tandjes

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door JinxieWeasel, 17 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JinxieWeasel

JinxieWeasel Actief lid

16 okt 2008
    414
    0
    0
    Mijn poppedop is al 11 maanden en wat daagjes en ze heeft nog geen tandjes. Volgens mij is ze wel heel laat.
    Klopt dat?

2. busster

busster Fanatiek lid

6 dec 2007
    1.462
    0
    0
    touringcarchauffeur
    zoetermeer
    volgens het boekje wat ik van het cb heb gekregen krijgen de meeste kindjes tussen de 6 en 9 maanden hun eerste tandjes dus 11 maanden is wat laat . mijn meisje had met 5 maanden al 2 tanden en nu 4

3. aukie

aukie Actief lid

6 apr 2008
    343
    0
    0
    Hier rond 9 maanden 4 tandjes, met 11 maanden 2 erbij en nu met 15 maanden eindelijk weer 2 erbij. zou me geen zorgen maken.

4. Danoek

Danoek Bekend lid

30 nov 2007
    839
    0
    0
    Drenthe
    Mijn neefje is nu 13 maand en kreeg met 11 maanden de eerste tand en nu met 13 maand komt de 2e door. Volgens het CB van mijn zus was het wel wat laat maar niet erg, want het mag tot 15 maand duren voor de eerste tand door komt.

5. Dretjuh

Dretjuh VIP lid

12 okt 2007
    8.240
    85
    48
    Vrouw
    Visagiste voor MAC Cosmetics, eigenaresse webshop
    Brabo in België
    Het is inderdaad best laat ja, maar ze komen toch echt een keer hoor :) Daar hoef je je niet druk om te maken :)

Layla had al best vroeg tandjes, ze is nu bijna 10 maanden en heeft bijna 6 tandjes

6. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Volgens mij zag ik vanmorgen een heel klein tandje dat aan het doorkomen is.

Maar ikzelf was heeeeel laat met m'n 1e tand: met 14 maanden:$
    En Robert was ruim 4 maanden, dus da's weer vrij vroeg.

Gewoon afwachten maar denk ik.

7. mamvansam

mamvansam Actief lid

20 mei 2008
    239
    0
    0
    Office Manager
    Midden Nederland
    Er wordt gezegd dat kindjes met de tandjes precies hetzelfde schema aanhouden als 1 van de ouders.......

8. Miireii

Miireii Fanatiek lid

12 feb 2008
    2.417
    0
    0
    Enschede
    hihi, en als dat nou eens niet gebeurt dan? krijgen ze dan een kunstgebitje? :p:D

9. yenolah

yenolah Fanatiek lid

12 dec 2008
    4.038
    83
    48
    Vrouw
    fysiotherapeut
    Caldas da Rainha
    Ilana´s eerste twee tandjes kwamen heel snel, met 3 en 4,5 maand. En nu al een heeeeele tijd niks meer, maar wel al 2x een periode flink last van de bovenste. Die blijven echter stug achter het tandvlees doorschemeren en zetten niet door. Zucht.

10. Magdalena6

Magdalena6 Fanatiek lid

5 mrt 2008
    1.492
    0
    0
    dat verschilt echt per kind... volgens CB is het meestal tussen de 6 a 9 maand dat ze het eerste tandje krijgen maar ze komen toch ooit wel es door..geen zorgen maken , ze is er gewoon laat bij..

Esmee had al rond 6 maand haar eerste tandje , ze is nu 9 maand en heeft eral 7 !! 5 onder en 2 boven als een dracula ! hahaha..

11. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.268
    6.168
    113
    Nou ze gaan pas echt kijken als er met 2 jaar nog geen tandjes zijn hoor! (tenminste heb ik van de tandarts begrepen)
    Geen zorgen maken dus!
    En hoe later ze de tanden krijgen, hoe sterker het gebit. Dat is het voordeel.
    Nadeel: Helaas vaak ook meer last ervan als ze doorkomen.

Deel Deze Pagina