Mijn dochter eet nu een tijdje met de pot mee, maar de pot is wel veranderd zeg! We eten opeens regelmatig gekookte aardappels (jek) en alles zoutloos. Gooi er daarna wel zout op voor mezelf, maar lekker is het niet... Ik breek mijn hoofd zo'n beetje over elke dag een andere groente. Ik ben nog een kieskeurige eter, dus ik maak nog vaak 2 groentes ook. Maar ik mis de variatie! Ik mis het uitproberen van nieuwe dingetjes. Af en toe doe ik het wel, en doe ik het voor Ymke net iets anders. Maar Ymke wil niet anders, dan gooit ze haar eigen eten gewoon op de grond en wordt heel boos omdat ze dat van ons wil hebben. Terwijl ik echt vind dat avondeten gezellig moet zijn en lekker! Ik kan het af en toe gewoon niet meer bedenken. Patat eten zit er ook niet meer in, want madam wil dan ook patat en ik wil dat ze gezond eet Ik ga haar nu maar 1 keer in de week een potje geven, dat eet ze altijd en dan kunnen wij iets anders eten als zij op bed ligt. Zijn er meer mensen die hier tegenaan lopen? Of heeft iemand misschien tips over lekker en gezond en dreumesproof eten?
Heb je gedacht aan ovenfriet? en kipnuggets kunnen ook in de oven, wat boontjes erbij. dan is het niet vet. Wat aten jullie normaalgesproken altijd? groetjes, Miranda
Als ik het goed heb, is ze nu ruim een jaar toch? Ons zoontje eet sinds zijn 1e verjaardag gewoon met ons mee. Wij eten zelf bijna zoutloos, dat scheelt wel weer. We eten 2a3 keer in de week aardappels, maar maar 1 keer gekookt. De andere keren bakken we ze op, of we zetten aardappelblokjes/partjes in de oven. Milde kruiden eroverheen, en op je bord eventueel wat extra zout.. Maar hij eet gerust chili con carne, pasta met rode of witte saus, wraps (nou ja, stukjes wrap met losse vulling). En er komt ook wel eens een pakje tevoorschijn(2a3 keer per week). Dat moet ook kunnen, als je verder niet teveel zout gebruikt.
Joh je kan toch groente bij de patat doen. Patat voor een keer vinden hun ook wel eens lekker hoor. De kids moeten ook variatie hebben. Verder eet Esmee alles met ons mee. Van patat tot aan rijstgerechten.
Ik zit ook heel erg met het avondeten te klooien. Dat komt ook vooral omdat Thijmen nog niet met de pot mee-eet. Ik probeer het wel eens, hem zelf wat van ons te geven oid. Maar hij wil het gewoon niet. Niet eens proberen... Als je frietjes wil eten, zou ik idd ovenfriet nemen, scheelt heel veel. Maar waarom zou Ymke niet gewoon met jullie 'uitprobeersels ' mee kunnen eten? Is het dan te pittig oid?
geen last van eigenlijk. enige keer als ik wat anders maak voor esmee is als wij pasta of rijst eten, dat vind ze tot op heden niet lekker. ik schil dan een klein aardappeltje ene keer kook ik die en de andere keer bak ik het, klein stukje vlees er bij en wat groenten en eten maar. heb toen met de kerst van die kleine vlees gourmet pakketjes in geslagen (gehakt balletjes,hamburgertjes en slavinkjes) dan neem ik 2 van die kleine stukjes vlees wat ik voor haar bak , dat is zo gaar dat kleine spul. maar verder eet ze alles wat wij ook eten.
kipnuggets in de oven vind ik wel een goed idee! overfriet vind ik echt vies. Zou kipsticks ook een optie zijn? We eten voorheen best veel dingetjes waar zout inzitten. Ik gebruikte vaak pakjes gepelde tomaten ofzo, maar daar zit zout in. Dingen met bouillonblokjes, zit ook zout in. Vanavond heb ik het eten maar weer een gepureerd en toen heeft ze opeens goed gegeten! Maar om daar nu weer op terug te gaan... Ik weet wel dat het een fase is hoor, maar heb echt even een inspi dipje! Misschien moet ik eens wat gaan bladeren in opperdepop!
even terugkomend op de ovenfriet. dan geef je Ymke ovenfriet en eet je zelf gebakken. ik heb trouwens zoutarme bouillon gevonden; het heet Knorr magere vleesbouilon en is te koop bij Ah, in het zonnatura schap, misschien dat je dat kunt gebruiken. ik ga het proberen door het kookwater van de aardappels van mijn zoontje, want zo lust hij ze niet. als je trouwens het grootste gedeelte van de week zoutloos eet, lijkt mij een pakje gepelde tomaten geen probleem. groetjes, miranda
Er zijn ook blikken tomaten (puree, blokjes) zonder zout.. Dan kun je je eigen portie op je bord bijkruiden.. En qua aardappels: schillen, en in blokjes van ca 1bij1bij1 cm snijden. Dan even kruiden en wat olie eroverheen. En de oven in. Duurt vaak wel 30a40 minuten voordat ze gaar zijn. (beetje afhankelijk van soort aardappels) In partjes kan ook, dan duurt het soms wel 40-50 minuten. Maar dan smaken de aardappels anders dan gekookt, maar is het niet gefrituurd..
dat van die aardappels vind ik een goed idee! Kan ook wel met knoflook en kruiden toch? Vond in opperdepop nog een recept met spinazie en pannenkoeken! Ik hou niet van spinazie, maar ga dit morgen wel proberen. Denk dat Ymke het wel lekker zal vinden en krijgt ze toch nog groente binnen Verder nog een ravioli recept gevonden, zuurkoolschotel en dat soort dingetjes. Dat maakt het koken ook weer een beetje leuker. Dank allemaal voor het meedenken!
Jesse eet gewoon met de pot mee sinds kort. Als wij eens patat eten (een keer per maand ofzo) dan krijgt hij dat gewoon ook. Die paar patatjes die hij eet, daar wordt hij echt niet ongezond van. Voor de rest eet hij keurig zijn boterhammetjes, fruit en warme maaltijd met groente, dus een snack zo nu en dan is echt niet schadelijk. Ik kook altijd wel alles nog zonder zout. Bijstrooien doe ik zelf niet eens, maar m'n man en andere zoons wel.
Als wij patat eten eet Jesse eerst en dan gewoon een potje en dan krijgt hij als wij eten nog een paar frietjes. Wij hebben frideale dat is met 30% minder vet en scheelt niet veel met ovenfriet. Pastasaus hebben wij vaak uit een pakje / potje dus gewoon met zout. ( ze mogen gewoon zout alleen niet teveel) en de rest van de week eet hij zoutloos.
Wij hebben het probleem niet, omdat Eva dus niets moet hebben wat anders is dan anders. Is ook lastig . Als je nou echt geen inspiratie hebt, zou ik gewoon simpel koken en voor jullie zelf heel weinig opscheppen. Of een potje natuurlijk (daar denk ik zelf niet zo snel aan omdat Eva nooit potjes eet ) En daarna wat lekkerders voor jullie zelf maken . Zo doen wij dat ook als wij patat halen ofzo, altijd pas als Eva op bed ligt.
Wij doen ook weleens knoflook mee tussen de aardappels.. Mijn zoontje eet die teentjes dan zo op En stinkt de dag erna nog
das geen verkeerd idee Snoopy, want helemaal wachten met eten duurt me echt te lang hoor! Zeker op een werkdag. Heb in opperdepop en in de nieuwe Allerhande een boel lekkere dingetjes gevonden, dus kan weer een week lekker eten maken Vanavond pannenkoeken met spinazie (opperdepop). De pannenkoeken eet ze sowieso wel, dus krijgt ze ook spinazie binnen!
Demi eet inmiddels alles met ons mee, behalve als iets te pittig is. En ik doe gewoon zout erop hoor, wij gebruiken niet veel zout. Maar zoutloze aardappels zijn toch ook niet te eten.. Alleen als we haar patat geven, veeg ik het zout er wel af, dan wel.