Hoi! Ik maak mij een klein beetje zorgen om onze jongste zoon, hij is vanaf het begin al aan de dunne kant (naja vanaf 4 maanden omdat hij toen begon met kruipen en gewoon nooit stil zit! Ook had hij in het begin erge KMA wat het niet beter maakte...). Maar ik ben benieuwd wat andere dunne kindjes wegen en hoe ze eruit ziet. Kunnen jullie de maten vermelden en eventueel een foto? Zodat ik even kan vergelijken (gewoon voor mijn gemoedsrust?).
Hier mijn oudste zoon met 18 maanden 98 cm en 17 kilo. Mijn jongste zoontje was met 18 maanden 96 cm en 18 kilo. Heb alleen nog van mijn jongste foto's online staan met zijn 18 maanden oud. Nu heb ik wel hele grote kids die flink zijn. Dus eigenlijk geen vergelijk met een kindje die gemiddeld is,maar vind het wel leuk ff een foto van mijn kleine mannetje van toen 18 maanden te plaatsen Ikzelf woog met 18 maanden 8 kilo en was 70 cm lang. Ook heel klein en licht,maar geloof me dat is goed gekomen,nu ben ik op dieet hihi.
@Bianca, snap dat je trots bent hoor, maar aan een dik kindje heb ik nu even niks daar word mijn zorg alleen maar meer door vandaar dat ik ook 2x heb gevraagd om dunne kindjes
Hier zijn ze 3 maanden jonger, maar mijn zoontje weegt net 9 kilo (en zal over 3 maanden echt niet groter zijn dan die van jou) en is 77cm. En ik heb het een beetje losgelaten. Aldin eet als een bootwerker, hij eet gewoon net zoveel als ik, als het niet meer is. Maar hij heeft een snelle spijsvertering (poept echt veel) en is HEEL actief. Hij is door de KA nagekeken en die heeft gezegd dat ie gewoon zo'n bouw heeft (is naar zijn vader + opa) en dat ie goede spiermassa heeft, en dat is het belangrijkste. (ik zal deze week een recente foto plaatsen). Maar ging jouw zoontje kruipen met 4 maanden? Wow, dan snap ik dat ie 'dun' blijft, heeft waarschijnlijk ook geen rust in zijn kont
Missym, zoek even naar de topic 'mama van kleine dreumesen' (zoiets heet het). Dan zul je zien dat er heeeeel veeeeel kleintjes hier zijn hoor
Hier ook een klein tenger meisje. Ze is nu bijna 16 maanden en ze zal zo'n 75 cm zijn en ze weegt 8,5 kilo. Bekijk bijlage 105807 Ze eet prima, ze is wel heel actief, altijd bezig. Ze ontwikkelt zich ook goed, het is echt een pienter ding! En wij zijn ook allebei niet groot. Onze zoon van 3 weegt nu 12 kilo en hij zit in maatje 98. Ook klein en vooral licht.
Ik plaats geen foto's, gezien de privacy doe ik dat namelijk (met af en toe een heeel kleine uitzondering) niet. De 'maten' wil ik wel voor je melden, hier 3 redelijk kleine kindjes, maar ze zien er prima uit, niet dik, niet dun, eigenlijk gewoon normaal vind ik. Alleen niet van die echte onderkinnetjes, knepen in de polsjes enzo die je hier af en toe langs ziet komen bij foto's (overigens niet negatief bedoeld hoor). Benthe was met ruim 18 maanden zij was 8250 gram & 76 centimeter. Van de andere twee heb ik laatst voor een topic opgezocht, dus dat plaats ik hier ook nog maar even, van hun hebben we een meting met 17 maanden en een met 20 maanden. Malou was met 17 maanden 8330 gram & 76 centimeter, met 20 maanden was ze 8840 gram & 79 centimeter. Ruben was met 17 maanden 8010 gram & 75 centimeter, met 20 maanden was hij 8530 gram & 78 centimeter. Liefs, Hanneke (en sorry voor de foto).
Thanks Lon & Tijn, mijn zoon is ook 3, en die weegt 16kg en zit in 104! Dus vandaar ook het grote verschil waar ik mee te maken heb, die was altijd zooo dik!
Dank je wel Hanneke, een foto hoeft niet persee, maar vind het wel fijn om even te zien, want (en zeker ivm de oudste) is hij zo een iel ventje om te zien.
Missym, Vandaar ook mijn sorry's. Zie overigens wel dat ik er een chinese zin van gemaakt had bij Benthe, maar je snapte hem vast wel.
Julie is nu 16 maanden, maar ik verwacht niet dat ze met haar 18e maand veel groter zal zijn dan nu. Ze groeit niet bepaald snel, is een klein kindje, maar gaat wel netjes op haar lijntje mee (ook al ligt die dan onder de grafiek). Ik vind Julie niet "dun", wel fijntjes en klein. Ze is nu 74 cm en weegt net 8 kilo.
Eva was met 15 maanden 77 cm en 9,3 kg. Dus nog slanker dan jouw zoontje, ik zal zo even een foto zoeken. En ze was en is wel slank, maar niet te dun hoor. Ze is nu ongeveer 92 cm en 14 kg, de laatste tijd komt ze in gewicht aardig aan (eindelijk, want ze bleef heel lang stil staan, we hopen nu dat ze in de volgende autostoel kan als Lisa uit de maxicosi gegroeid is , hadden we niet gedacht). Oh, foto al gevonden, deze is met 4 dagen jonger dan 1,5 jaar . Niet dik, niet dun, gewoon slank.
Nou inmiddels niet meer . Lisa komt inmiddels al 6 weken niet aan en Eva juist wel, dus het gat wordt nu weer groter. Lisa weegt zo'n 9 kilo en Eva nu ongeveer 14 kilo.
Mijn zoontje woog met 18 maanden: 9,8 kg en was toen 81 cm groot. Hij zit met zijn gewicht al heel zijn leven op de -2 lijn van de curve van het CB, en met zijn lengte tussen de -1 en -2 lijn. Ik zie hier op het forum vaak berichtjes van kleintjes, maar dat zijn meestal meisjes en zelden jongens. Daarom vaak ik me met vlagen best veel zorgen... Maar mijn zoontje ziet er naar mijn idee zeker niet te mager uit, en ontwikkelt goed. Onze CB zegt altijd dat ik moet stoppen met piekeren, dit is zijn bouw en dit hoort bij hem. Hij eet niet veel, maar ook dat heeft ie nooit veel gedaan. Ik hoop dat je hier iets aan hebt!
met 15 maanden was dochter 76 cm en 9.5 kg haar broers waren net zo... aantal jaren later zat ik met ze bij de dietiste omdat ze te zwaar waren.. dus helaas wilt het niet altijd zeggen dat als ze zo tenger zijn als ze klein zijn.. dit ook op latere leeftijd zo is. gelukkig wel helemaal goedgekomen met ze hehehe
Heb even gekeken bij mijn kinderen, denk namelijk niet dat je naar de leeftijd moet kijken maar meer naar de lengte gewicht verhouding. Kylian was met 77 cm iets over de 10 kilo Kinley was met 77 cm ruim 10,5 kilo Dus ik denk dat jou kindje prima in verhouding is.
Ik denk dat je het niet kan vergelijken met andere kindjes. Want hoe lang en rank zijn de ouders? Is het kind te vroeg geboren? Zijn er gezondheidsproblemen (kinderen met voedselallergie of reflux zijn vaak dunner) Is het een beweeglijk kind? Mijn zoontje was eerst een Michelin-poppetje, oh echt een "Hollands Welvaren", pffff. Totdat hij ging bewegen, die zit geen minuut stil. Hij is nu nog maar iets langer en zwaarder dan gemiddeld, maar wel in verhouding met elkaar. Als je kindje zijn eigen lijntje volgt, dus dat lengte en gewicht geen diepe dalen of pieken kent en lengte of gewicht niet achterblijven, dan is het goed.