.. en dat vind ik gewoon jammer..

iedereen is zwanger op zn eigen manier, en maakt voor zichzelf keuzes..

respecteer elkaar zodat iedereen op dit forum gewoon zichzelf kan zijn ;)

3. Agter

Agter Fanatiek lid

May 3, 2012
    2,266
    0
    0
    In een huis
    Ik heb ook gerookt tijdens mijn zwangrschap. Zo minimaal mogelijk, maar toch af en toe wel een sigaret.
    Tja, kon het ook niet laten.

4. mamazeyad

mamazeyad Niet meer actief

ik snap het wel hoor dat het moeilijk is om zo'n verslaving te verbreken. ik heb gelukkig geen sigarette of alchohol verslaving maar ben wel verslaafd aan energiedrankjes. en ik neem er nu nog steeds af en toe 1.

5. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

Jul 22, 2008
    18,631
    31
    48
    Moet je eens even vragen hoeveel miskramen en kindjes met wiegendood daarbij zaten... Misschien een beetje hard, maar dan is je punt wel duidelijk. Vroeger kregen ze veel kinderen, maar ook veel miskramen. Daar werd dan niet over gesproken, maar de vrouw zelf weet dat vaak wel. Hoewel... Ze wisten toen ook nog niet hoe hun cyclus precies liep en wisten vaak ook niet zo vroeg DAT ze zwanger waren en een vroege miskraam is makkelijk verward met een menstruatie, of je merkt er niks van... Maar goed, dan nog kwamen die dingen vroeger vaker voor en de kans is groot dat je de spijker op z'n kop slaat met zo'n opmerking.
    Maar da's wel behoorlijk lomp en als het op je werk is, misschien niet handig. :)
    Ja helaas... mijn man had eerst Bavaria 0,0 rose gehaald, terwijl ik om Hoeg had gevraagd. Ging ie terug, kwam ie thuis met Hoegaarden Rose.... maar niet de 0,0% versie! En bedankt! Geeft niks, zegt ie, drink ik wel op. Ja lekker dan, en ik dan? ;):D
    Ja kijk, en DAT soort opmerkingen zijn dus de meest stomme van allemaal. Als IK er voor kies om geen alcohol te drinken tijdens de zwangerschap, waarom wordt daar dan stom over gedaan? Want daar gaat het topic hier over: Dat mensen niet begrijpen dat JIJ er voor kiest om geen alcohol te drinken.

6. meerie

meerie Actief lid

Apr 30, 2011
    391
    0
    0
    Respecteer elkaar maar ik vind wel dat je je eigen mening mag geven.

Ik vind alcohol en roken echt not done.
    Ik heb zelf jaren gerookt en ben inmiddels 3 jaar gestopt. Ik zou het niet in mijn hoofd halen om nu nog te roken TIJDENS mijn zwangerschap, ik vind dat gewoon niet kunnen, egoistisch. Dan denk je blijkbaar niet aan je kindje maar aan je eigen genot. Er zit een nieuw leven in je buik en daar ga je toch geen risico's voor nemen? Of een kindje wel of niet gezond geboren word doormiddel van roken in zwangerschap, je moet gewoon geen risico nemen.
    Maar goed dat is mijn mening;)

7. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

Jul 22, 2008
    18,631
    31
    48
    Wat een onzin! Ja, misschien gezond voor jou, maar niet voor je kindje! Zelfs 1 glas wijn kan schade toebrengen aan je kindje! En het 'gezonde' waar ze het over heeft, dat zit ook in alcoholvrije wijn (tannine), behalve dus de alcohol, die het bloed verdunt en dus zorgt voor een betere doorbloeding van je organen. Maar hoe zit het dan met al die mensen, die sowieso nooit wijn drinken? En weeg eens even voor jezelf af: Aan de ene kant het risico voor je kindje en aan de andere kant, dat je die 'gezonde stoffen' 9 maanden lang NIET binnen krijgt?

Ik schrik ervan dat een VK zoiets zegt!

Ik snap dat van alcohol sowieso niet. Als je kindje geboren is, stop je je vinger of de speen toch ook niet in een glas alcohol en dan in zijn mondje?

8. tulip

tulip Niet meer actief

sweetydaantjuh, ik ben het met je eens dat je respect voor iedereen moet hebben. Maar niet voor ieders keuzes. Geen enkele reden zou voor mij legitiem zijn om te drinken of te roken tijdens de zwangerschap, ook niet heel af en toe. Het geeft gewoon zulke grote gezondheidsrisico's dat ik dat nooit zal begrijpen. Ik weet best dat er mensen zijn die het tijdens een zwangerschap met allerlei gebeurtenissen heel moeilijk hebben...maar wil je daar dan straks ook nog een schuldgevoel bovenop als jouw kindje van alles mankeert. Juist in zo'n situatie zou ik er alles aandoen dat het met mijn kindje allemaal goed gaat. Voor zover je daar zelf invloed op hebt natuurlijk.

9. tulip

tulip Niet meer actief

ik ook, ik zou ook geen vertrouwen meer in haar kunnen hebben als ze mij zoiets zou vertellen.

10. sweetydaantjuh

Jan 2, 2012
    175
    0
    0
    NULL
    Zwolle
    Ow ja..sorry ik week van het topic af haha..Het ging er juist om dat mensen niet begrijpen dat er word gekozen voor het niet consumeren van alcohol :)

Nou ik begrijp dat wel..en zal je er niet raar op aan kijken..vind het heel goed van je ;) jullie allemaal trouwens..ik heb respect voor iedereen..
    En eigenlijk is het van de zotte, dat je je eigen constant moet verdedigen..of je nou wel of niet iets doet wat hoort..in beide gevallen blijkt dus dat je raar aangekeken word.. ;)

Dus ook voor de genen die wel gerookt hebben of roken tijdens zwangerschap, en ook voor degenen die wel een wijntje drinken tijdens de zwangerschap, of een energy drankje..

Fijne zwangerschap nog iedereen ;) :)

11. sweetydaantjuh

Jan 2, 2012
    175
    0
    0
    NULL
    Zwolle
    Dat je het niet begrijpt vind ik prima..maar respecteer mij gewoon om mijn keuze..ja ik rook...maar ik drink niet ;)

En wie zegt dat als mijn kindje wat zou mankeren dat het aan het roken ligt? Niet dat mijn kindje tot nu toe wat mankeerd..ze doet het zelfs prima in mijn stressvolle buik..vind ik heel knap van ons meisje ;)

Mijn kleine meisje word met 37 weken gehaald omdat deze stress en zo niet goed zijn, voor moeder EN kind ;)

Ik ben blij dat mijn meisje met 37 weken gehaald word, gewoon omdat dat voor haar ook beter en gezonder is..dat zie ik zelf ook in..

:)

12. Laris

Laris Fanatiek lid

Jun 27, 2008
    1,917
    2
    0
    #52 Laris, Jul 30, 2012
    Last edited: Jul 30, 2012
    Jouw keuzes zijn jouw keuzes en als jij vind dat je kan roken, prima. Hoef je je echt niet aangevallen te voelen door mensen die vinden dat dat niet kan....jij staat erachter lijkt me.
    Ik respecteer ieders keuze, maar je hoeft/kan niet verwachten dat iedereen dat begrijpt.....Hoewel roken een verslaving is en ik best begrijp dat stoppen helemaal niet makkelijk is, is het wel een keuze en geen 'moeten'.
    Ik wil mijn kind de beste start mogelijk geven en dat begint bij mij bij hem zo gezond mogelijk op de wereld te zetten. Dat is mijn keuze en als mensen die niet respecteren en vinden dat ik wel kan drinken (nooit gerookt)....tja, hun probleem ;).

13. saartje1982

saartje1982 Fanatiek lid

Mar 2, 2012
    1,324
    0
    0
    Weet je dat de stof die in rode wijn zit en goed voor je is er in zo'n kleine hoeveelheid inzit dat je 40 liter rode wijn per dag moet drinken om iets van het effect te merken :) Dus daarvoor hoeven we het ook niet te doen ;)

14. sweetydaantjuh

Jan 2, 2012
    175
    0
    0
    NULL
    Zwolle
    Hopeloze discussie hahaha ;)

Ik respecteer jullie allemaal..sta achter iedereens keuze, gewoonweg omdat die keuze voor iedereen ander is.. ;)

En idd ik sta achter mijn eigen keuze ;) en respecteer jou omdat jij achter jou keuze staat :)
    Dan zijn we er toch? :)

Ik hoop dat iedereen op dit topic en daarbuiten, gezonde kindjes baart, en een fijne zwangerschap heeft..

In tegenstelling tot mijn zwangerschap :)
    Ik ben aan het aftellen :):D

15. saartje1982

saartje1982 Fanatiek lid

Mar 2, 2012
    1,324
    0
    0
    Ik hoop ook dat jij nog een fijne zwangerschap hebt en een goede bevalling.
    Het is gewoon mijn mening en daar kan ik niet veel aan veranderen :). Dat betekend niet dat ik andere niet respecteer!

16. Elance

Elance Fanatiek lid

Mar 27, 2012
    1,448
    1
    38
    Oh heerlijk kan ik ook even mijn ei kwijt!

Nou ik heb vrijdag toch even flink wat woorden gehad met mijn ouders. Ik hoor en lees overal wel dingen die ik nu niet meer mag eten en waar ik mee moet opletten. En telkens ik er iets van zeg dan maken ze zich druk 'ja in onze tijd was het toch zo, dit en dat' tja... in hun tijd bestonden er nog geen pampers ook, kom op zeg!

Maar ik begon ze er een beetje mee te jennen. Mijn moeder heeft er nogal een handje van weg om mij altijd te zeggen wat zij heeft klaargemaakt (soms krijg ik kotsneigingen als het hoor) om maar te tonen hoe veel beter zij dat kan en hoeveel lekkerder het is en gezonder etc... en dan zeg ik overal op 'dat mag ik niet meer eten :D' haha gewoon om te lachen.

Nou vrijdag zijn we uiteten geweest met schoonmoeder en ik zag bij de desserten een coupe advocaat staan. Dus ik zei tegen mijn ouders later op de avond toen ik nog eens langsging dat ik er zin in had, maar dat natuurlijk niet genomen had. Zijn ze toch even in een furie geschoten.
    Want ja mijn moeder is natuurlijk evangelie als je ze mag geloven, want zij heeft al 2 kinderen gekregen (zo je hebt het gehoord, zij heeft de waarheid in pacht en niet de gyn die er jaren voor gestudeerd heeft).
    En zij heeft gerookt tijdens haar zwangerschappen en alcohol gedronken (verbaast me ook niets, aangezien ze nu elk mogelijk moment van de dag in de alcohol hangt, maar niet verslaafd hoor, nee helemaal niet ;))

Nou wat fijn zeg, van mijn eigen moeder moet ik horen dat ik té gezond leef en té veel oplet met wat ik wel en niet eet. En van mijn schoonmoeder krijg ik dan te horen dat ik de baby niet meteen mee naar buiten mag nemen en geen boter in groentepap mag doen, etc... dus van haar moet ik van onze baby een plantje maken.
    Zooooooo frustrerend! Iedereen wil het altijd beter weten, ik word er stilaan gek van!

17. Marianne78

Marianne78 Actief lid

Feb 10, 2012
    210
    0
    0
    Secretaresse
    Zaanstad
    Mijn schoonmoeder en een paar tantes zijn flinke rokers maar sinds een nichtje en ik in verwachting zijn, gaan ze altijd naar buiten om te roken. Mijn man is gestopt toen hij wist dat ik zwanger was en heeft sowieso nooit binnen gerookt...
    Ik vind niet dat ik van andere mensen kan eisen om in hun eigen huis in mijn bijzijn niet te roken maar ik vind het wel heel fijn dat ze er rekening mee houden :).

18. onzekerbloempje

onzekerbloempje Niet meer actief

hoi
    mijn zwangerschap was ook een grote hel geweest voor mij en mijn man.
    de vraag was alle maanden wat mankeerd mijn kindje,waarom heeft hij een 12mm nekplooi,ze gaven het niet veel hoop.
    ik hebben maanden liggen huilen ,durfde niet met de baby te praten omdat ik zo bang was dat ik afscheid moest nemen van hem.
    dit was t ergste wat ik in mijn leven had meegemaakt ,mijn baby is niet helemaal gezond geboren,maar wat ben ik blij dat ik nooit een sigaret aangeraakt heb in mijn zwangerschap.
    en nu ben ik er eindelijk achter roken helpt echt niet tegen stress.dat is echt een ilusie.
    groetjes

19. sweetydaantjuh

Jan 2, 2012
    175
    0
    0
    NULL
    Zwolle
    Haha nee dat roken slecht is tijdens de zwangerschap is mij ook wel heel duidelijk.. Maar met mijn kindjes is niets mis..

Het kan ook gevaarlijk zijn voor de baby..maar tot nu toe gaat alles prima..nou ja met haar dan..met mij wat minder..

Zit in het pop protocol van het ziekenhuis..houd in, heel team van verpleegkundigen,fysiotherapeuten,verloskundigen,psychiaters.

Ik word streng in de gaten gehouden, en mij is geadviseerd nu absoluut niet te stoppen met roken, dit omdat ik dan NOG meer stress krijg.
    De kleine meid doet het nu goed in de buik, en als ik nu stop kan dat gevaren voor haar opleveren. Dus stop ik nu niet.

Ik wil daarmee niet zeggen dat roken goed is, want ook ik adviseer iedereen om er nooit aan te beginnen..want wat een ellende krijg je ervan..heel vervelend..

Het pop team van het ziekenhuis houd mij en mijn baby heel goed in de gaten, omdat het geestelijk erg slecht gaat met mij, er bestaat een grotere kans dat ik na de zwangerschap een post natale depressie krijg door wat er hier allemaal speelt.

Vooralsnog hoop ik dat die weg blijft, en dat we na de bevalling eindelijk wat rust krijgen hier in huis..Ik vind het fijn dat mensen mij respecteren, puur omdat ik al genoeg aan mijn hoofd heb..

En sorry als ik het me te veel persoonlijk heb aangetrokken, maar ik vind gewoon nog steeds dat zo lang je het verhaal er niet achter weet, je niet kunt oordelen..:(

Zo lang mijn kindje gezond is en gezond blijft vind ik het allemaal dikke prima, want dat is toch waar het om draait ;)

20. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

Jul 22, 2008
    18,631
    31
    48
    #60 SushiLover123, Jul 30, 2012
    Last edited: Jul 30, 2012
    Helaas is dat het grootste excuus waar mensen die [roken/drinken/drugs gebruiken/vul maar in] tijdens de zwangerschap zich achter verschuilen, om zich maar niet schuldig te hoeven voelen.

Niet aanvallend naar jou toe bedoeld, maar gewoon iets wat ik geconstateerd heb. Is zoiets als: Ik rijd vaak weg met de handrem erop, maar als de handrem kapot gaat, wie zegt dan dat het door mij komt?
    Stomme vergelijking, ik weet het, maar kon even niks beters bedenken.

Punt is: Je verhoogt de kans op ... Het wil niet zeggen DAT het fout gaat. Dat het voorheen niet fout is gegaan is al helemaal geen garantie. Maar aan de andere kant kun je achteraf ook niet bewijzen dat het daadwerkelijk aan het [roken/drinken/drugs gebruiken/vul maar in] heeft gelegen. Wat WEL kan, en dat heeft iemand hier in dit topic ook al gezegd, is dat als je NIET [gerookt/etc] hebt, en er is iets mis met je kindje, dat het in elk geval DAAR niet aan gelegen heeft.

Trouwens ook voor wat jij zegt over stress en stoppen met roken. Het wordt in sommige gevallen inderdaad aangeraden om dan maar niet helemaal te stoppen, omdat de stress erger is. In jouw geval (als ik kijk naar hoe jij de dingen beschrijft) wil ik dat nog wel geloven ook, maar er zijn echt zoveel vrouwen, die dat als excuus gebruiken om maar te kunnen blijven roken. Die vrouwen hebben het via via gehoord, dat iemand anders dat advies heeft gekregen en denken dan: Oh dat geldt voor mij ook. Lekker makkelijk. Maar goed, die types haal je er zo wel uit (in het echt dan, niet op zo'n forum als hier. Ik niet althans).
    nee dat wist ik niet.
    Hahaha, daar zie ik de humor ook nog wel van in! :D

Mijn moeder - die sinds mijn geboorte thuisblijfmoeder is geweest) kon altijd zo zeiken over dat het een rommeltje was bij ons thuis (Klopt, tafel lag altijd vol met papierwerk. Wij werkten dan ook 40 uur per week en hadden weinig fut/zin om alles netjes op te ruimen. Daarnaast stoorden WIJ er ons niet aan.) tot ik op een gegeven moment mijn tactiek veranderde en gewoon antwoordde met: Nou, dan ruim je toch op? :D

Share This Page