Ik weet dat er verschillende vormen van reflux zijn. Veel kinderen hebben reflux met geen pijn aan de slokdarm. (ongecompliceerde reflux) Maar er zijn dus ook kinderen met wel pijn aan de slokdarm (gecompliceerde reflux) Misschien een rare vraag, maar hoe merk je dat je kind pijn aan de slokdarm heeft? Is dat duidelijk te merken? Groeien kinderen met gecompliceerde reflux ook minder goed?
KEIHARD krijsen...ontroostbaar na slikken van het zuur... dus wanneer kindje OF spuugt of een oprisping heeft (dus het gelijk weer inslik) heeeel pijnlkijk gezicht... als het geen pijn doet, spuugt het kindje gewoon en kijkt vrolijk alleen de kindjes die spugen, veel spugen...kunnen gewicht verliezen daardoor...ook omdat op den duur die slokdarm zooo pijn doet...het dirnken ook niet meer fijn is...het gaat er toch telkens uit
Als mijn zoontje in de box ligt en hij weleens een mondje terug geeft (dikken het al in met johannesbroodpitmeel) dan lacht hij vrolijk (misschien afgeleid door het mobiel of door mij?) Maar het komt ook voor dat hij huilt en dan opeens moet spugen. (dus huilen voor het spugen) Als ik hem overdag neerleg in bedje is het vaak krijsen, 's nachts gaat het goed. Als ik hem op de commode heb liggen om te verschonen dan huilt hij ook niet. Heb het hoofdeinde van het bedje niet echt verhoogd. Het is zo wisselend met hem, dat ik het soms niet weet.
Als hij net gedronken heeft, dan is de melk nog niet heel zuur, misschien dat hij daarom nog vrolijk kan lachen wanneer hij spuugt. Hoe langer het in de maag zit, hoe zuurder. Dat is tenminste hier de ervaring. Al moet ik wel zeggen dat het op een gegeven moment niet meer uitmaakte wanneer ze spuugde, want ze huilde toen aldoor.
Of je kindje pijn heeft hebben wij voornamelijk gemerkt door huilen, heel veel en heel hard ontroostbaar huilen. En uiteindelijk niet meer willen drinken en afvallen. Bij ons hielp aangepaste voeding met jbpm erg goed, dit was op advies van de kinderarts (na een opname van 3 nachten en een onderzoek met een sonde om te constateren of er zuur vrij kwam).
als de slokdarm echt geirriteerd is huilt je kindje sowieso...bijna van voeding tot voeding...en merk je dat het elke dag steeds erger wordt...
Ons meisje had verborgen reflux. Na de kraamweek begon het steeds meer krijsen van de pijn. Gerust snachts en dan 7 uur achter elkaar door, totdat ze zo uitgeput was dat ze eventjes in slaap viel. Toen ze 3 weken oud was zaten we via CB bij de KA. Daar werd tevens geconstateerd dat ze niet goed groeide, omdat al haar energie dus in huilen ging zitten. (ze spuugde geen grote hoeveelheden, omdat ze alles weer inslikte). Na pHmetrie, medicatie gekregen (motillium en nexium) en na enkele keren verhoging van de motillium is ze rond de 10 maanden over de reflux heen gegroeid (of te wel het klepje sluit nu goed) en medicijn vrij.
Jelmar is nu 7 maanden, maar spuugt nog steeds redelijk, en dan geen hele flessen, maar mondjes, melk en ander eten ook... maar hij heeft nooit ergens last/pijn van gehad ondankt dat hij gerust 2 tot 3 uren na eten nog iets kan spugen, en ZUUR dat dat ruikt.... pfff, ik vind het wel zielig, maar zolang ik hem neit hoor is er geen probleem toch?
Mijn dochter trok haar hoofd altijd keihard naar achteren zodra ze ging drinken (met de bv). Er liep maagzuur uit haar mondje als ze lag. Ze rook naar maagzuur. In haar bedje maakte ze steeds keel-schraap geluiden en kuchen en wegslikken. Als ze wakker was en wegslikte, dan trok ze er een heel naar gezicht bij (zo van au dat doet pijn) of ze ging keihard huilen.
Ik vind het zooo lastig. Lopen nu bij de kinderarts en hebben via haar eerst Losec en toen Nexium gekregen. Maar hij kreeg zo'n enorme last van zijn buikje daarvan en had daar zo'n last van dat we hebben besloten te stoppen met de medicijnen. Het is ook nog niet vastgesteld dat hij reflux heeft. Op een gegeven moment waren de klachten van de buik vele malen erger..... Sinds hij gestopt is met de Nexium vind ik hem wel meer spugen, meer dan dat hij ervoor deed Gelukkig wordt zijn buikje al rustiger en heeft hij alweer wat dikkere ontlasting... Hij vindt het dus vreselijk als ik hem overdag in bed leg, maar misschien leg ik hem te laat in bed (dus te lang na de 1e vermoeidheidssignalen) of wil hij wel niet alleen zijn?? Je bent zooo zoekende. En we weten wel dat je een medicijn lange tijd moet proberen om te zien of het zijn werking heeft, maar om je kindje zo'n pijn te zien lijden (zijn buikje dus) is heel naar. Nu zei de KA ook iets over eventuele opname, maar in het Z'huis heerst momenteel het RS-virus, dus hij raadde het ons niet aan. We kijken het dus nu even anderhalve week aan zonder medicatie (daarna moeten we weer naar de KA) en maar kijken of het beter gaat en anders misschien tot weer aan de Nexium.
mijn zootnje krijgt zantac icm motilium....mijn ka heeft verteld dat de medicijnen niet de oorzaak kunnen zijn van krampen enz.. vaak is dat de oorzaak van de pijn...daardoor drinkt het kindje onrustig...en daardoor krijgt het veel lucht binnen...door de pijn moet baby weer veel huilen...en ookd at veroorzaakt weer veel lucht!....dit is zo'n cirkeltje dat je kan doorbreken, door de medicatie door te zetten...zo de slokdarm te laten genezen...en daarna zal alles minder worden... dit is mijn ervaring..moet zeggen dat na 1 dag al alles anders was...ben super blij met deze medicijnen! Ik heb het vaker in dit soort topics geschreven...maar mijn ka zegt dat de combinatie van motilium met de werking van de maagzuurremmer het effectief maakt.... alleen een zuurremmer, zorgt puur alleen om het zuur MINDER zuur te maken...alsnog zullen de oprispingen op en neer gaan... de motilium zorgt ervoor dat het maagje sneller de melk naar de darmen vervoert....dus minder kans op eventueel melk dat omhoog kan...zo geneest de slokdarm ook sneller...e voorkom je een hoop ellende.. maargeod er zijn zat ook heir op het forum die genoeg hebben aan de zuurremmer
Danique heeft vanaf 8 weken oud tm 7 maanden oud zantac gehad, en ik dikte de voeding in met jhbpm. Misschien dat je zantac eens zou kunnen overwegen?
ik moest ook eerst indikken..alleen hier veroorzaakte dat enorme kramp!!!...dus ben gestopt met nutriton (buiten dat dat echt kut is om te geven met bv!!)
onrustig drinken, en huilen onder het drinken.. hoort dat er ook bij? heb zn zantac minder goed mogen geven de laatste tijd vanwege zn spruw, en het niet over gaan maar volgens de KA is zijn spruw nu bijna weg en kan het huilen niet daardoor komen. kan dat door het minderen van de medicijnen komen? hij doet het meestal met 1/2 voedingen per dag
Ja klopt met bv is het echt ellende, maar ik ben toen ook overgestapt op fv want Danique had zoveel pijn met drinken van mijn melk. Zelfs als ik afkolfde en in een flesje gaf had ze nog pijn met drinken. Nou liever dat ze zonder pijn flesvoeding kreeg dan met pijn mijn melk. Ik wist ook niet wat ik meemaakte, de eerste keer fv voeding met jhbpm en ik had haar nog nooit zo rustig en relaxed zien drinken... Danique had ook problemen met zuigreflex. Ze liet daardoor tijdens de bv ook continue los, lucht happen en melk knoeien.
Ja dat kan ook door de vermindering van de medicijnen komen. Ik heb in de tijd dat Danique zantac kreeg, 2 x geprobeerd te minderen maar echt na 1 dag merkte ik al verschil met drinken en meer onrustig gedrag en huilen zonder zantac.
Maar de krampen zijn eigenlijk pas gekomen toen we met die Nexium zijn begonnen, daarvoor waren ze zo goed als weg... Hij werd extreem winderig door de Nexium en daardoor kreeg hij kramp....