pukkeltjes

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door moniek1979, 20 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. moniek1979

moniek1979 Actief lid

14 sep 2006
    225
    0
    0
    huisvrouw
    groningen
    ik geef borstvoeding en nu zit mijn zoontje onder de pukkeltjes...
    ze zijn rood en zijn hele gezichtje zit eronder...
    komt dit door de voeding of weet iemand een oorzaak?

2. Mowtom

Mowtom Fanatiek lid

22 aug 2006
    3.530
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster kdv
    Omg eindhoven
    zit er een soort van wit kopje op? dan zijn dit baby puistjes. Die krijgen ivm de borstvoeding...door jouw hormomen. Als het er anders uit ziet weet ik het niet...suc6

3. Merel69

Merel69 Fanatiek lid

16 feb 2007
    1.852
    0
    0
    Het kan door verschillende dingen komen:

-het kunnen hormoonbultjes zijn die je kindje via de borstvoeding krijgt van jou hormonen.
    -het kan allegie zijn (koemelk) kan je testen door zelf geen koemelk meer te gebruiken.
    -het kunnen ook hormoon bultjes zijn die nog in het lijfje zitten van voor de bevalling.

Als het gepaard gaat met heel veel huilen en heel veel krampjes zou het koemelk intolerantie kunnen zijn.

4. Mowtom

Mowtom Fanatiek lid

22 aug 2006
    3.530
    0
    36
    Omg eindhoven
    @merel69; kan dat koemelk allergie als ze borstvoeding geeft? ;) :)

5. Merel69

Merel69 Fanatiek lid

16 feb 2007
    1.852
    0
    0
    Ja dat kan heel goed. Mijn dochter had dat namelijk ook.
    Als je zelf koemelk tot je neemt krijgt je kind dat ook binnen ;) , daar kom je dan achter meestal door zelf geen melk producten meer te nemen voor een aantal weken.

6. Mowtom

Mowtom Fanatiek lid

22 aug 2006
    3.530
    0
    36
    Omg eindhoven
    oooooo echt ja...o oke ga ik bijdehand zitten wezen terwijl het echt kan hahaha sorrie

7. Merel69

Merel69 Fanatiek lid

16 feb 2007
    1.852
    0
    0
    Haha ik dacht al, ga ik hier uitgelachen worden om iets dat echt kan :( ;)

8. moniek1979

moniek1979 Actief lid

14 sep 2006
    225
    0
    0
    huisvrouw
    groningen
    maar als het een allergie zou zijn, zouden die pukkeltjes en rode vlekkjes toch over zijn lichaampje verspreid zitten?
    kyan heeft het alleen op zijn gezichtje. het waren eerst gewoon van die vetbultjes, maar daarna werden ze vurig en kreeg hij allemaal rode vlekken op zijn gezicht... vooral net na de voeding!

9. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.103
    3.879
    113
    Robin kreeg ook BV en heeft tot iets van 6 weken ook behoorlijk wat pukkeltjes gehad. Maar ging vanzelf weer over hoor.

10. Mowtom

Mowtom Fanatiek lid

22 aug 2006
    3.530
    0
    36
    Omg eindhoven
    als je het niet vertrouwd ff de ha naar laten kijken

11. PoezieQ

PoezieQ Bekend lid

31 jan 2007
    580
    0
    0
    Mijn dochtertje heeft het ook. Lijkt een beetje op hele kleine puistjes. De arts op het CB zei dat het komt omdat ze de weerstand die ze van de geboorte van mij mee heeft gekregen kwijt raakt. Als het goed is gaat het vanzelf weer over :)

12. Grassprietje

Grassprietje Fanatiek lid

3 dec 2006
    2.328
    0
    0
    tukkerland
    zijn het geen talgkliertjes?

13. Merel69

Merel69 Fanatiek lid

16 feb 2007
    1.852
    0
    0
    Merel had het alleen op haar gezicht en dat was echt allergie. Het hoeft niet op het hele lcihaam te zitten hoor

14. Vennetje

Vennetje Actief lid

3 aug 2006
    261
    0
    0
    Sara zat ook onder de rode bultjes/vlekjes. Begon iets van twee weken na de geboorte dacht ik. Heeft even geduurd, maar ging vanzelf weer over. Had volgens de "deskundigen" inderdaad met de (borst)voeding te maken.
    Schijnt een normale reactie te zijn. Ze heeft geen allergie ofzo.

Verder had ze ook af en toe rode vlekjes die plotseling op kwamen zetten en ook weer verdwenen. Ik vond het wel een beetje op een kleine muggebeet lijken. Dit bleken warmtevlekjes te zijn. Die had ze vanaf de geboorte. Ik weet niet wanneer die gestopt zijn, maar heb ze nu al een hele tijd niet meer gezien.

15. eko

eko Actief lid

22 jul 2007
    244
    1
    0
    Gelderland
    mijn zoontje heeft het ook gehad, het begon toen hij 2 weken oud was en duurde ongeveer tot hij 2 maanden werd.
    Toen ik het zag vond ik het doodeng en ging ook gelijk naar de HA en die zei dat het van de hormonen kwam (wat in mijn melk zit).
    Dus niets ernstigs, het gaat vanzelf wel over ;)

16. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Hormoonbultjes komen door de hormonen die je kind uit je buik van je meekrijgt. Ze worden niet veroorzaakt door borstvoeding, omdat kinderen die geen moedermelk krijgen er even hard last van krijgen.
    Ze worden wel snel minder als je ze regelmatig aanstipt met wat moedermelk.

Allergie zou ook kunnen. Daar kom je achter door een week alle zichtbare koemelkproducten te laten staan.

Deel Deze Pagina