Zit gewoon even in zo'n dipjesmoment (doe ik wel alles goed? ben ik wel een goede moeder? is mijn kindje wel normaal?)....moet ongesteld worden lol . Maar vind het wel echt leuk voor jullie dat jullie kindjes dat kunnen hoor! Niet denken dat ik een of andere jaloerse muts ben haha.
Wat een schatje, zo op die foto! Even ontopic, Charlotte kroop pas met 10 maanden, voor die tijd tijgerde ze alleen maar en begon ze al te lopen. Ik dacht niet dat ze nog ging kruipen maar opeens had ze het toch door, heel laat dus. Kan nog komen dus.
Ah, zo oud is ze toch nog helemaal niet? Mijn zoontje deed dit met die leeftijd ook hoor. Met 8,5 maand ging ie vooruit tijgeren en dat heeft ie heel lang gedaan. Pas met 11 maanden ging ie echt kruipen.
Best veel kinderen kruipen eerst een tijdje achteruit, voordat ze vooruit gaan. Is een normaal onderdeel van de ontwikkeling. Gewoon lekker lol om hebben en mooie foto's / filmpjes van maken.
emma doet teigeren pas vanaf 8,5 maand en kan nog niet gewoon kruipen. Maar betwijfel of ze dat wel gaat doen want ze gaat nu steeds staan en zelf zitten...
nou mijn zoontje kruipt of tijgert ook nog niet en ik maar me er helemaal niet druk om. Hij was weer heel snel met zich optrekken tot staan. wat verstaan jullie onder achteruit kruipen? als ik hem op het laminaat leg drukt ie zich helemaal met zijn armen op en omdat het glad is gaat hij achteruit. en zo dus de hele kamer door. maar hij doet daarbij niets met zijn beentjes.
Mijn dochtertje deed dat in eerste instantie ook, zodra ze van het kleed af was ging ze heel snel schuiven door zich met de armen af te zetten (achteruit dus). Maar vlak daarna ontdekte ze dat ze op handjes en knietjes kon zitten en ging ze echt achteruit kruipen, dus per 'stapje' één handje en één knietje verschuiven en het buikje constant van de grond. Precies zoals vooruit kruipen als je dat zelf voor zou doen voor je kindje, maar dan achteruit dus.
Volgens mijn ouders heb ik zelf nauwelijks gekropen maar ben ik vanuit die houding (geweldige foto!) mezelf gaan voortbewegen en ging ik al heel snel gaan staan en lopen. Dan weet je wat je te wachten kan staan (ik liep met 8 maanden aan de tafel en met 10 maanden los geloof ik )
Haha, leuk om al die reacties te lezen!! Komt inderdaad vanzelf wel, maar ik zou zo graag weten wanneer Omdat ze nu al steeds op het punt staat om weg te kruipen, dus volgens mij schrik ik me straks opeens een hoedje als ze naast me zit ofzo
Wat een geweldige foto . Maar onze meid is nu 1 jaar en heeft nog nooit getijgerd en kan/wil nog steeds niet kruipen. Ik heb overigens ook nooit gekropen en bewoog me voort net als op de foto (lekker charmant als je zo terug kijkt ). Hier ging onze meid van zit naar staan, en sjokt nu via de banken, tafels en muren ons hele huis door. Wat ze nu wel doet is (als ze ergens wil komen wat niet lukt): op d'r kont zitten, 1 beentje trekt ze op totdat ze op haar knie zit, en het ander beentje recht vooruit, en dan hupt ze naar voor. Ook zo'n belachelijk lachwekkend gezicht. Het kruipen doen ze vanzelf wel, al gebeurd het niet vaak in de juiste volgorde. Ach en ik denk zo, voortbewegen is voortbewegen. Al is het maar kruipend, huppend, op handen en voeten of wat dan ook. Het komt allemaal wel goed .
mijn zoontje kruipt ook niet, hij heeft zn hele eigen manier bedacht, gat ie op zn knietjes zitten en vervolgens weer op zn kont waarbij ie 1 been een rondje om zn as draait en vervolgens beide beentjes weer recht vooruit schuift. t is geen gezicht maar hij komt de hele kamer door! weet niet of ie uberhaupt gaat kruipen als ik zie wat ie nu doet, kan best dat ie in een keer gaat lopen.het is meer kontschuiven wat ie doet namelijk!!!
@teigetje1, je beschrijft mijn dochtertje Heeft nooit graag op haar buik en rug gelegen en draaien doet ze ook niet van harte. Wil het liefste zittend spelen en 2x hooguit 5-10 min. op de buik ronddraaien en achteruit kruipen Ik heb ook de instelling: als ze zo vooruit wil komen prima en dat dit dan toevallig een andere volgorde is, so what. De oma's hier denken dat het toch beter is als ze vaker gaat kruipen, maar dat wil madammetje nu nog niet van harte.
Ach joh, waarom wil je precies weten wanneer je kind wat gaat doen? Maak je niet druk, het komt vanzelf wel. Tegen de tijd dat ze uit huis gaat loopt ze vast wel.
Net nu ik het er over heb hier (en ze zo raar aan het mowgliën was ) kan ze het nu opeens!! Wauw YouTube - Eindelijk gelukt!!
Die van mij is negen maanden en snapt niet eens dat ze haar knieen onder haar kont kan trekken. Die blijft liggen op haar buik als een parachutist tijdens de vrije val en gaat dan keihard brullen als ze het niet leuk vind.
Leuk filmpje, zie je het komt vanzelf (hihi, ze kijkt zelf ook nog een beetje verbaasd van 'krijg nou wat, ik kom gewoon vooruit' )!