Bij mijn dochter heb ik geen bv gegeven, maar had ik voor de zekerheid wel zoogcompressen gehaald. Omdat ik er niet vanuit ging ze veel nodig te hebben (wat ook zo bleek te zijn) had ik gewoon goedkope van de Hema gehaald. Op zich prima voor die paar druppels die ik lekte, maar ik merkte wel dat ze dan aan mijn tepels bleven plakken. Als ik ze dan uit mijn bh haalde vond ik at zo'n ontzettend vervelend gevoel. Nu ga ik wel bv geven en wil ik dus andere zoogcompressen, die niet aan mijn tepels blijven plakken. Maar welke . Iemand tips welke wel of juist niet te nemen?
Ik gebruik altijd Natusan zoogkompressen. Dat zijn de enige waar ik niet dwars door heen lek en ze blijven ook niet aan je tepel plakken. Ze zijn wel duurder dan de huismerken, maar ze zijn ook echt beter.
Ik had altijd die van de Etos, zijn prima. Gebruik nu geen zoogcompressen meer omdat ik nauwelijks meer lek.
Ik gebruik die van de AH, werken hier prima. Alleen als ik 's nachts heel erge stuwing heb lek ik er wel eens doorheen.
Uitwasbare katoenen van Avent, die blijven niet aan je tepels plakken. Maar die zijn niet aan te raden voor de beginperiode ivm het ontbreken van zo'n plastic laagje aan de achterkant. Als je dan fanatiek hebt gelekt zitten je kleren er nog onder. Verder vind ik ze eigenlijk allemaal wel hetzelfde, behalve die van de Hema, die zijn een stuk stugger.
De fijnste vond ik die van Natusan. Minst zichtbaar, lekker zacht en blijven niet plakken. Als tweede keuze had ik Etos eigen merk. Ietsje minder fijn dan die van Natusan, maar een euro per pak goedkoper. Die van Hema vond ik niet prettig. Eén keer een pak gekocht, daarna nooit meer. Wasbare van Avent lekten bij mij vaak door. Maar toen ik nog maar een paar druppels lekte vond ik ze ook wel fijn, al zijn ze nogal dik en dus zichtbaar (al hangt dat ook van je bh af).
Ik had ze van Kruidvat huismerk. Voor mij werkten ze perfect, plakken niet, nemen veel op en niet te dik. En goed betaalbaar . Ik had ze ongeveer de eerste 4 maanden nodig, daarna niet meer.
Ik vond die van Natusan in de beginperiode het fijnste. Heerlijk zacht, bleven niet plakken. Daarna had ik uitwasbare, van zijde en katoen, maar die zijn weer niet zo handig als je een keertje spruw te pakken hebt. Op het laatst ook Lilypadz gebruikt, die waren erg prettig toen het geen stromen meer waren maar drupjes.
Dank voor alle reacties! Ik zie de meeste positieve reacties over die van Natusan, dus die ga ik aanschaffen.
ik heb die van nuby gebruikt, teminste 1 paketje van gekocht, vond het super dingen helemaal niet dik, en zat van dat luier spul in dus werkte heel goed. en super zacht.. wel echt duur vond ik ze! maar bij mij werkte toen der tijd niets, heb toen maar een luier in 2en geknipt en die in mn bh gedaan, was het enigste waarmee ik niet binnen no time doorgelekt was hahaha.