ze wil de fles echt niet.........wat nu?

Discussie in 'Voeding' gestart door brennied, 15 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. brennied

brennied Fanatiek lid

10 feb 2006
    1.925
    0
    36
    Brabant
    Wie heeft er een goeie tip? We hebben een dochtertje van nu bijna 11 weken. Ben sinds vorige week woensdag aan het afbouwen van de borstvoeding. Ze krijgt om 19.00 uur flesvoeding. Nou ze pakt met geen mogelijkheid die fles. Tis een uur huilen en moeilijk doen todat ze zo moe is dat ze in slaap valt. Heb ook geprobeerd afgekolfde melk in een flesje te doen maar dat pakt ze ook niet. Ze bijt wel op de speen en zoebelt (?) een beetje maar echt drinken doet ze niet. Gebruik de flessen en spenen van Avent. Heb ook difrax geprobeerd maar dat werkt ook niet.
    Iemand een goeie tip?? Ze moet echt uit een flesje leren drinken want ik moet straks ook gaan werken.

Alvast bedankt.

2. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.334
    0
    36
    Die van mij wilde ook met geen mogelijkheid (en nu nog steeds niet) drinken uit de flessen van avent of welke fles met een brede hals dan ook. Ik ben toen gaan experimenteren met diverse speentjes waarna ik uiteindelijk een speentje vond waarvan hij WEL wilde drinken. Toen ging het super.

M'n lactatiekundige gaf ook nog de tip om gewoon eerst even 10cc bijvoorbeeld te geven en daarna gewoon je BV te geven. Op die manier went je kleine evengoed wat aan het drinken van een speentje.

O ja, de speen die die kleine van mij goed pakte, waren de speentjes van difrax SPECIAAL VOOR BEGINNENDE DRINKERS en voor baby's van 0-3 maanden.

3. Kiki

Kiki Fanatiek lid

8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    Wat soms ook nog wel eens wil lukken is als iemand anders de fles geeft en dat jij dan uit de buurt bent. Hoe klein ze ook zijn, jij wordt toch met melk/tiet gelinkt.

Als je partner het eens probeert met een beetje afgekolfde melk en dan moet jij buiten gehoors- en ruik-afstand zijn.

Succes en groet van Kiki

PS bij ons heeft het geholpen door Leo te "dwingen" we hebben echt niets anders aangeboden dan de fles en uiteindelijk is het gelukt (zat een hele geschiedenis aan vooraf)

4. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Oh ja Kiki jou verhaal kan ik me nog herinneren!

5. Kiki

Kiki Fanatiek lid

8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    Ja haha, bloed zweet en tranen... En nu? Hij drinkt flessen alsof hij nooooit anders heeft gehad.

Groet van Kiki

6. brennied

brennied Fanatiek lid

10 feb 2006
    1.925
    0
    36
    Brabant
    Nou Milou heeft het helemaal door! Jippie a jee! \:D/
    Ut heeft ruim een week geduurd maar toen we overdag alleen maar de fles aanboden besloot ze zich erbij neer te leggen ;) Nu drinkt ze lekker uit de fles en het lijkt of ze de eerste en laatste borstvoeding niet meer ziet zitten en liever een flesje wil met kunstvoeding. We zullen zien...

Deze kan op slot....

7. Debski

Debski Fanatiek lid

23 nov 2006
    1.502
    0
    0
    Koerier
    Maastricht
    Ik heb ongeveer hetzelfde probleem.
    Alleen Jesse dronk vanaf 4 weken oud wel af en toe uit de fles. Ik ben nu 's avonds voordat ik ga slapen aant afkolven omdat meneertje soms 12 uur aan een stuk slaapt.
    Het probleem is nu alleen dat hij de fles absoluut niet meer wil. Ik snap niet waarom hij hem nu ineens weigerd!?
    Hij begint echt te schreeuwen en loopt helemaal rood aan. We hebben ook al geprobeerd om mijn partner de fles te laten geven maar nee hoor, even hard schreeuwen!

Ik moet over 2 weken gaan werken en zie dat zo dus echt niet zitten!

Iemand suggesties? Heb ook al verschillende spenen geprobeerd!

8. brennied

brennied Fanatiek lid

10 feb 2006
    1.925
    0
    36
    Brabant
    k weet hoe vervelend en frusterend het kan zijn ;)

Je kunt proberen om alleen nog maar de fles aan te bieden overdag. Dit werkte bij Milou. De eerste en laatste voeding aan de borst en de rest fles. Dan moeten ze op een gegeven moment wel drinken want dan krijgen ze echt honger. Klinkt zielig maar als ie honger heeft drinkt ie echt wel!
    En misschien je moeder, zus of broer de fles laten geven. Op een of andere manier linken ze je partner ook aan jouw dus borstvoeding. Als ie eerder ook uit een flesje heeft gedronken weet ie wel hoe het moet dus daar zou ik me geen zorgen over maken.
    Gewoon net zo'n eigenwijsje als onze Milou :)
    Komt goed, echt waar...

Deel Deze Pagina