Rok te kort voor sollicitatie?

Discussie in 'De lounge' gestart door Yummy, 13 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yummy

Yummy Fanatiek lid

7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    Ik heb vanmiddag een sollicitatiegesprek en twijfel een beetje over de rok die ik aan wil trekken.
    Het is een zwarte rok, niet te strak maar ook weer niet heel wijd zeg maar (Geen kokerrok). Hij komt qua lengte ruim 5 cm boven mijn knie.
    Ik draag er een panty onder en qua figuur kan ik de rok (al zeg ik het zelf :D) goed hebben. Maar ik twijfel of de rok misschien toch een beetje te kort is?
    Ik had hem namelijk net aan met de schoenen die ik eventueel wil dragen (effen pumps met een hak) en ik vind het misschien iets te sexy.
    Kan deze rok qua lengte of moet de rok echt op de knie vallen?

Het betreft een sollicitatie bij een advocatenkantoor.

2. linde90

linde90 Niet meer actief

3. Speentje

Speentje Fanatiek lid

13 jan 2008
    1.343
    2
    0
    Als je zelf al twijfelt, moet je het eigenlijk niet doen. In dat geval kan je beter iets aan doen waar je direct prettig in voelt en geen twijfels over hebt.

4. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Mijn keus zou het niet zijn denk ik, heb je er niet 1 die iets langer is?

5. Beheer

Beheer Administrator
    Medewerker

11 feb 2005
    16.273
    2.975
    113
    Ik zou het niet doen.
    En als je zit kruipt een rok altijd nog wat op.

6. sweetlove80

sweetlove80 Fanatiek lid

8 jun 2011
    1.097
    398
    83
    Vrouw
    Noorden van Holland
    5cm boven de knie zou ik persoonlijk niet doen.
    Ben zelf recruiter en neem sollicitatiegesprekken af voor een notariskantoor.
    Wat ik (maar dat is persoonlijk) altijd heel erg mooi vindt en een goede indruk maakt is een mooie pantalon (voor de vrouw) met een mooie pump of schoen eronder
    Een rok is ook goed maar dan niet zo kort en maakt niet uit of je het fguur er voor hebt.
    Een eerste indruk doe je nooit meer over dus die moet goed zijn.
    En ongetwijfeld staat het je geweldig maar net wat je zegt jij voelt je er al sexy in waarschijnlijk vind de persoon dat tegen over jou ook en dat kan een verkeerde indruk wekken.

Heb je nog een andere optie qua kleding?

Groetjes:)

7. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Je twijfelt inderdaad zelf al en je moet wel lekker zitten en niet de hele tijd aan je rok trekken. Als je er een tijdje werkt dan zie je wel of het rokje kan of niet, voor nu denk ik een kniehoogte rok of een mooie broek.

En succes natuurlijk!

8. Fuchsia

Fuchsia Niet meer actief

Ik zou voor safe gaan en kiezen voor een mooie pantalon en daaronder een pump.
    Denk dat je je niet op je gemak gaat voelen met een rokje aan en dat kan ook weer nadelig zijn voor je gesprek!

Succes!!

9. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.064
    3.859
    113
    Is het gesprek met een man of een vrouw ;):D?

10. Yummy

Yummy Fanatiek lid

7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    Het gesprek is met 2 mannen en 1 vrouw.

Wat jullie ook al zeggen: ik voel me er zelf niet helemaal fijn in (wel als het voor een andere gelegenheid was).
    Ik heb nog 2 andere langere rokken en 2 pantalons maar die zijn te groot, dus dat wordt dan zo nog even snel naar de winkels. Ik vind het alleen altijd zo moeilijk om een mooie pantalon te vinden die ook nog een beetje "vrouwelijk" staat. Daarom ben ik altijd geneigd om voor een rok te kiezen.

En qua schoenen, kan een redelijke hak of is het verstandiger om het bij een subtiel klein hakje te houden?

11. 078mama

078mama Niet meer actief

Hakken kunnen altijd als ze maar netjes zijn! Of deze nu 12 of 5 cm zijn. Mijn voorkeur is 12 ;) Het staat direct zelfverzekerd en zo voel je je meestal ook met hoge hakken. Maar een rok die kort valt zou ik ook niet doen denk ik. Inderdaad gewoon een mooie broek of rok die langer valt.

Succes vanmiddag!

12. sweetlove80

sweetlove80 Fanatiek lid

8 jun 2011
    1.097
    398
    83
    Vrouw
    Noorden van Holland
    h&m heeft vaak mooie pantalons voor vrouwen vind ik...
    Maar een andere rok kan toch ook als het maar niet boven je knie is:D

En een hoge hak dat maakt niet uit zolang jij er maar goed op kan lopen no problemos...

Heel veel succes ben benieuwd!

13. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

idd gaan voor een pantalon ipv een rok

14. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Ik vind een mooie kokerrok tot de knie met een stel hakken ook erg mooi hoor!

En een tip misschien, ik heb laatst een pantalon van Replay gekocht en die is echt onwijs mooi !

15. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    het ligt er wel aan hoe lang je bent, ik kom te intimiderend over met 12 cm hakken EN mijn 183 cm dan ben ik groter dan de meeste mannen daar haha, op zich wel een indruk die je niet vergeet maar weet niet of het de juiste is.

Ik denk dat het vooral gaat om je eigen zelfverzekerdheid (deze straal je namelijk uit) een te kort rokje laat je minder zeker zijn dus is niet echt een optie ik zie zelf ook liever pantalons (geen idee waarom heb niet echt een duidelijke reden) ik vind dat wat zakelijker, het gaat niet om je lichaam maar om je werk denk ik dan. En charisma uitstralen in een wat minder sexy outfit is lastiger en vind ik wel belangrijk..

16. 078mama

078mama Niet meer actief

17. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    haha ja dat scheelt ;) als je het kan hebben zou ik altijd voor de hogere versie gaan (geeft je wel een bepaald sterk gevoel vind ik altijd)

18. Knuf de Konijn

Knuf de Konijn Actief lid

19 jun 2009
    499
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat probleem heb ik ook met mijn 1.85, ik moest ooit voor een sollicitatie pumps aan omdat het een heel formele bedrijf was, ( werd ook door de recruiter toen aangeraden, formeel kleden, kreeg ook een dresscode van het bedrijf mee.) Ik gaf nog aan dat hakken wellicht niet zo'n idee was, maar het bedrijf scheen daar erg op te letten gaf ze aan.

Had ik de pech dat ik door 2 kleine mannen werd geïnterviewd, ze kwamen toen allebei net tot mijn schouder. Ik kon direct de houding zien veranderen toen ik ging staan. Gesprek was verder goed hoor, maar toch, dat eerste moment heeft wel zwaar meegewogen in de beoordeling, zeker weten.

19. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    ja mannen vinden het niet altijd even prettig als een vrouw (zoveel) groter is dan hun haha ach je hebt natuurlijk hakken en hakken, ik pak dan een milde variant ipv een torenhoge stiletto ofzo hihi

Gelukkig heb ik een man van 2 meter dan kan ik toch hakkies dragen ;)

20. Knuf de Konijn

Knuf de Konijn Actief lid

19 jun 2009
    499
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja die van mij is gelukkig ook 2 meter. Mijn ex was net een stukje kleiner dan ik, dan is zo'n beer toch een stuk beter.

Deel Deze Pagina