Ze snapt het niet!!! (geen alcohol meer)

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door SushiLover123, 29 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tulip

tulip Niet meer actief

pfff ik vind het echt verwerpelijk wat sommigen zichzelf en anderen wijsmaken om maar niet te hoeven stoppen met een ordinaire verslaving...

2. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

3 jan 2009
    4.937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    True, maar... het is altijd makkelijk praten voor mensen zónder die verslaving.

3. tulip

tulip Niet meer actief

zal best, iemand begint er zelf aan en dus kun je ook zelf stoppen..zeker met een zwangerschap, welke ziekte of stress dan ook.

4. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Dan mag ik er wel iets over zeggen want ik heb ook gerookt!
    Ik had gewoon de verstandigheid om te stoppen voordat ik zwanger raakte. Het is niet makkelijk maar zeker te doen......waar een wil is is een weg toch?

5. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

3 jan 2009
    4.937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    Hoe dan ook, ook ik ben verschrikkelijk blij dat ik het geluk heb gehad om van mijn verslaving af te komen ruim vóórdat ik zwanger werd.

Het is niet voor niets een verslaving... het is dus sterker dan de persoon zelf. Dit is absoluut geen excuus, maar wel een verklaring waarom het sommige mensen niet lukt.

Zoals gezegd ben ik blij om niet in hun schoenen te staan, want ik zou verteerd worden door schuldgevoel.

6. tulip

tulip Niet meer actief

ik vind dan dat je toekomstplannen die niet samen gaan met roken, zoals een kinderwens maar uit moet stellen tot je wel sterk genoeg bent.

7. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Tja het is dubbel.....zeker is het een verslaving ... maar je kindje is toch wel zeker belangrijker dan die verslaving? Tenminste zo hoort t wel toch?

8. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

3 jan 2009
    4.937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    Ik denk dat iedereen met en zonder een verslaving het daarover eens is..!

9. Lov23

Lov23 Niet meer actief

ja blijkbaar niet anders stop je wel .......

10. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

3 jan 2009
    4.937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    Zo helder is het!

11. tulip

tulip Niet meer actief

blijkbaar heb je dan toch niet alles voor je kindje over...je begint toch ook niet alcohol verslaafd aan een zwangerschap?? Das net zo erg hoor.

12. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.284
    2.236
    113
    Vrouw
    Nederland
    Tsja, dat is de ellende nu net. Ze hebben verder niks kunnen vinden destijds. Maar ze weet wel dat mijn oma ook zo'n kuiltje had. Dat kán erop wijzen dat je een vergroot risico hebt op een kindje met open ruggetje. Het gaat me er meer om dat ze niet even de moeite wil nemen om aan haar huisarts te vragen wat er precies over in haar dossier staat, dat weet ze namelijk niet
    Dat ze niet zoveel op de echo's konden zien, . ja dat was nu eenmaal zo in die tijd, daar kan ze zelf ook niks aan doen.

13. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

3 jan 2009
    4.937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    Ik denk dat jij en ik je gelukkig mogen prijzen dat we niet voor deze verschrikkelijk moelijke opgave staan, en dat we wat dat betreft makkelijk praten hebben.

Het is niet alleen de verslaving op die het moelijk maakt, ook het bijbehordende minderwaardigheidscomplex, dat je alwéér gefaald hebt, of niet sterk genoeg bent. Dat lijkt me verschrikkelijk.

(Daarmee praat ik niets goed, laat dat duidelijk zijn. Maar van een beetje begrip en voorstellingsvermogen is nog nooit iemand slechter geworden. Ik tel wat dat betreft alleen míjn zegeningen.)

14. tulip

tulip Niet meer actief

Ik kan voor veel dingen begrip hebben, maar hier niet voor. Ik ben goed voorbereid/nagedacht mijn eerste zwangerschap ingegaan, al duurde het helaas langer dan wij gehoopt hadden. Maar je begint ook niet dakloos aan een zwangerschap...daar denk je van te voren overna neem ik aan? Zo ook met dit en zo simpel,is het.

Ontopic: van het weekend naar huisje schoonouders, vraagt smoeder of ze voor mij rose moet halen. Lief dat ze aan mij denkt, maar waarom vergeet ze dat ik zwanger ben??? Toen zei ze wel meteen: o nee haha doe maar niet he

15. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

3 jan 2009
    4.937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    KatMan kwam laatst thuis met een fles witte, alcoholvrije wijn, en een fles alcohol-vrije rosé.

Mijn mening: wat drinkgenot betreft is het het toch nét niet. Maar als het gaat om 'meedoen', en bij een bbq of feestje toch lekker met een vol wijnglas willen staan, is het een prima alternatief.

16. tulip

tulip Niet meer actief

Ja precies de hoegaarden o.o is goed te drinken

17. saartje1982

saartje1982 Fanatiek lid

2 mrt 2012
    1.324
    0
    0
    Ik vind dan de alcoholvrije bieren, vooral het witbier van Bavaria, eigenlijk een beter alternatief. Die wijnen zijn naar mijn mening allemaal iets te zoet en hebben een speciaal smaakje wat je heel snel zat wordt. Maar het is fijn dat ze er zijn :)

18. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Kun je zelf niet zo`n dingen opvragen ....;) hmmmm nee is toch van je moeder he;)
    Idd stom dat ze die moeite niet even wilt doen is toch ook haar kleinkind als je zwanger mag raken?

19. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Ja maar kijk uit hoor! 3 jaar geleden stond ik in de Sligro of Macro (weet even niet meer welke) op de drankafdeling aan de man daar (niet zo'n jochie) of hij ook alcoholvrije wijnen had. Hij zei van niet, maar wel alcoholvrije cider. Ook goed, dus ik krijg zo'n fles, staat ook op: 'alcoholvrij'. Kom ik thuis, bleek er toch nog (een klein percentage) alcohol in te zitten. :(
    Was weer een teleurstelling...

20. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

3 jan 2009
    4.937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    Wat raar! Ik heb gelukkig wel met eigen ogen gezien dat er echt 0% in zat, maar het zal je maar gebeuren dat je in goed vertouwen zo'n fles leeglurkt...

Deel Deze Pagina