Online studie/cursus

Discussion in 'De lounge' started by TanteTrien, Jul 11, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. TanteTrien

TanteTrien Niet meer actief

Hoihoi,
    Wie heeft er ervaring met een online studie of cursus van
    Bijv. Nti nha studieplan of een andere opleider
    Hoe is dit bevallen?
    Want zit te kijken of ik een cursus of studie, turks en arabisch ga doen via
    Een online opleider
    Ik hoor graag jullie ervaringen!

Dankjewel🙂

2. xbabyxdx

xbabyxdx Niet meer actief

Ik ben van de week geslaagd voor mijn opleiding helpende zorg en welzijn via de LOI.

De voordelen :

- je kan je eigen tijd indelen qua studeren.
    - redelijk flexibele examens.
    - redelijk snel antwoord terug van de docent.

De nadelen :

- soms moet je best lang wachten tot je je cijfers binnen krijgt.
    - klantenservice is niet altijd even snel te bereiken of weten niet waar het over gaat. Dus vaak moet je achter je eigen stof aan om te begrijpen wat de bedoeling is.

3. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

May 13, 2010
    11,413
    2,718
    113
    Ik doe een HBO opleiding via de NTI. Dus ben even bezig een paar jaar.

Ik vind het fijn dat ik zelf mijn tijd kan indelen (doe alles zelf, zit niet in een klas). Ik vind alles heel duidelijk en goed te vinden, klantenservice vind ik goed, alles is goed bereikbaar en ben blij dat ik deze variant heb gekozen.

4. PenF

PenF VIP lid

Aug 20, 2009
    8,387
    2,241
    113
    Female
    Coach
    Dordrecht
    Ik volg een HBO opleiding via Hogeschool Windesheim Afstandsleren.

Fijn om zelf je tijd in te kunnen delen. Contact met de docenten is goed. Begeleiding erg fijn. soms wel contactdagen op zaterdag. Maar dat is voor mij makkelijker te regelen dan door de weeks ;)
    Ik ben echt heel tevreden erover!

5. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

May 13, 2010
    11,413
    2,718
    113
    Ja afstandsleren dat doe ik dus ook. Sommige vakken moet ik halen door een praktijktraining bij te wonen en een opdracht te maken. Dat doe ik ook op zaterdagen dat het mij uitkomt. Ideaal!

6. iMoeder

iMoeder VIP lid

Oct 30, 2015
    5,943
    6,290
    113
    Ik vind de talencursussen van de LOI beter dan die van de andere aanbieders.

7. Kleintjuh85

Kleintjuh85 Fanatiek lid

Feb 5, 2014
    3,992
    2,283
    113
    Noord-Brabant
    Ik doe momenteel een online opleiding via NHA.
    Ben heel tevreden. Ik kan inloggen en dan kom ik op mijn eigen pagina terecht. Daarin kan ik online mijn huiswerk opsturen en als de docent het huiswerk heeft nagekeken, krijg ik een mail en kan ik het nagekeken huiswerk ophalen en bekijken. Ook heb ik altijd mijn cijferlijst bij de hand die altijd up to date is. Huiswerk wordt vrij snel nagekeken. Meestal binnen 2 of 3 dagen. Een ander voordeel is dat je in je eigen tempo kan studeren. Geen druk, niet s'avonds of overdag in de schoolbanken zitten. Als je een keer een week echt geen tijd hebt is dat geen probleem.

Share This Page