Zit ik me toch af te vragen he, bij dit soort topics... Het ontaardt vaak in een discussie tussen onze ouders en ons, want: "Vroeger deden wij dit ook, blah blah blah", en dat wij zeggen: "Gelukkig weten we nu wel beter!" Wat voor adviezen zullen onze kinderen over zo'n 25 jaar krijgen die lijnrecht ingaan op wat ons toentertijd geadviseerd werd? Grappig om eens over na te denken
@SweeetyDaantjuh: Knuffel. Het valt niet mee om als digitale boksbal gebruikt te worden. Persoonlijk ben ik het niet eens met je keuze, maar zoals je zelf aangeeft: ik ken je situatie niet, en blijkbaar moet ik daar best dankbaar voor zijn.
Als het er op de achterkant, in kleine lettertjes, op staat, dan is het wel goed, denk ik. Maar als het op de voorkant staat, zou ik ook nog even de achterkant controleren.
Bedankt voor je lieve reactie, het lezen van dit doet me goed.. Ik las eigenlijk alleen nog maar mee, puur omdat ik zo veel over me heen kreeg in dit topic.. En idd, de situatie waar ik nu in zit gun ik niemand toe... Vind het netjes van je dat je zegt ben het niet eens met je keuze, maar je reageert wel heel netjes..vind ik echt top
Op mijn vrijgezellenfeest hadden we een cocktailcursus en dr waren dr dus een aantal die alcoholcocktails dronken. Zat er een steeds: heey hier,lekker....moet je proeven... EUHHH HALLO ZWANGER???
nou tijden veranderen, maar 28 jaar geleden was roken en alcohol ook al uit den boze hoor. En stress hadden mensen toen ook. Mijn moeder is tijdens haar zwangerschap van mij 1 kindje verloren (was eerst een tweeling, haar beide schoonouders verloren (1 tijdens de zwangerschap, 1 bleek ongeneeslijk ziek en overleed vlak na mijn geboorte) en mijn vader raakte zijn baan kwijt. Gelukkig was ik hetgene waar mijn ouders alles voor overhadden en ondanks dat zij een flinke rookster was heeft ze geen 1 keer de neiging gehad om naar de sigaretten te grijpen..
Zeker grappig! Ik denk dat ze dan zeggen dat het gevaarlijk is om dingen te doen en laten omdat je peers op zwangerschapspagina zeggen dat dat moet ;-p zonder gekheid, het lijkt mij heerlijk om zwanger te zijn geweest in de tijd van mijn moeder. Je werd gewoon niet meer ingesteld en ging dan één keer naar de dokter, en dan wachtte je af hoe het ging lopen. Echo's leeg je alleen als je dat per se wilde, en je zag toch nauwelijks wat, dus gen reden tot zorg. Nu, met al die echo's en onderzoeken, is het soms net of je wat mankeert. Om maar te zwijgen over alle stress en bangmakerij. En alle commercie en beroepen op je gevoel het beste, mooiste, veiligste voor je kind te willen. Ik hoop dat mijn eventuele nageslacht daar niet nog meer last van heeft...
Ja, precies dat soort dingen bedoel ik! Nee hoor! En meeroken al helemaal niet. In mijn moeders tijd (toen ze dus zwanger was van mij) waren er weer heel andere dingen die de vrouwen wel of niet mochten... Je mocht bijvoorbeeld niks van een hoge plank pakken, want daar kon je een miskraam van krijgen Of je dacht dat je zwanger was, maar het bleek een vleesboom te zijn... Of je kreeg van je baas te horen, dat je niet meer terug hoefde te komen, want aan zwangere vrouwen hadden ze niks. Of je was niet gehuwd en je ouders stopten je in een klooster tot na de bevalling, waarna je - zonder kind - weer terug in de maatschappij kwam... Ja, lijkt me leuk, in de tijd van mijn moeder zwanger te zijn geweest... NOT!
meeroken weet ik niet, maar heb hier mijn zwangerschapsboekje liggen (of dat van mijn moeder eigenlijk) en daar staan in: rookadvies gegeven...moeder reeds gestopt.
Dat weet ik niet zo zeker. Toen ik zwanger was van Miriam, hebben mijn ouders mij een zwangerschapsboek uit de jaren 70 opgestuurd (hilarisch boek, trouwens). Daarin werd geadviseerd om te 'minderen' met de sigaretten en de alcohol. Verder ook lekker veel lever eten (vitamine A, are you kidding me?) en veel begrip opbrengen voor je man die zich zo minderwaardig voelt omdat hij niet zwanger kan worden
En vergeet vooral niet dat je man-met-baard vooral veel met zijn blokfluit voor je buik moet gaan musiceren, in zijn oranje fluweel- ribbroek!