Mijn poppedop is al 11 maanden en wat daagjes en ze heeft nog geen tandjes. Volgens mij is ze wel heel laat. Klopt dat?
volgens het boekje wat ik van het cb heb gekregen krijgen de meeste kindjes tussen de 6 en 9 maanden hun eerste tandjes dus 11 maanden is wat laat . mijn meisje had met 5 maanden al 2 tanden en nu 4
Hier rond 9 maanden 4 tandjes, met 11 maanden 2 erbij en nu met 15 maanden eindelijk weer 2 erbij. zou me geen zorgen maken.
Mijn neefje is nu 13 maand en kreeg met 11 maanden de eerste tand en nu met 13 maand komt de 2e door. Volgens het CB van mijn zus was het wel wat laat maar niet erg, want het mag tot 15 maand duren voor de eerste tand door komt.
Het is inderdaad best laat ja, maar ze komen toch echt een keer hoor Daar hoef je je niet druk om te maken Layla had al best vroeg tandjes, ze is nu bijna 10 maanden en heeft bijna 6 tandjes
Volgens mij zag ik vanmorgen een heel klein tandje dat aan het doorkomen is. Maar ikzelf was heeeeel laat met m'n 1e tand: met 14 maanden En Robert was ruim 4 maanden, dus da's weer vrij vroeg. Gewoon afwachten maar denk ik.
Er wordt gezegd dat kindjes met de tandjes precies hetzelfde schema aanhouden als 1 van de ouders.......
Ilana´s eerste twee tandjes kwamen heel snel, met 3 en 4,5 maand. En nu al een heeeeele tijd niks meer, maar wel al 2x een periode flink last van de bovenste. Die blijven echter stug achter het tandvlees doorschemeren en zetten niet door. Zucht.
dat verschilt echt per kind... volgens CB is het meestal tussen de 6 a 9 maand dat ze het eerste tandje krijgen maar ze komen toch ooit wel es door..geen zorgen maken , ze is er gewoon laat bij.. Esmee had al rond 6 maand haar eerste tandje , ze is nu 9 maand en heeft eral 7 !! 5 onder en 2 boven als een dracula ! hahaha..
Nou ze gaan pas echt kijken als er met 2 jaar nog geen tandjes zijn hoor! (tenminste heb ik van de tandarts begrepen) Geen zorgen maken dus! En hoe later ze de tanden krijgen, hoe sterker het gebit. Dat is het voordeel. Nadeel: Helaas vaak ook meer last ervan als ze doorkomen.