Met hoeveel maanden gingen jullie van de poedermelk over op gewone halfvolle/volle melk? En welk merk vitamine D druppels gebruiken jullie? En hoeveel druppels?
Wij stappen over als de pakken voeding die we nog hebben (nog 1 na deze) op zijn. Dus dat zal met 14 maanden zijn. En dan gaan we over naar volle melk. Vit. D moet ik nog steeds naar kijken...
Met een jaar zijn wij overgestapt naar halfvolle melk. 10 druppels vitamine D geven we per dag, dat is ook de hoeveelheid die door het CB wordt aangeraden (dat is een aantal maanden geleden veranderd). Ik heb vitamine D van Davitamon.
Ik ben vanaf 11 maanden deels overgestapt naar halfvolle melk. Zolang ze nog nutrilon krijgt geef ik op advies van CB 5 druppels vitamine d, zodra ze helemaal over is 10 druppels.
Had gelezen dat als je kindje minder dan 500 ml opvolgmelk krijgt, hij extra vit d moet krijgen (maar weet niet hoeveel)
Ook wij zijn vanaf 1 jaar overgestapt op halfvolle melk en geven 10 druppels vit.D van Davitamon per dag.
Ik dacht dat dit bij minder dan 300 ml pas was? Ik zit nu namelijk al onder de 500 ml, dus dan had ik allang vitamine D bij moeten geven? Onze kleine komt niet 2 uur op een dag buiten, dus qua zonlicht ook te weinig vitamine D?