Ze snapt kruipen niet...

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Gentle, Apr 7, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Boefjesmamma

Boefjesmamma Fanatiek lid

Jan 23, 2010
    2,378
    1
    0
    Afgestudeerd en werk zoekende.
    Gouda
    Zit gewoon even in zo'n dipjesmoment (doe ik wel alles goed? ben ik wel een goede moeder? is mijn kindje wel normaal?)....moet ongesteld worden lol ;).

Maar vind het wel echt leuk voor jullie dat jullie kindjes dat kunnen hoor! Niet denken dat ik een of andere jaloerse muts ben haha.

2. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

Oct 10, 2008
    4,062
    8
    0
    Je bent een fantastische moeder en ik vind je geen jaloerse muts (zou niet eens in me opkomen)!

3. Sisa

Sisa VIP lid

Jun 13, 2008
    5,552
    1
    0
    Wat een schatje, zo op die foto! Even ontopic, Charlotte kroop pas met 10 maanden, voor die tijd tijgerde ze alleen maar en begon ze al te lopen. Ik dacht niet dat ze nog ging kruipen maar opeens had ze het toch door, heel laat dus. Kan nog komen dus.

4. Yukl

Yukl Niet meer actief

Ah, zo oud is ze toch nog helemaal niet? Mijn zoontje deed dit met die leeftijd ook hoor. Met 8,5 maand ging ie vooruit tijgeren en dat heeft ie heel lang gedaan. Pas met 11 maanden ging ie echt kruipen.

5. tupp

tupp VIP lid

Jun 13, 2009
    22,812
    19,099
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    Best veel kinderen kruipen eerst een tijdje achteruit, voordat ze vooruit gaan. Is een normaal onderdeel van de ontwikkeling. Gewoon lekker lol om hebben en mooie foto's / filmpjes van maken. :D

6. debby82

debby82 VIP lid

Nov 18, 2008
    25,903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    emma doet teigeren pas vanaf 8,5 maand en kan nog niet gewoon kruipen. Maar betwijfel of ze dat wel gaat doen want ze gaat nu steeds staan en zelf zitten...

7. Yukl

Yukl Niet meer actief

Komt vast nog wel. Mijn zoontje ging ook eerst zitten en staan voordat ie ging kruipen.

8. Madelon84

Madelon84 Niet meer actief

nou mijn zoontje kruipt of tijgert ook nog niet en ik maar me er helemaal niet druk om. Hij was weer heel snel met zich optrekken tot staan.
    wat verstaan jullie onder achteruit kruipen? als ik hem op het laminaat leg drukt ie zich helemaal met zijn armen op en omdat het glad is gaat hij achteruit. en zo dus de hele kamer door. maar hij doet daarbij niets met zijn beentjes.

9. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

Jan 3, 2008
    2,495
    0
    0
    Mijn dochtertje deed dat in eerste instantie ook, zodra ze van het kleed af was ging ze heel snel schuiven door zich met de armen af te zetten (achteruit dus). Maar vlak daarna ontdekte ze dat ze op handjes en knietjes kon zitten en ging ze echt achteruit kruipen, dus per 'stapje' één handje en één knietje verschuiven en het buikje constant van de grond. Precies zoals vooruit kruipen als je dat zelf voor zou doen voor je kindje, maar dan achteruit dus.

10. Emmeken36

Emmeken36 Bekend lid

Nov 12, 2008
    874
    0
    0
    Volgens mijn ouders heb ik zelf nauwelijks gekropen maar ben ik vanuit die houding (geweldige foto!) mezelf gaan voortbewegen en ging ik al heel snel gaan staan en lopen.

Dan weet je wat je te wachten kan staan (ik liep met 8 maanden aan de tafel en met 10 maanden los geloof ik ;))

11. christina

christina Niet meer actief

geen zorgen komt vanzelf goed.
    herkenbaar

12. Gentle

Gentle VIP lid

Oct 10, 2007
    6,979
    1
    36
    Overijssel
    Haha, leuk om al die reacties te lezen!! Komt inderdaad vanzelf wel, maar ik zou zo graag weten wanneer ;) Omdat ze nu al steeds op het punt staat om weg te kruipen, dus volgens mij schrik ik me straks opeens een hoedje als ze naast me zit ofzo :D

13. teigetje1

teigetje1 Fanatiek lid

Jun 18, 2009
    2,299
    116
    63
    Zuid-oost brabant
    Wat een geweldige foto :D.
    Maar onze meid is nu 1 jaar en heeft nog nooit getijgerd en kan/wil nog steeds niet kruipen. Ik heb overigens ook nooit gekropen en bewoog me voort net als op de foto (lekker charmant als je zo terug kijkt ;)). Hier ging onze meid van zit naar staan, en sjokt nu via de banken, tafels en muren ons hele huis door.
    Wat ze nu wel doet is (als ze ergens wil komen wat niet lukt): op d'r kont zitten, 1 beentje trekt ze op totdat ze op haar knie zit, en het ander beentje recht vooruit, en dan hupt ze naar voor. Ook zo'n belachelijk lachwekkend gezicht.
    Het kruipen doen ze vanzelf wel, al gebeurd het niet vaak in de juiste volgorde. Ach en ik denk zo, voortbewegen is voortbewegen. Al is het maar kruipend, huppend, op handen en voeten of wat dan ook.
    Het komt allemaal wel goed ;).

14. sweetmarije

sweetmarije Fanatiek lid

Nov 25, 2008
    1,199
    0
    36
    mummy
    letchworth garden city
    mijn zoontje kruipt ook niet, hij heeft zn hele eigen manier bedacht, gat ie op zn knietjes zitten en vervolgens weer op zn kont waarbij ie 1 been een rondje om zn as draait en vervolgens beide beentjes weer recht vooruit schuift. t is geen gezicht maar hij komt de hele kamer door! weet niet of ie uberhaupt gaat kruipen als ik zie wat ie nu doet, kan best dat ie in een keer gaat lopen.het is meer kontschuiven wat ie doet namelijk!!!

15. Popsel

Popsel Actief lid

Jun 24, 2007
    281
    0
    0
    @teigetje1, je beschrijft mijn dochtertje ;)
    Heeft nooit graag op haar buik en rug gelegen en draaien doet ze ook niet van harte. Wil het liefste zittend spelen en 2x hooguit 5-10 min. op de buik ronddraaien en achteruit kruipen ;)
    Ik heb ook de instelling: als ze zo vooruit wil komen prima en dat dit dan toevallig een andere volgorde is, so what. De oma's hier denken dat het toch beter is als ze vaker gaat kruipen, maar dat wil madammetje nu nog niet van harte.

16. Nikki88

Nikki88 VIP lid

Jul 29, 2008
    11,656
    230
    63
    Ach joh, waarom wil je precies weten wanneer je kind wat gaat doen? :( Maak je niet druk, het komt vanzelf wel. Tegen de tijd dat ze uit huis gaat loopt ze vast wel. ;)

17. mama van chayenna

mama van chayenna Bekend lid

Jun 25, 2009
    843
    24
    18
    Female
    mijn dochtertje heeft nooit gekropen eigenlijk.

18. Gentle

Gentle VIP lid

Oct 10, 2007
    6,979
    1
    36
    Overijssel
  19. Arja

Arja Bekend lid

Nov 2, 2008
    951
    0
    0
    Die van mij is negen maanden en snapt niet eens dat ze haar knieen onder haar kont kan trekken. Die blijft liggen op haar buik als een parachutist tijdens de vrije val en gaat dan keihard brullen als ze het niet leuk vind.

20. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,068
    3,862
    113
    Leuk filmpje, zie je het komt vanzelf (hihi, ze kijkt zelf ook nog een beetje verbaasd van 'krijg nou wat, ik kom gewoon vooruit' :))!

Share This Page