ik geef borstvoeding en nu zit mijn zoontje onder de pukkeltjes... ze zijn rood en zijn hele gezichtje zit eronder... komt dit door de voeding of weet iemand een oorzaak?
zit er een soort van wit kopje op? dan zijn dit baby puistjes. Die krijgen ivm de borstvoeding...door jouw hormomen. Als het er anders uit ziet weet ik het niet...suc6
Het kan door verschillende dingen komen: -het kunnen hormoonbultjes zijn die je kindje via de borstvoeding krijgt van jou hormonen. -het kan allegie zijn (koemelk) kan je testen door zelf geen koemelk meer te gebruiken. -het kunnen ook hormoon bultjes zijn die nog in het lijfje zitten van voor de bevalling. Als het gepaard gaat met heel veel huilen en heel veel krampjes zou het koemelk intolerantie kunnen zijn.
Ja dat kan heel goed. Mijn dochter had dat namelijk ook. Als je zelf koemelk tot je neemt krijgt je kind dat ook binnen , daar kom je dan achter meestal door zelf geen melk producten meer te nemen voor een aantal weken.
maar als het een allergie zou zijn, zouden die pukkeltjes en rode vlekkjes toch over zijn lichaampje verspreid zitten? kyan heeft het alleen op zijn gezichtje. het waren eerst gewoon van die vetbultjes, maar daarna werden ze vurig en kreeg hij allemaal rode vlekken op zijn gezicht... vooral net na de voeding!
Robin kreeg ook BV en heeft tot iets van 6 weken ook behoorlijk wat pukkeltjes gehad. Maar ging vanzelf weer over hoor.
Mijn dochtertje heeft het ook. Lijkt een beetje op hele kleine puistjes. De arts op het CB zei dat het komt omdat ze de weerstand die ze van de geboorte van mij mee heeft gekregen kwijt raakt. Als het goed is gaat het vanzelf weer over
Merel had het alleen op haar gezicht en dat was echt allergie. Het hoeft niet op het hele lcihaam te zitten hoor
Sara zat ook onder de rode bultjes/vlekjes. Begon iets van twee weken na de geboorte dacht ik. Heeft even geduurd, maar ging vanzelf weer over. Had volgens de "deskundigen" inderdaad met de (borst)voeding te maken. Schijnt een normale reactie te zijn. Ze heeft geen allergie ofzo. Verder had ze ook af en toe rode vlekjes die plotseling op kwamen zetten en ook weer verdwenen. Ik vond het wel een beetje op een kleine muggebeet lijken. Dit bleken warmtevlekjes te zijn. Die had ze vanaf de geboorte. Ik weet niet wanneer die gestopt zijn, maar heb ze nu al een hele tijd niet meer gezien.
mijn zoontje heeft het ook gehad, het begon toen hij 2 weken oud was en duurde ongeveer tot hij 2 maanden werd. Toen ik het zag vond ik het doodeng en ging ook gelijk naar de HA en die zei dat het van de hormonen kwam (wat in mijn melk zit). Dus niets ernstigs, het gaat vanzelf wel over
Hormoonbultjes komen door de hormonen die je kind uit je buik van je meekrijgt. Ze worden niet veroorzaakt door borstvoeding, omdat kinderen die geen moedermelk krijgen er even hard last van krijgen. Ze worden wel snel minder als je ze regelmatig aanstipt met wat moedermelk. Allergie zou ook kunnen. Daar kom je achter door een week alle zichtbare koemelkproducten te laten staan.