Ze snapt het niet!!! (geen alcohol meer)

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door SushiLover123, 29 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Dat heb je ook met malt bier. Moet echt 0% zijn want in malt zit wel iets

2. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

3 jan 2009
    4.937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    Bier is vies.

3. Leeuwtje83

Leeuwtje83 VIP lid

8 mei 2008
    9.079
    313
    83
    Vrouw
    Software Engineer
    Nieuw-Zeeland
    Zit ik me toch af te vragen he, bij dit soort topics... Het ontaardt vaak in een discussie tussen onze ouders en ons, want: "Vroeger deden wij dit ook, blah blah blah", en dat wij zeggen: "Gelukkig weten we nu wel beter!"

Wat voor adviezen zullen onze kinderen over zo'n 25 jaar krijgen die lijnrecht ingaan op wat ons toentertijd geadviseerd werd?

Grappig om eens over na te denken ;)

4. Leeuwtje83

Leeuwtje83 VIP lid

8 mei 2008
    9.079
    313
    83
    Vrouw
    Software Engineer
    Nieuw-Zeeland
    @SweeetyDaantjuh: Knuffel. Het valt niet mee om als digitale boksbal gebruikt te worden. Persoonlijk ben ik het niet eens met je keuze, maar zoals je zelf aangeeft: ik ken je situatie niet, en blijkbaar moet ik daar best dankbaar voor zijn.

5. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Als het er op de achterkant, in kleine lettertjes, op staat, dan is het wel goed, denk ik. Maar als het op de voorkant staat, zou ik ook nog even de achterkant controleren. :D

6. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Idd.....maar dat alcohol en roken slecht is weten we gelukkig al:D

7. sweetydaantjuh

sweetydaantjuh Actief lid

2 jan 2012
    175
    0
    0
    NULL
    Zwolle
    Bedankt voor je lieve reactie, het lezen van dit doet me goed..:)
    Ik las eigenlijk alleen nog maar mee, puur omdat ik zo veel over me heen kreeg in dit topic..

En idd, de situatie waar ik nu in zit gun ik niemand toe...

Vind het netjes van je dat je zegt ben het niet eens met je keuze, maar je reageert wel heel netjes..vind ik echt top :)

8. Momof3

Momof3 Fanatiek lid

5 dec 2011
    3.421
    1
    0
    Full time huismama
    Thuis
    Op mijn vrijgezellenfeest hadden we een cocktailcursus en dr waren dr dus een aantal die alcoholcocktails dronken. Zat er een steeds: heey hier,lekker....moet je proeven... EUHHH HALLO ZWANGER???

9. tulip

tulip Niet meer actief

nou tijden veranderen, maar 28 jaar geleden was roken en alcohol ook al uit den boze hoor.;) En stress hadden mensen toen ook. Mijn moeder is tijdens haar zwangerschap van mij 1 kindje verloren (was eerst een tweeling, haar beide schoonouders verloren (1 tijdens de zwangerschap, 1 bleek ongeneeslijk ziek en overleed vlak na mijn geboorte) en mijn vader raakte zijn baan kwijt. Gelukkig was ik hetgene waar mijn ouders alles voor overhadden en ondanks dat zij een flinke rookster was heeft ze geen 1 keer de neiging gehad om naar de sigaretten te grijpen..

10. tulip

tulip Niet meer actief

o lekker ja

11. Lousaa

Lousaa Fanatiek lid

18 nov 2011
    2.497
    2
    38
    Zeker grappig! Ik denk dat ze dan zeggen dat het gevaarlijk is om dingen te doen en laten omdat je peers op zwangerschapspagina zeggen dat dat moet ;-p zonder gekheid, het lijkt mij heerlijk om zwanger te zijn geweest in de tijd van mijn moeder. Je werd gewoon niet meer ingesteld en ging dan één keer naar de dokter, en dan wachtte je af hoe het ging lopen. Echo's leeg je alleen als je dat per se wilde, en je zag toch nauwelijks wat, dus gen reden tot zorg. Nu, met al die echo's en onderzoeken, is het soms net of je wat mankeert. Om maar te zwijgen over alle stress en bangmakerij. En alle commercie en beroepen op je gevoel het beste, mooiste, veiligste voor je kind te willen. Ik hoop dat mijn eventuele nageslacht daar niet nog meer last van heeft...

12. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Ja, precies dat soort dingen bedoel ik! ;)
    Nee hoor! En meeroken al helemaal niet.
    In mijn moeders tijd (toen ze dus zwanger was van mij) waren er weer heel andere dingen die de vrouwen wel of niet mochten... Je mocht bijvoorbeeld niks van een hoge plank pakken, want daar kon je een miskraam van krijgen ;)
    Of je dacht dat je zwanger was, maar het bleek een vleesboom te zijn...

Of je kreeg van je baas te horen, dat je niet meer terug hoefde te komen, want aan zwangere vrouwen hadden ze niks.

Of je was niet gehuwd en je ouders stopten je in een klooster tot na de bevalling, waarna je - zonder kind - weer terug in de maatschappij kwam...

Ja, lijkt me leuk, in de tijd van mijn moeder zwanger te zijn geweest... NOT!

13. tulip

tulip Niet meer actief

meeroken weet ik niet, maar heb hier mijn zwangerschapsboekje liggen (of dat van mijn moeder eigenlijk) en daar staan in: rookadvies gegeven...moeder reeds gestopt.

14. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    In mijn geval is dat nu nog zo :x

15. muppet83

muppet83 Bekend lid

2 nov 2011
    678
    0
    0
    @Justy: wat heb/had jij voor baan dan? ze kunnen niet zomaar iemand de laan uitsturen natuurlijk:(

16. Leeuwtje83

Leeuwtje83 VIP lid

8 mei 2008
    9.079
    313
    83
    Vrouw
    Software Engineer
    Nieuw-Zeeland
    Dat weet ik niet zo zeker. Toen ik zwanger was van Miriam, hebben mijn ouders mij een zwangerschapsboek uit de jaren 70 opgestuurd (hilarisch boek, trouwens). Daarin werd geadviseerd om te 'minderen' met de sigaretten en de alcohol. Verder ook lekker veel lever eten (vitamine A, are you kidding me?) en veel begrip opbrengen voor je man die zich zo minderwaardig voelt omdat hij niet zwanger kan worden ;)

17. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

3 jan 2009
    4.937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    En vergeet vooral niet dat je man-met-baard vooral veel met zijn blokfluit voor je buik moet gaan musiceren, in zijn oranje fluweel- ribbroek!

Deel Deze Pagina