Hallo, Ik ben sinds kort van 4 naar 3 flessen gegaan voor mijn dochter, maar nu is mijn vraag hoeveel ze hiernaast moet/ mag drinken? Ze krijgt tussendoor bij haar liga altijd wel een klein flesje dunne diksap, maar verder eigenlijk weinig. Soms bij haar boterhammetje een paar slokjes water. Maar is dat dan niet te weinig? Is het dan niet zo dat de fles van 200cc die vervalt vervangen moet worden door ander vocht? Ze eet bijna een heel potje fruit en groente met een beetje yoghurt als toetje ( soms doe ik hier wat diksap door of een klein beetje fruit) Hoe lossen jullie dit op? Ik hoor het graag.... Groetjes mamavan emilie
Wat is nu je schema? ik gaf ook 3 keer melk, in de ochtend, bij de boterham en voor het slapengaan. bij de 2 tussendoortjes krijgt hij ook drinken. en hij heeft de hele dag een flesje of tuitbeter water waar hij uit drinkt als hij dorst heeft.
We hebben nu dit schema: 7 uur papfles 200cc 10 uur fruit, heel potje 8mnd 11.30-12 uur half of heel sneetje brood 13 uur fles 200cc 15 uur 100cc diksap en liga 16.45 warm eten, toetje om te proberen, lukt nog niet echt 18.45 papfles 200cc Echt veel extra drinken naast de melk krijgt ze dus niet, maar soms heb ik wel het idee dat ze teveel voeding krijgt. Het blijft puzzelen die schema's en ik kom er ook niet altijd uit. Hoeveel flesvoeding mag een kind van 8 maanden eigenlijk nog hebben? Ik las ergens dat dat ongeveer 400ml is, maar op de verpakking staat 3 flessen van 200ml...? Ik kom er in elk geval niet uit, groetjes
Qua vocht is het meer dan genoeg. wat je zou kunnen doen is de 13.00 uur fles minderen tot bijv 120+4 en die bij de boterham geven. die kun je dan om 12 uur doen. rond deze leeftijd hebben ze nog rond de 500cc aan melkproducten nodig, waarvan minimaal 300cc opvolgmelk. groetjes, Miranda