Ze snapt het niet!!! (geen alcohol meer)

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door SushiLover123, 29 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sweetydaantjuh

sweetydaantjuh Actief lid

2 jan 2012
    175
    0
    0
    NULL
    Zwolle
    Ik ben het met je eens, haha ja zo waar ;)
    Nee het klopt wat je zegt, veel mensen verschuilen zich er achter, ik niet, want ik weet donders goed dat het zou kunnen dat het aan het roken ligt..En nee leuk vind ik dat allerminst..Maar in mijn geval kan ik eerlijk zeggen dat het echt even niet anders is..

Een zwangerschap op deze manier, zoals ik het nu mee maak, wens ik echt niemand toe, en vind het fijn dat je dat ook uit mijn tekst kan halen..want ik ben niet zo'n persoon die zegt dat je door moet blijven roken, is beter van niet..maar soms he..wat jij al zegt.. ;)

Dank je voor je reactie..deze slaat het helemaal raak zeg maar ;)

2. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Nee, ik snap dat het echt moeilijk is voor je...
    Ik hoop dat het snel beter gaat met je, want als die kleine geboren is, zal de stress ook niet ineens weg zijn en ook buiten de buik zal ze er wat van merken...

3. Dee-tje

Dee-tje Fanatiek lid

17 okt 2011
    1.435
    320
    83
    Vrouw
    Ja heel herkenbaar! Alleen heb ik dit dus met mijn schoonmoeder.
    Zij heeft mij ook al een kleine miljoen keer medegedeeld dat zij tijdens al haar zwangerschappen elk weekend lekker wijntjes dronk bij het eten!! En zegt dan ook tegen mij, 'ach, een glaasje.. kan toch geen kwaad!'
    En dan leg ik haar uit dat daar inmiddels wat anders tegenaan wordt gekeken, dat dat ene glaasje al voldoende kan zijn om kwaad aan te richten! Maar das onzin volgens haar.

Daarnaast hoorde ik laatst van iemand dat ze achter mijn rug om had lopen rondbazuinen hoe ze vindt dat ik me vreselijk aanstel met mijn zwangerschap, met wat ik allemaal niet eet, en drink. :(
    Ik ben gewoon erg voorzichtig met veel etenswaren; kaas, vlees, vis e.d. En check dan ook altijd van te voren of ik het wel mag hebben, rook niet, drink niet..
    En blijkbaar vind ze het nodig om dat achter mijn rug om belachelijk te maken ;) Want 'in haar tijd was dat echt niet zo'!
    Nee, tijden veranderen?!!
    Heb haar dan ook fijntjes uitgelegd dat het fijn zou zijn als ze mij zou respecteren om de manier waarop ik het doe en mij niet loopt te veroordelen achter mijn rug om, omdat ik juist alleen maar een goede moeder probeer te zijn nu al.. En dat het mijn zwangerschap is, en mijn kind, dus dat ik dat lekker allemaal zelf bepaal! Daaahaag! Pff, zo vermoeiend :$ Alsof het een misdaad is om het juist heel goed te willen doen!

4. Eden28

Eden28 Fanatiek lid

23 jun 2012
    1.623
    0
    0
    Was het maar waar dat een glas wijn goed voor je was. Echt ik ben geen wijn drinker maar sinds ik zwanger ben heb ik zo'n zin in wijn! ik ruik nu gewoon aan een glas wijn whahaha!

Nee ik kan het ook gewoon niet drinken, zou me zo schuldig voelen. had gedroomd dat ik me helemaal lam had gezopen en werd zwetend wakker.

Iedereen moet doen wat voor haar goed voelt en daarbij het commentaar van andere negeren. Maar wat ik me gewoon afvraag waarom stoppen sommige vrouwen niet eerst met roken voordat ze zwanger worden?

5. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Snap dat jij nu denkt dat er niks mis is met ze....maar wie weet hebben ze wel iets aan de luchtwegen door je roken alleen heb je dat nu op dit moment nog niet ontdekt?

6. Eden28

Eden28 Fanatiek lid

23 jun 2012
    1.623
    0
    0
    Ze kunnen inderdaad zoveel niet zien als je kindje in de buik zit. een vriendin van mij loopt met haar oudste dochter bij een heel team die kijkt naar de ontwikkeling van het kind omdat ze gedragsproblemen heeft en overal wordt gevraagd hoe de zwangerschap is geweest/gerookt/alcohol en dat soort dingen. Dit doen ze niet voor niks. Er kan zoveel in de ontwikkeling niet goed gaan of anders want je nu nog lang niet kan zien. Dit kan ook zonder dat er gerookt is etc maar je maakt de kans wel veel groter.

7. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

3 jan 2009
    4.937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    Even tussendoor ben ik benieuwd wat jullie hiervan vinden:

Een schaaltje Friesche Vlag vla, rum-met-rozijnen-smaak.
    Ingrediënt: 0,2% rum.

Omgerekend in een schaaltje van 150 ml. zit dan (150x0,002x0,4=) 0,12 ml alcohol.

Een theelepel is 5 ml., staat gelijk aan gemiddeld 25 druppels. (Bron: de meest voorkomende meting op diverse officiele en onofficiele sites)

In dat schaaltje vla zit dan dus ongeveer een halve druppel alcohol. Dit komt overeen met een kwart theelepeltje wijn.

Nu heb ik ook een zero-tolerance-beleid voor wat betreft mijn alcoholconsumptie, maar ik werd laatst op mijn vingers getikt vanwege dat ik dus dat schaaltje vla nam.

Overdreven of terecht?

8. tulip

tulip Niet meer actief

katalaya, ja lastig. Ik eet ook geen wiskey cocktailsaus.

9. tulip

tulip Niet meer actief

#69 tulip, 30 jul 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 30 jul 2012
    ik weet niet wat er bij jullie speelt, maar ga er even vanuit aangezien je ook al een zoontje hebt, de zwangerschap wel gewenst met je partner tot stand is gekomen....ik snap dus niet waarom je dan niet van te voren al gestopt bent met roken. Wat er dan ook bij komt kijken aan stress, dat maakt dat niet uit, want je bent al gestopt.

edit, ik lees nu dat het om een heel ziek familielid gaat, vreselijk wat ik las en kan mij voorstellen dat het heel zwaar is. Maar toen was je al zwanger zei je...blijft mijn vraag dus waarom ben je van te voren niet gestopt, vind dit nu wel heel makkelijk gezegd van je, ik kan nu niet meer stoppen.

10. saartje1982

saartje1982 Fanatiek lid

2 mrt 2012
    1.324
    0
    0
    Ik vind dit een beetje overdreven. Een halve druppel alcohol. Als je hiervan nou 10 bakjes per week eet,oke, maar één bakje, kom op. We moeten het niet overdrijven :)

11. saartje1982

saartje1982 Fanatiek lid

2 mrt 2012
    1.324
    0
    0
    Het heeft helemaal niets met het verhaal erachter te maken. Roken is gewoon slecht voor jou en je (ongeboren) kind, punt! Wat het verhaal erachter ook is.

En je kan inderdaad tijdens de zwangerschap niet zien of je kindje helemaal gezond is. Met echo's kan je veel lichamelijke afwijkingen opsporen, maar heel veel ook niet.

Maar nu zal ik erover ophouden. Iedereen kiest voor zichzelf, ik vind alleen dat je dan een beetje dom bezig bent als je zo kiest, maar dat is mijn mening.

12. Risu

Risu Fanatiek lid

13 jul 2012
    1.245
    0
    0
    Helaas... vroeger kon het, mocht het en wisten ze niks van de eventuele gevolgen :(, rookten ze zelfs in de wachtkamers van het ziekenhuis :$.. en was cognac of wijn een middel om te kalmeren/ warm te worden/ en was het goed voor je doorbloeding.. Waarschijnlijk zijn velen in deze tijd blijven hangen!!

Tegenwoordig weten we wel beter, GELUKKIG! :D...

13. Risu

Risu Fanatiek lid

13 jul 2012
    1.245
    0
    0
    En ten tweede... stel inderdaad dat je kindje een handicap/ afwijking heeft.. zul je je altijd blijven afvragen (ookal zal iedereen zeggen dat het niet zo is) of jij dat hebt veroorzaakt met dat ene wijntje of sigaretje!!

14. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Idd zekerheid dat je kindje gezond is en blijft heb je nooit. Maar vindt wel dat je de taak hebt, om ervoor te zorgen dat je kindje zo gezond mogelijk is en blijft;)

15. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

3 jan 2009
    4.937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    ...en je kunt nu zeggen 'mijn kind mankeert niks', maar misschien was het wel nóg een tikje slimmer geweest zonder de invloed van alcohol/sigaretten.

16. sweetydaantjuh

2 jan 2012
    175
    0
    0
    NULL
    Zwolle
    Nou dat is heel simpel...Deze zwangerschap was niet gepland?! Wel gewenst, maar absoluut niet gepland?!
    Er speelt naast een ziek familielid nog heel veel meer hier, zijn geen leuke dingen die wij hier voor onze kiezen krijgen snap je?

17. sweetydaantjuh

2 jan 2012
    175
    0
    0
    NULL
    Zwolle
    en nu ga ik maken dat ik hier weg kom, want jullie maken het er niet veel beter op voor mij..

:( een beetje begrip en een beetje meer respect mag best! :(

18. tulip

tulip Niet meer actief

ja dat vind jij, ik vind van niet. Probeer door wat je meemaakt sterker te worden ipv in een hoekje weg te kwijnen en stug door te roken. Denk jij dat je de enige bent die dingen meemaakt tijdens een zwangerschap?? Zou wat zijn als we allemaal naar de sigaretten en alcohol zouden grijpen, leuk voor onze kindjes.

19. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    Mijn zusje heeft tijdens beide zwangerschappen doorgerookt ( ja ik weet het..zucht) en 2 kinds geboren met ondergewicht en met problemen met de luchtwegen..het is vragen om problemen wat je aan het doen bent

20. meerie

meerie Actief lid

30 apr 2011
    391
    0
    0
    Het kindje kan ook pas later iets gaan 'mankeren'. Ik zie dat nu bij een vriendin van mij, die heeft bij haar eerst kindje gewoon door gerookt en het meisje is nu 4 jaar oud en heeft allerlei kwaaltjes constant qua hoesten en dergelijke. En nu denkt die vriendin dus constant dat het misschien wel aan roken heet gelegen tijdens haar zwangerschap. Ja logisch! Ik zou mezelf voor me kop slaan. Je beslist over iemand anders leven maar maakt ongezonde keuzes, och och och..ik zou het mezelf nooit vergeven! Wat er ook speelt, iemand met gezond verstand hoort gewoon te zeggen, ik kies niet voor die 'slechte' dingen. Ga jij later aan je kindje uitleggen dat je een wijntje of sigaret belangrijker vond dan de gezondheid van je kindje?

Deel Deze Pagina