Mijn dochter van iets meer dan 6 maanden at de eerste weken keurig haar nieuwe potjes en fruithapjes (zelfgemaakt of gekocht). Maar sinds een week gaat haar mondje stijf dicht als ik eraan kom met de lepel. Ze slaat wild met haar armpjes zodat elke keer het eten tot op het plafond zit. Ze draait haar hoofd weg en ALS ik er wat in krijg probeert ze het weer overboord te gooien. Als ik meteen erna de fles geef, drinkt ze die wel op, ze heeft dus wel honger. Wat nu? Ze moet toch echt fruit en groenten gaan eten? Ik heb al een paar keer haar fruithap door de fles gemengd en dat drinkt ze keurig op. Maar dat is een tijdelijke oplossing. Wie geeft tips?
hier hadden we zoiets met 8 maanden ofzo... Hier lag de oplossing in een andere lepel.... echt bizar. Madam wilde haar plastic lepeltje niet meer. En toen ik bij toeval een keer met een gewoon theelepeltje schepte at ze het weer. Oftewel: Het kan een fase zijn, maar het kan ook in iets geks kleins zitten. En zie dan maar eens uit te vinden, wat dat kleins is, zodat ze weer eet. Ook zijn er soms kindjes die het (dan al) zelf willen doen... of die juist meer structuur willen dan het glad gepureerde. Bedenk wel dat het bijvoeding is... Dus ze kan best even zonder. Gewoon blijven aanbieden en niet te druk maken als het niet lukt (hoe moeilijk ook)
Geen punt van maken en gewoon blijven proberen. Is idd nog BIJvoeding dus geen hoofdzaak dat dat (allemaal) naar binnen gaat. En hoe meer mama er een punt van maakt hoe meer kindje lief er OOk n punt van maakt het niet te willen Andere lepel, andere houding, ander tijdstip wie weet helpt het. Maar vooral niet gefrustreert worden! Komt vanzelf weer.
Heb je wel eens geprobeerd om stukjes aan te bieden in plaats van gepureerd? Dit hebben wij met Aron gedaan vanaf 6 maanden, errug leuk. Hij eet lekker zelf, en ontdekt spelenderwijs de kunst van het eten. Word ook wel de 'Rapleymethode' genoemd... Groet!
Nog een andere optie is dat ze tandjes krijgt, dan kan het zeer doen met de lepel tegen het tandvlees.