Luc heeft vanaf een paar dagen na de geboorte al last van hele erge krampjes. We hebben al van alles geprobeert maar niks werkt goed. Hierdoor slaapt hij dus ook slecht omdat hij wakker word van de krampjes of helemaal niet in slaap komt. S'nachts gaat het redelijk goed maar overdag is een ramp. Als hij bij je mag liggen dan slaapt hij nog redelijk goed maar in bedje is geen doen. Heb het idee dat het plat op zijn rugje liggen hem nog meer ongemak geeft. Weet alleen niet zo goed hoe hiermee om te gaan. Ik kan toch ook niet de hele dag met hem op schoot zitten. Nu laat ik hem na het voeden bij mij inslaap vallen en leg hem dan op bed. Met een beetje geluk slaapt hij dan een half uur tot een uur. Dan begint hij weer te huilen. Dit doet hij even en is dan weer een minuut stil om vervolgens weer te gaan huilen. Dit kan hij dan echt heel lang volhouden. Zijn er meer kindjes die hier zoveel last van hebben en hoe gaan jullie hiermee om?
Jesse heeft ook veel last van krampjes. Sinds deze week is het een stuk minder ( hij wordt woensdag 7 weken) Hij krijgt 3x per dag cinababy van VSM, voeding uit een difraxfles of de bfreefles tegen krampjes. Verder elke avond lekker in een warm badje. Ik merkte ook dat hoe meer prikkels jesse had op een dag hoe meer last van de krampen. Dus ben echt regelmaat en rust gaan toepassen en dat hielp ook al een heel stuk. Buikje masseren of wrijven wil ook nog wel helpen en verder het is een dooddoener maar het is iets waar ze doorheen moeten....
Hoi Lees ik uit je verhaal dat de druppels niet genoeg hebben geholpen? Wel vervelend.. Ik zou inderdaad eens kijken naar rust en regelmaat, dat helpt echt bij onrust en krampjes. Ook in combinatie met inbakeren. Zie www.debakermat.nl, hier kan je foldertjes bestellen over rust en regelmaat en inbakeren. Op het cb kan men er ook meer over vertellen. Ik heb zelf uiteindelijk niet voor inbakeren gekozen, maar voor een bakerzakje. Dat is iets minder strak dan echt inbakeren maar geeft wel een veilig en geborgen gevoel met slapen, en ze wordt niet wakker van haar eigen maaiende armpjes bij het slapen. www.puckababy.com. Als je denkt dat het platliggen een probleem is, zet je het hoofdeinde van het bedje wat omhoog.. Bij ons liggen er 3 dikke boeken onder! En de voeding? Geef je bv of kunstvoeding? Bij ons was het precies hetzelfde verhaal namelijk, ook vanaf de eerste week, en het heeft zo'n 3 a 4 weken geduurd. Toen kwam ik erachter dat ze teveel voeding binnenkreeg, en ben ik anders gaan voeden, met lange tussenpauzes en boertjes tussendoor. Eerder stoppen met voeding, omdat ze ook teveel kreeg doordat haar drinken overging in zuigbehoefte door de krampjes, dus dan kreeg ze een speentje. Verder, inderdaad rust en regelmaat en de bakerzak..
Oh ja, we zijn ook bij een osteopaat gewees. Bij ons kon ie niks specifieks vinden, maar ze werd er wel ontspannen van; en bij baby's van vriendinnen van me heeft het wel echt een wereld van verschil gemaakt. Misschien het proberen waard? Het wordt door de meeste verzekeringen vergoed overigens. http://www.osteopathie.nl/
Rust en regelmaat zit er al in maar helpt niks. Ook de druppels doen inderdaad niet veel. Ben nu inderdaad aan het kijken naar inbakeren, maar kan me eigenlijk niet voorstellen dat het helpt bij kinderen met krampjes. Bij jullie heeft het dus wel goed geholpen begrijp ik? Verder laat ik hem boeren tussen het eten door en doe ik nu nutriton door het eten omdat ik ook het idee had dat hij last vaan maagzuur heeft. Heb wel gelezen dat dit krampjes erger kan maken, maar op aanraden van cb probeer ik het toch maar. Zit er ook nog over te denken om over te stappen op nutrilon omneo voeding. Ik geef nu nog een combi van bv en fles maar ga over op flesvoeding. Het bedje staat al schuin en helpt ook wel iets maar niet voldoende. Verder zou ik nu echt niet meer weten wat ik verder nog kan doen. Begin er wel een beetje moedeloos van te worden. Door al die krampjes is het onmogelijk om mijn zoon goed te leren kennen omdat hij zoveel pijn heeft.
Het zal ook de overgang zijn van BV naar FV dat is bij ons ook geweest. Darmpjes moeten wennen aan ander voedsel, ik zou dus uitkijken met weer overstappen op andere voeding want overstappen veroorzaakt ook onrust en krampjes....
sabsimplex werkt helaas ook niet zoals ik gehoopt had. We gaan nu eerst inbakeren proberen. Werkt dat ook niet dat is de laatste optie andere voeding, maar dat wil ik inderdaad liever niet dus is echt de laatste optie.
Het blijft vervelend die krampjes. Iedereen heeft tips en bij de ene zal het wel helpen, bij de andere niet. Iedere baby is weer anders en ze moeten er toch doorheen. Die darmpjes moeten worden ontwikkeld en iedere baby gaat hier weer anders mee om. Wij hebben bij Noortje ook alles geprobeerd. Andere speen (ze dronk te snel), Cinababy, venkelthee, Omneo (eerst half toen hele fles Omneo). Toen als radeloze moeder bij huisarts beland. Was geen beginnen meer aan! Huisarts adviseerde me toen met alles te stoppen en gewoon terug te gaan naar de nomale voeding. Dat heb ik gedaan, in combinatie met B-free fles: binnen 1 week van de krampjes af!
even op de buik laten liggen helpt hier goed. En helemaal als hij dan met zijn buik op die van jouw ligt. Kan jij lekker zijn ruggetje masseren en de buik wordt lekker warm van die van jouw. Ik ga zelf dan lekker op bed of op de bank liggen met hem. Dekentje erover en een paar minuten later is het over en valt meneer in slaap. Hij ligt dan lekker met zijn hoofd op mijn borst en hoort mijn hartslag waar hij ook weer rustig van wordt. En geduld hebben het gaat echt over, hier is het al een stuk minder. Nu nog 1 keertje per dag meestal om een uur of 18. En als hij bij mij ligt dan weet hij al dat het over gaat en kan zichzelf dan beter ontspannen heb ik het idee. Succes! Liefs
Ik weet niet oe de fles maakt maar hier scheelde het een hoop door de fles niet te schudden maar te roeren. Even laten staan, een minuutje of zo, en dan weer even roeren. Zo gaan de klontjes eruit. Succes...
Majel hier heeft het inbakeren echt super geholpen tegen de krampjes! Ik zou het echt proberen hoor en dan twee weken ofzo niet een paar dagen en dan weer ophouden. Het heeft ook een paar dagen wennen nodig!
Hoop voor je dat je de oplossing vind, want het is idd wel leuker als je ook een beetje van je kindje kan gaan genieten! Uiteindelijk groeien ze er ook gelukkig wel overheen na een aantal weken.. Succes!
Wil niet te vroeg juigen, maar de nutriton lijkt toch wel te helpen. Net de pacco doek opgehaalt dus die zit nu in de wasmachine. Hij heeft alleen vandaag bijna alleen maar geslapen en nu in totaal 5 minuten gehuilt. Snap er niks van, maar heb er wel van genoten. Zometeen de bakerdoek nog een keer wassen en dan kunnen we hem gaan gebruiken. Ben benieuwt wat Luc ervan vind.