Hallo! Ik vraag me af hoe jullie schema eruit ziet mbt voeding van je kleine rond 6 maanden. Mijn dochter krijgt nu ook sochtends vers fruit en smiddags groente. Nu heeft ze bijvoorbeeld vanmorgen om 7:30 haar eerste fles gehad, om 10:30 fruit en nu om 12 uur weer een fles, alleen 1 probleem, ze drinkt bijna niets van die fles op. Moet ik nu stoppen met het fruit? Zo zei het cb mij dat ze als ze 6 mnd is brood mag hebben, nou als dat er ook nog bij komt drinkt ze helemaal geen melk meer. Hoe doen jullie dit?
Wij zitten nu op: 7.00-7.30 uur fles (180/6 van de nr.2) 9.30-10.30 potje fruit of vers fruit 11.30-12.00 uur fles (180/6 van de nr.2) 15.00-16.00 uur fles (180/6 van de nr.2) 16.30-17.00 uur potje groente of vers 19.00-19.30 uur fles (180/6 van de nr.2 met rijstebloem) Dit doen we sinds 1 week nu, dus vlak voordat hij 6 maand was. Voor die tijd schoot de groente er nog wel eens bij in. Maar hij drinkt altijd heerlijk zijn flesje leeg. Maar de ene heeft natuurlijk grotere honger dan de andere. Bij mij zeiden ze op het cb (afgelopen maandag) dat brood rond de 7 maand ingevoerd zou mogen worden. Denk dus niet dat dat echt met 6 maand al moet, gewoon kijken hoe het dan gaat.
dit is ons schema ongeveer: 8:00 210 + 7 10:00 fruit (halve appel+ halve banaan of zo of potje) 12:30 180 + 6 16:30 210 + 7 18:00 groente (potje) 20:30 180 + 6 + pap We gebruiken nu nr twee en alles gaat op (bijna altijd) Eef moest in het begin ook wennen en liet dan wat staan, maar nu drinkt ze alles weer schoon leeg.. vaak tussendoor nog halve mandarijn of zo.. brood mag hier ook niet voor 7mnd! groetjes
Ik ben met 4 maanden al begonnen met groente en fruit, inmiddels is hij er helemaal aan gewend, en dus krijgt finn nu het volgende: 9.00 fles 180+6 en 2 rijstebloem (Hij word pas om 9.00 wakker) 10.30 potje fruit (6 maanden) en sap 13.30 fles 180+6 en 2 rijstebloem 15.30 Liga 1e stap en sap 17.30 groentehap (6maanden) en toetje 20.00 fles 180+6 en 2 rijstebloem of bambix goedenacht 180ml Ik dacht dat Finn het op die 3 flessen niet zou redden maar ging gelijk wonderbaarlijk goed. Wij gebruiken ook opvolgmelk nr.2.
Dit is ons schema: 8.00/8.30 fles 180/6 10.30 fruithap (vers) ongeveer 125 gram. 12.00/12.30 fles 180/6 15.30 soms een halve liga 16.30 fles 150/5 17.30 1 groentepotje 20.00/20.30 fles 210/7 + rijstebloem Tussendoor drinkt hij sinds 2 dagen ongeveer 100 cc diksap. En krijgt nutrolon 1 en nutrilon 2 gemengd. Dus 3 nummer 1 en 3 nummer 2, dit ga ik een klein weekje doen en dan ga ik helemaal over op opvolgmelk 2. Eet mijn mannetje niet te veel??? ik denk zelf eigenlijk van niet, maar ja je weet maar nooit! Hij eet trouwens alles hiervan op!
Hey bedankt voor jullie antwoorden! @tanjax Wow nu al 3 flessen, ik heb soms ook wel is het idee dat Fay die ene fles van 12 uur probeert er tussen uit te krijgen, ze drinkt er amper van en vraagt er ook eigenlijk niet eens om, dus ik bied hem op een gegeven moment maar aan..want ja.. Ze zit dan gewoon nog vol van het fruit denk ik, dus ik denk als ik ook diksap zou gaan geven, krijgt ze nu ook weleens, dat ze dan ook op 3 flessen uit komt, het is weleens gebeurt een paar weken geleden, toen werd ze ineens om 9:00 wakker en eindigde ik om 7:00 en had ze ook maar 3 flessen op, en dat ging ook prima! Ik heb nu het laatste pak nr1 aangebroken, hierna ga ik ook over op nr2 maar daar zitten ze ook weer voller van toch? Dan worden het zeker maar 3 flessen, poeh ik vind het toch best moeilijk allemaal hoor! Oh ja en ik lees ook bij jullie liga, uhm hoe eten jullie kids dat dan? Ik bedoel echt kauwen kunnen ze nog niet? Toch?
@jojo23 Ik dacht inderdaad ook...nu al?? maar door dat opvolgmelk zit hij inderdaad voller, ook eet hij fruit en groente helemaal goed...heb steeds wel in gedachten van als het niet lukt, krijgt ie gewoon een fles extra, maar nog nooit hoeven doen. op de liga sabbelt hij, en daardoor smelt dat als het ware een beetje...wel een lekker gesmeer
hey ja als het goed gaat, waarom niet? maar ik dacht altijd dat op deze leeftijd de flesvoeding het belangrijkste was en dat ze pas met 8 maanden ofzo op 3 flessen over mochten..
Mij is ook verteld dat ik nog niet op 3 flessen mag, pas bij ongeveer 7 maanden mag er een fles af! Werd hier op t cb gezegd..... Maar goed volgens mij zeggen ze allemaal wat anders! Best irritant! haha
Wij zijn net overgestapt van borstvoeding naar flesvoeding. Ook met bijvoeden zijn we net begonnen, dag 4. Beau drinkt nog 5 flessen op een dag, moeten nog een echt ritme vinden hierin. Ons schema is dus behoorlijk anders dan dat van jullie. Hij slaapt ook niet (meer) door en krijgt nog een fles om 23.00 uur. Ik heb ook een grote vent, tegen de 9 kilo denk ik. Ik lees veel over rijstebloem in de laatste fles. Wat is de toegevoegde waarde hiervan? En klopt het dat je pas kan overstappen op 2 als je kind 4 flessen drinkt of gaat hij vanzelf minder vaak drinken als je nummer 2 geeft? Ik ben nog een beetje zoekende zoals je merkt
@kouf, Volgens mij kun je gewoon overstappen op nr 2 als je kindje 6 maanden is, voor zover ik weet dan. Hoeveel cc krijgt Beau nu per fles? Ik heb toevallig vanmiddag een pak nr 2 gekocht en daar staat op dat je van de nr 2 inpricipe 3 of 4 flessen geeft van 180 water met 6 scheppen. Ook schijnt het wat meer te vullen dus zal hij waarschijnlijk wat minder gaan drinken. Fay drinkt nu nog flessen van 210/7, en dan 4 flessen per dag. Ze krijgt ook rijstebloem in haar laatste fles. De toegevoegde waarde hiervan is volgens mij alleen dat ze wat verzadigder zijn voor het slapen gaan, een beetje voor het doorslapen dus. Nou krijgt ze altijd rijstebloem erbij maar ik heb het ook weleens niet gedaan en toen sliep ze ook gewoon door hoor! Hoe zit je schema er verder uit? En moet je hem wakker maken om 23:00 of kom hij echt zelf nog? @iedereen Vandaag was het bij mij helemaal een rommeltje, vanmorgen heeft ze om half 8 een fles gehad, toen om 9 uur naar het kdv gegaan, daar heeft ze pas om half 1 weer een fles gehad omdat ze sliep, hiervoor nog wel vers fruit gehad. En toen smiddags groente met diksap erbij en toen haar laatste fles met rijstebloem. Dat waren dus maar 3 flessen, maar ik ben als de dood dat ze te weinig melk binnen krijgt, maar ik kan haar ook niet dwingen om die melk eerder te drinken toch.. Zit echt een beetje te lummelen nu..
@jojo23 Was het ook je bedoeling om maar 3 flessen te doen? Opzich is dit dan wel het schema wat Finn ook ongeveer heeft, alleen maak ik Finn als hij naar het kdv gaat, rond 7.50uur wakker, kleed hem aan en breng hem dan weg en dan krijgt hij pas rond 8.30.9.00 die 1e fles op het kdv. Finn heeft sóchtends niet meteen (reuze) honger dus houd dit vol, en zo zit er net wat minder tijd tussen de andere voedingen.
@tanja Nee het was niet echt de bedoeling maar het liep gewoon zo, ik zou haar ook wel later willen voeden sochtends maar ze is meestal rond 7 uur of half 8 wakker en ik weet niet of ze dat gaat redden tot ze op het kdv is.. Het is niet zo dat ze gelijk schreeuwt hoor sochtends om die fles maar als ze eenmaal weet dat ik hem aan het maken ben dan heeft ze hem ook graag zo snel mogelijk haha! Nee maar als ze vandaag thuis was geweest had ik er ook wat korter tussen gelaten hoor. Maar toen ze vanmiddag de groente had gehad en de diksap, was ze moe, dit was rond 5 uur half 6 en toen heb ik haar op bed gelegd, normaal word ze dan wel na een uurtje wakker maar nu niet. Ik heb haar uiteindelijk toen maar wakker gemaakt voor de fles. Wat een gedoe he, ik weet het ook niet. Ik dacht zelf een beetje aan zoiets: 7:30 eerste fles 09:30 fruit en evt thee/sap 12:30 fles/brood???? dan tussendoor sap o.i.d en evt liga dan rond 16:00 groente en sap 18:00/18:30 laatste fles met rijstebloem Die laatste fles staat zo vroeg omdat ze normaal altijd doodop is rond die tijd en de nacht in wil. Dat is normaal haar schema, en dan slaapt ze tot 7:00/07:30..
Hoi, Lijkt me dan een orima schema..zou het gewoon proberen op dagen dat je vrij bent...wie weet gaat het wel super. Je had al nr. 2 gekocht he? Merk wel dat dat meer vult
Hey ja heb 2 al gekocht en doe meng het nu door elkaar, 3 schep van nr1 en 3 schep van nr2. Dat gaat prima. Vandaag ben ik vrij en ze heeft om 7:30 de eerste fles gehad, nu ga ik haar fruit geven en dan zien hoe de dag verder verloopt!
hoi hoi mijn dochter is sinds vorige week ook 6 maanden en heb van het cb een 'schema' gekregen voor 3 flessen. Was nog niet persé nodig om daar heen te gaan, maar ik wil toch richting de 3 flessen. Nu vraag ik me alleen af wat het handigste is: 7.30 fles 180+6/ pap 9.30 -11.00 slapen 11.00 fruit 12.30 boterham 13.30 fles 180+6 (voor ze naar bed gaat of eerder als ze al wil) 13.30 slapen tot 14.45 15.00 sap en liga En dan komt nu de vraag..... rond 17.00 is ze moe. zal ik groente daarvoor geven, of haar eerst nog op bed leggen? Als ik haar voor het dutje groente geef, zou ik eventueel na het slapen het toetje kunnen geven. als ik de groente erna geef, weet ik niet of ze het redt..... Lastig.... hahaha zit je net in een lekker schema
oh en dan nog een vraag. soms slaapt ze smorgens tot 11.30. Zou ik haar dan beter al een boterham met fles geven en dan smiddags fruit? Anders eet ze haar boterham niet op denk ik, omdat ze toch wel aardig vol zit van het fruit.