Goede en fijne zoogcompressen

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Rosado, 23 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rosado

Rosado Niet meer actief

Bij mijn dochter heb ik geen bv gegeven, maar had ik voor de zekerheid wel zoogcompressen gehaald. Omdat ik er niet vanuit ging ze veel nodig te hebben (wat ook zo bleek te zijn) had ik gewoon goedkope van de Hema gehaald. Op zich prima voor die paar druppels die ik lekte, maar ik merkte wel dat ze dan aan mijn tepels bleven plakken. Als ik ze dan uit mijn bh haalde vond ik at zo'n ontzettend vervelend gevoel. Nu ga ik wel bv geven en wil ik dus andere zoogcompressen, die niet aan mijn tepels blijven plakken. Maar welke :(. Iemand tips welke wel of juist niet te nemen?

2. syllix

syllix Lid

7 jul 2009
    36
    0
    0
    Ik gebruik altijd Natusan zoogkompressen. Dat zijn de enige waar ik niet dwars door heen lek en ze blijven ook niet aan je tepel plakken. Ze zijn wel duurder dan de huismerken, maar ze zijn ook echt beter.

3. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Ik had altijd die van de Etos, zijn prima.

Gebruik nu geen zoogcompressen meer omdat ik nauwelijks meer lek.

4. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

17 mrt 2010
    3.406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Ik gebruik die van de AH, werken hier prima.
    Alleen als ik 's nachts heel erge stuwing heb lek ik er wel eens doorheen.

5. Pickle

Pickle Fanatiek lid

7 mei 2010
    1.293
    5
    38
    Uitwasbare katoenen van Avent, die blijven niet aan je tepels plakken. Maar die zijn niet aan te raden voor de beginperiode ivm het ontbreken van zo'n plastic laagje aan de achterkant. Als je dan fanatiek hebt gelekt zitten je kleren er nog onder.
    Verder vind ik ze eigenlijk allemaal wel hetzelfde, behalve die van de Hema, die zijn een stuk stugger.

6. Bri

Bri Niet meer actief

De fijnste vond ik die van Natusan. Minst zichtbaar, lekker zacht en blijven niet plakken.
    Als tweede keuze had ik Etos eigen merk. Ietsje minder fijn dan die van Natusan, maar een euro per pak goedkoper.
    Die van Hema vond ik niet prettig. Eén keer een pak gekocht, daarna nooit meer.
    Wasbare van Avent lekten bij mij vaak door. Maar toen ik nog maar een paar druppels lekte vond ik ze ook wel fijn, al zijn ze nogal dik en dus zichtbaar (al hangt dat ook van je bh af).

7. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ik had ze van Kruidvat huismerk. Voor mij werkten ze perfect, plakken niet, nemen veel op en niet te dik. En goed betaalbaar ;). Ik had ze ongeveer de eerste 4 maanden nodig, daarna niet meer.

8. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Kruidvat vond ik hier erg vervelend. Etos en AH beide fijn.

9. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik vond die van Natusan in de beginperiode het fijnste. Heerlijk zacht, bleven niet plakken.
    Daarna had ik uitwasbare, van zijde en katoen, maar die zijn weer niet zo handig als je een keertje spruw te pakken hebt.

Op het laatst ook Lilypadz gebruikt, die waren erg prettig toen het geen stromen meer waren maar drupjes.

10. Rosado

Rosado Niet meer actief

Dank voor alle reacties! Ik zie de meeste positieve reacties over die van Natusan, dus die ga ik aanschaffen.

11. mupet

mupet Fanatiek lid

12 jan 2011
    2.182
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik heb die van nuby gebruikt, teminste 1 paketje van gekocht, vond het super dingen helemaal niet dik, en zat van dat luier spul in dus werkte heel goed. en super zacht.. wel echt duur vond ik ze!

maar bij mij werkte toen der tijd niets, heb toen maar een luier in 2en geknipt en die in mn bh gedaan, was het enigste waarmee ik niet binnen no time doorgelekt was hahaha.

12. Beheer

Beheer Administrator
    Medewerker

11 feb 2005
    16.277
    2.978
    113
    Op verzoek gesloten.

Deel Deze Pagina